امروز : چهارشنبه 24 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نمای مینرال چیست؛ مزایا، معایب و اجرا

برای نمای ساختمان از پوشش ها و روش های زیادی استفاده می شود تا علاوه بر مقاومت سبب زیبایی ساختمان شود. نمای مینرال یکی از روش های مدرن است که در ساخت و ساز از آن استقبال زیادی شده است. در این مبحث می خواهیم نمای مینرال چیست؛ مزایا، معایب و اجرا را مورد بررسی قرار دهیم. به جهت آشنایی بیشتر با این روش پوشش دهی تا انتها ما را همراهی کنید.

آشنایی با نمای مینرال

نمای مینرال یک نمای مدرن ساختمانی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. از این نما در برج ها، هتل ها، رستوران ها، ورزشگاه و استخر استفاده می شود. این پوشش یک نمای خاص و زیبا است که توجه بسیاری از ساختمان سازان را به خود جلب کرده است. این نما ترکیبی از گرانیت، کوارتز، ذرات سنگ مرمریت و رنگ های طبیعی است. لازم به ذکر است که از نظر دانه بندی در سه دسته درشت، متوسط و ریز موجود می باشد.

رنگ ها و طرح های متنوع این پوشش باعث شده هر کسی با هر سلیقه ای بتواند نمای مورد نظر خود را انتخاب کند. لازم به ذکر است که این نما برای تمامی مناطق قابل استفاده می باشد؛ ولی در مناطقی که رطوبت بالایی دارند، اگر از پودرهای آنتی باکتریال در آن استفاده شود بسیار مقاوم می شود.

نمای مینرال

مزایای نمای مینرال

نمای مینرال با توجه به مزایای زیادی که دارد بسیار مورد استفادا قرار می گیرد. این مزایا به شرح زیر می باشند:

اجرای این پوشش با سرعت بالایی انجام می شود که این مشخص ترین ویژگی آن به شمار می رود به طوری که هر فرد اجرا کننده این پوشش می تواند روزانه ۵۰ الی ۷۰ متر مربع را اجرا کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت سرعت اجرای این کار ۵ برابر بیشتر از نماهای دیگر است. همچنین هزینه اجرای این پوشش کم بوده و از لحاظ اقتصادی نسبت به روش های دیگر اقتصادی می باشد. در پروژه های بزرگ اگر از نمای سنگی یا آجری استفاده شود علاوه بر اینکه زمان زیادی نیاز است هزینه های بالایی را باید برآورد کرد. بنابراین استفاده از این نما در پروژه های بزرگ به کاهش زمان اجرا و هزینه های مربوطه کمک می کند.

از دیگر مزایای این پوشش مقاومت در برابر اشعه خورشید است به طوری که به دلیل سنگ دانه های طبیعی که دارد؛ می تواند در گرم ترین روزهای سال نور خورشید را تحمل کند. در زمان آماده سازی این پوشش ذرات گرد و غبار معلق در هوا به آن جذب نمی شوند زیرا از پودرهای آنتی استاتیک استفاده می شود‌. همچنین این پوشش به دلیل عدم استفاده مواد سمی و خطرناک در ساخت آن با محیط زیست سازگار می باشد. مقاومت در برابر آتش سوزی یکی دیگر از مزایای این پوشش به شمار می رود. این پوشش با مواد و متریال مخصوصی که در ساخت آن به کار برده می شود؛ وزن ساختمان را کاهش داده و کنترل می کند.

مزایای نمای مینرال

معایب نمای مینرال

بهتر است بدانید نمای مینرال علاوه بر ویژگی های زیادی که دارد دارای معایبی نیز می باشد که عبارتند از:

اگر در آماده سازی این پوشش از پودرهای آنتی استاتیک استفاده نشود؛ گرد و غبار زیادی به آن جذب شده و می توان نتیجه گرفت برای شهرهای آلوده انتخاب مناسبی نیست. بعضی مواقع سنگدانه های موجود در بازار رنگ طبیعی نداشته و رنگ شده اند که در این صورت وقتی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند؛ تغییر رنگ می دهند.

اگر در این نما از سیلیکون و رزین اکریلیک استفاده نشود؛ این پوشش عایق رطوبت نیست که این مورد از دیگر معایب این نما می باشد. امکان ترک خوردن این پوشش وجود دارد که برای جلوگیری از آن باید کارهایی را انجام داد. اگر رطوبت در محل اجرا باشد نما خراب شده و همچنین در صورت ایراد در اجرا رطوبت به لایه های پایین می رسد.

کاربرد نمای مینرال

این نما هم برای داخل ساختمان و هم برای خارج ساختمان استفاده می شود‌. این نما را با مقدار مشخصی آب مخلوط کرده و پس از درست شدن ملات را بر روی سطح مورد نظر به کار می برند. بر روی سطوح گچی، بتنی و چوبی می توان از این پوشش استفاده کرد البته باید سطح آن خشک و صاف باشد. برای اجرای این نما بهترین شرایط این است که در درجه حرارت ۵ درجه سانتی گراد و دور از تابش نور خورشید انجام شود‌.

کاربرد نمای مینرال

روش اجرای نمای مینرال

بهتر است بدانید نمای مینرال به دو صورت اجرا می شود که در زیر آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

روش مینرال پاششی: در این روش اجرای مینرال از پیستونه استفاده شده و برای سطح های صاف و ناهموار می توان از آن استفاده کرد. روش اجرا بدین صورت است که مواد را داخل مخزن پیستونه ریخته و به آن فشار وارد کرده و بر روی سطح مورد نظر قرار می گیرد. این روش سرعت اجرای بالایی داشته و در مواقعی که سرعت بالای کار مهم است بهتر است از این روش استفاده شود.

روش مینرال ماله ای: در این روش مینرال تهیه شده را از بسته بندی خارج کرده و در ظرف ریخته و خوب مخلوط می کنیم تا ماده ای یکنواخت به دست آید. پس از آنکه ماده آماده شد از بالاترین نقطه سطح به سمت پایین یک لایه روی کار قرار داده می شود. بهتر است بدانید که این روش را فقط بر روی سطوح صاف باید انجام داد. این روش ساده بوده و به وسیله خاصی نیاز ندارد؛ ولی نسبت به روش قبلی زمان خشک شدن آن بیشتر است.

روش اجرای نمای مینرال

نکات قابل توجه در اجرای نمای مینرال

قبل از شروع و حین انجام نمای مینرال لازم است که نکاتی را مورد توجه قرار داد که شامل موارد زیر می شود:

دمای مناسب برای کار را در نظر گرفته و زمانی که نور مستقیم خورشید می تابد؛ از انجام کار خودداری کنید. همچنین توجه کنید که سطح کار یکنواخت و صاف بوده و رطوبت نداشته باشد. قبل از اجرای این پوشش عایق کردن سطح باعث افزایش مقاومت آن می شود. نکته قابل توجه دیگر این است که در صورت استفاده برای مناطق فلزی اول آن ها را رنگ کرده و ضد زنگ زد.

اگر بر روی سطح خرابی وجود دارد؛ اول آن را برطرف کرده و سپس کار را انجام دهید. برای هر ۲۵ کیلو مواد مینرال یک الی یک و نیم لیتر آب تمیز نیاز است. از دیگر نکات مورد توجه این است که در زمان انجام کار مدام کف ماله را با آب تمیز کرد. ضخامت لایه ی ایجاد شده بر روی سطح باید ۳ الی ۴ میلی متر باشد.‌

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات و مقاطع فولادی می باشد. امروزه در ساخت و ساز از این محصولات به وفور استفاده می شود. البته ناگفته نماند که کیفیت و مرغوب بودن این محصولات بسیار مهم است. جهت خرید مقاطع فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

نمای مینرال چیست؟

نمای مینرال یک پوشش مدرن ساختمانی است که بسیار زیاد می باشد.

بهترین شرایط برای اجرای نمای مینرال را ذکر کنید؟

در درجه حرارت ۵ درجه سانتی گراد و دور از تابش نور خورشید

روش اجرای نمای مینرال را ذکر کنید؟

پیاده سازی نمای مینرال

روش مینرال پاششی و ماله ای

https://ahanhyper.com//?p=72793

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *