امروز : شنبه 20 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد پروفیل استیل در ساختمان + معرفی انواع پروفیل ها

پروفیل استیل از مقاطع فولادی پرکاربرد و پراستفاده در حوزه آهن آلات محسوب می شود. این محصول در صنایع ساختمان سازی و حوزه ساخت و ساز، بسیار کاربرد دارد. به طور معمول، پروفیل های استیل از ورق های استیل و توسط دستگاه های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک به مرحله تولید می رسند.

باید خاطر نشان نمود که پروفیل های استیل برای اتصال درب و پنجره مورد استفاده واقع می شوند. پروفیل های استیل یا Steel Profiles از لحاظ شکل ظاهری مانند لوله ای مربعی، دایره ای و مستطیلی شکل و به صورت توخالی می باشند. این مدل از مقاطع فولادی، سطح مقطع یکسانی داشته و در اندازه های متفاوت و اشکال ثابت طراحی و تولید می شوند.

این نوع از پروفیل ها در ردیف محصولات استنلس استیل یا فولادهای ضد زنگ قرار می گیرند. اتصال دو قطعه به یکدیگر مانند متصل کردن قسمت های درب و پنجره را می توان از مهم‌ترین کاربردهای پروفیل از نوع استیل برشمرد.

 

کاربرد پروفیل استیل در ساختمان

سایر مشخصات پروفیل استیل

ساختار پروفیل استیل بر پایه مقاطع آهنی و حدود 0.2 درصد کربن و کروم شکل گرفته است. به منظور ضد زنگ ساختن این محصول، در فرآیند ساخت و تولید آن از عنصر کروم استفاده می گردد. افزایش میزان کروم در مقطع محصول، حکایت از مقاومت قابل توجه پروفیل در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی دارد.

بر همین اساس، پروفیل‌های استیل در برابر عوامل خورنده و فرآیندهای شیمیایی از دوام و استحکام بسیار بالایی بهره می برند. علاوه بر این، پروفیل از نوع steel در برابر حرارت و خوردگی نیز بسیار مقاوم و بادوام می باشد. برخورداری از ظاهر بصری جذاب، قابل بازیافت بودن، طول عمر بالا و کیفیت و دوام مطلوب در برابر عوامل خارجی، از دیگر ویژگی های حائز اهمیت پروفیل steel محسوب می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پروفیل‌های استیل مطابق با شاخص ها و استانداردهای معتبر جهانی مانند AISI، 201، 304 و 316 تولید می‌شوند. پروفیل های ساخته شده بر اساس استاندارد 201، از ضخامت در حدود 1 تا 2 میلیمتر برخوردار بوده و در برابر زنگ زدگی و خوردگی، مقاومت بالایی نشان می دهند.

پروفیل های استیل ساخته شده بر اساس استاندارد 304، غالبا در صنعت غذا و محصولات لبنی کاربرد دارند. برخورداری از جوش پذیری و فرم دهی مناسب، از ویژگی های این نوع از پروفیل ها می باشد. برای تولیدات آب معدنی و فرآورده های صنایع غذایی از پروفیل های استیل 316 استفاده می گردد. کیفیت و مقاومت و دوام بالا در برابر عوامل محیطی، از ویژگی های برجسته پروفیل های ساخته شده با استاندارد 316 تلقی می گردد.

انواع پروفیل استیل از لحاظ کاربرد

1- پروفیل های استیل دکوراتیو

پروفیل استیل نازک یا دکوراتیو از شکل ظاهر جذاب و زیبا و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل خورنده بهره‌مند می باشد. بر همین اساس، در صنعت ساختمان در طیف وسیع و گسترده ای مورد استفاده واقع می شود. فرآیند تولید و ساخت پروفیل های استیل نازک بر اساس استانداردهای معتبر جهانی صورت می گیرد. این نوع از پروفیل‌ها از آلیاژ استیل 321، 201، 304 و 316 ساخته می شوند.

2- پروفیل های استیل بسته

اضلاع این نوع از پروفیل ها، با یکدیگر زاویه بسته تشکیل داده و در ابعاد و ضخامت های مختلفی طراحی و تولید می شوند. پروفیل قوطی به عنوان نمونه ای پرکاربرد از پروفیل های استیل، در این طبقه بندی قرار می گیرد. همچنین، قوطی استیل از سطح مقطعی به شکل مربع یا دایره برخوردار است.

3- پروفیل های استیل باز

پروفیل استیل باز، از اضلاعی با زاویه باز تشکیل می گردد. این نوع از پروفیل ها بسته به نوع کاربرد و استفاده در ضخامت های مختلفی موجود می باشند. سطح مقطع پروفیل های استیل باز به شکل Z و U مانند میلگرد و تسمه می باشد.

کاربرد پروفیل استیل در ساختمان

موارد کاربرد و استفاده پروفیل

عمده ترین و اصلی ترین کاربرد پروفیل استیل در حوزه ساخت و ساز و ساختمان سازی صورت می گیرد. برای ساخت کناره های راه پله و نرده ها و اتصال درب و پنجره ها، این محصول بسیار کاربرد دارد.

پروفیل های استیل دارای شکل مقطع مستطیلی، برای ساخت ستون های بزرگ و دیواره های سازه، مورد استفاده واقع می شوند. همچنین، برای طراحی و ساخت اسکلت فلزی سازه های ساختمانی از پروفیل های استیل، استفاده می شود. از سوی دیگر، پروفیل های دارای شکل مقطع Z، برای پوشش سقف های ساختمان های بزرگ کاربرد دارند.

پروفیل های استیل دکوراتیو به علت برخورداری از شکل ظاهری جذاب، برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می گیرند. مضاف بر این، پروفیل های به شکل مربع، برای ساخت نرده های فلزی و نرده کشی در حوزه ساختمان سازی کاربرد دارند. ساخت میز و صندلی فلزی، از دیگر موارد کاربرد پروفیل های استیل به شمار می رود.

ناگفته نماند که نوع و مدل پروفیل، استانداردهای ساخت محصول، نوع و جنس متریال، ابعاد و اندازه، ضخامت و نوع کاربرد، از عوامل تاثیرگذار بر بازه قیمت پروفیل استیل به حساب می آیند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها

کاربرد پروفیل استیل در ساختمان + معرفی انواع پروفیل ها

کاربرد پروفیل آلومینیوم چیست ؟

کاربرد پروفیل چیست ؟

فرایند خمکاری پروفیل و روش های انجام آن

فرآیند تولید مستقیم و غیرمستقیم پروفیل

https://ahanhyper.com//?p=6382

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *