امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد پروفیل چیست ؟

شما باید به خوبی بدانید که در صنعت ساخت و ساز مصالح زیادی به کار برده می شوند که یکی از آنها پروفیل می باشد. کاربرد پروفیل در بخش های متنوع ساختمان سازی موجب شده است که بسیاری از کارخانه های تولید کننده پروفیل، تعداد زیادی از پروفیل ها را تولید کرده و وارد بازار نمایند.

بخش زیادی از پروفیل های تولید شده کارخانه ها را برای تولید درب و پنجره ها به کار می برن. این نمونه از پروفیل ها را به صورت گروهی و در اندازه های مشخص شده مورد استفاده قرار خواهند دارد. شما باید به خوبی بدانید که بیشتر درب و پنجره ها را با استفاده از پروفیل ها طراحی می کنند.

ساخت نرده های فلزی با استفاده از پروفیل یکی دیگر از انواع کاربرد پروفیل می باشد. از پروفیل هایی که شکل و طرح متنوع دارند در بخش های ساختمان سازی استفاده بسیار زیادی می کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که نرده های به کار برده شده روی پیاده روها، زمین های محصور شده و …. را با استفاده از پروفیل تولید و طراحی کرده اند.

توجه داشته باشید که پروفیل ها دارای انواع متنوعی هستند و هر یک از آنها ساختار خاصی دارند. بنابراین شما زمان خریداری پروفیل ها باید کاربرد هر یک از آنها را به خوبی بدانید و سپس آنها را خریداری کنید.

 

کاربرد پروفیل

کاربرد پروفیل بر اساس مدل های متنوع

در صورتی که شما به خوبی انواع پروفیل را بشناسید می توانید کاربرد پروفیل را هم بر اساس مدل و نوعی که دارند تشخیص دهید. برخی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهایی که انواع پروفیل ها دارند عبارت است از :

  1. پروفیل های ساختمانی :

پروفیل های ساختمانی شامل سه دسته می شوند که یکی از آنها پروفیل نورد گرم دارد، دیگری را به نام پروفیل نورد سرد می شناسند و نمونه سوم پروفیل مرکب می باشد. پروفیل های تولید شده نورد گرم شبیه به قوطی هستند و آنها را با استفاده از شمش فولادی می سازند. پروفیل های نورد سرد را از شکل دادن بیشتر ورقه های فولادی تولید می کنند. از طریق پرس کردن و خم کردن ورقه ها باید بدانید که پروفیل ها را تولید می کنند.

این نمونه پروفیل ها بیشتر برای کارهای سبک ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل های مرکب هم به آن دسته از پروفیل هایی گفته می شود که از اتصال چندین پروفیل سرد و گرم تولید شده است. پروفیل های ساختمانی را در دو شکل باز و بسته تولید می کنند.

  1. پروفیل کامپوزیتی :

یکی دیگر از انواع پروفیل های مربوط به صنعت ساختمان سازی که در شرایط آب و هوای متنوع به کار برده می شود پروفیل های کامپوزیتی می باشد. کاربرد پروفیل کامپوزیتی به دلیل مزیت های بسیار زیادی که دارد روز به روز افزایش پیدا می کند.

خوردگی درون این نمونه از پروفیل ها به وجود نمی آید. این پروفیل خاصیت غیر کشسانی دارد و در برابر خوردگی و لرزش مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. وزن نهایی ساختمان با استفاده از این پروفیل کاهش پیدا خواهد کرد.

 

کاربرد پروفیل

  1. پروفیل آلومینیومی :

پروفیل های آلومینیومی را در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید و طراحی می کنند. از این نمونه پروفیل در صنعت ساختمان سازی برای تولید درب و پنجره استفاده می کنند. در دیگر صنایع نیز باید بدانید که از پروفیل های آلومینیومی برای تولید قطعات متنوع استفاده می کنند.

یکی از مهمترین تفاوت هایی که این نمونه پروفیل با دیگر پروفیل ها دارد این است که مصرف انرژی را کاهش می دهد. هر یک از ساختمان سازان که از این پروفیل برای ساختمان ها استفاده می کنند مایل هستند که مصرف انرژی ساختمان ها را کاهش دهند. از آنجایی که رنگ این نمونه از پروفیل  ها به رنگ روشن می باشد باید بدانید که تمیزی بیشتری را به انواع ساختمان ها می بخشد.

  1. پروفیل گالوانیزه :

شما باید به خوبی بدانید که در بین انواع پروفیل ها کاربرد پروفیل گالوانیزه برای مقاوم سازی درب و پنجره های یو پی وی سی می باشد. یکی از مهمترین مزیت هایی که استفاده از این پروفیل در صنعت ساختمان سازی دارد این است که از هرز شدن پیچ ها و افتادگی آنها جلوگیری می کند. هر یک از درب و پنجره هایی که شما در ارتفاعات بالا نصب کرده اید با استفاده از این پروفیل استحکام و مقاومت بسیار بالایی به دست می آورند.

هر یک از ساختمان ها و برج هایی که تعداد طبقات زیادی دارند در برابر فشار های جوی قرار می گیرند. بنابراین باید از مقاوم ترین و بهترین متریال ها برای ساخت درب و پنجره های آنها استفاده نمود. ضخامتی که این نمونه از پروفیل ها دارد از یک میلی متر آغاز می شود و تا دو میلی متر می رسد. دقت داشته باشید که اگر سطح پنجره بزرگ تر باشد فشار وارد شده به پنجره هم بیشتر می شود .

مفهوم کلی پروفیل چیست؟

پروفیل از نظر لغتی، به معنای ثابت بودن یک مقطع در طولی مشخص و معین است. پروفیل یا Profile در زبان لاتین، به تجهیزاتی گفته می‌شود، که در ساخت درب، پنجره، لوله یا نمای ساختمان از آن‌ ها استفاده می‌شود.

انواع مختلف پروفیل‌ها کدام است؟

1. پروفیل ساختمانی شامل سه دسته به نام پروفیل نورد گرم، پروفیل نورد سرد و پروفیل مرکب می‌شود. به این ترتیب، پروفیل نورد گرم، از نورد گرم شمش فولادی ساخته می‌شود و به شکل قوطی است. 2. پروفیل آلومینیومی در دو قالب ساختمانی و صنعتی تولید می‌شود. از این پورفیل در ساختمان سازی به عنوان در، پنجره و غیره استفاده می‌شود. در سایر صنایع نیز از پروفیل آلومینیومی به عنوان قطعات مختلف صنعتی استفاده می‌شود.

پروفیل چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟

از کاربردهای دیگر پروفیل‌ها در صنعت ساختمان، می‌توان به ساخت و تولید نرده‌های فلزی اشاره کرد. از پروفیل‌های مربع و مستطیل با مقاطع کوچک به عنوان نرده‌های فلزی برای درب و پنجره منازل، کناره راه پله ها و همچنین نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات، زمین‌های محصور شده، نرده پیاده روها و خیابان‌ها استفاده می‌شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد پروفیل آلومینیوم چیست ؟

کاربرد پروفیل استیل در ساختمان + معرفی انواع پروفیل ها

https://ahanhyper.com//?p=11547

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *