امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد پروفیل آلومینیوم چیست ؟

کاربرد پروفیل آلومینیوم چیست ؟ استفاده کردن از پروفیل های آلومینیومی به دلیل شکل پذیری بالایی که دارند امروزه گسترش پیدا کرده است. کاربرد پروفیل آلومینیوم روز به روز در حال افزایش می باشد و صنایع متنوعی از این پروفیل برای ساخت بیشتر تجهیزات استفاده می کنند. این نمونه پروفیل ها را در اندازه های متنوع تولید و طراحی می کنند تا در بخش های مختلف از آنها استفاده شود.

کارخانه هایی که تولید پروفیل ها را بر عهده دارند از دستگاه ها و تجهیزات منحصر به فردی برای تولید انواع پروفیل ها استفاده می کنند. شما باید به خوبی بدانید که زمان خرید پروفیل ها بهتر است کارخانه تولیدی پروفیل ها را بشناسید. در این صورت می توانید بهترین پروفیل تولید شده را خریداری کنید.

صنایع بسیار زیادی هستند که از کاربرد پروفیل آلومینیوم نهایت بهره برداری را دریافت می کنند. شما در هر صنعتی که می خواهید از پروفیل ها استفاده کنید باید بهترین و با کیفیت ترین نمونه های پروفیل ها را خریداری کنید. توجه داشته باشید که پیش از خریداری انواع پروفیل ها باید اندازه آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

برخی از پروفیل ها اندازه بزرگی دارند و برخی از آنها کوچک تر می باشند. بسته به نوع صنعت باید به خوبی بدانید که کاربرد هر یک از آنها بر اساس استانداردهای مشخص شده ای است که بهتر است آنها را به خوبی بشناسید.

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم چیست ؟

آشنایی با مهمترین کاربرد پروفیل آلومینیوم

صنایع زیادی هستند که از پروفیل های آلومینیومی استفاده می کنند.یکی از مهمترین این صنایع که استفاده زیادی از پروفیل ها دارد صنعت ساختمان سازی می باشد. کاربرد پروفیل آلومینیوم در هر یک از صنایع با یکدیگر متفاوت می باشد. برخی از مهمترین صنایعی که این نمونه پروفیل ها را مورد استفاده قرار می دهند عبارت هستند از :

  1. استفاده از پروفیل در صنعت قوطی سازی :

یکی از مهم ترین کاربرد هایی که پروفیل های آلومینیومی دارند این است که به صورت گسترده برای تولید لوازم بسته بندی استفاده می شوند. از پروفیل ها برای ساخت انواع قوطی های کنسرو، تسمه ها، بسته بندی های انعطاف پذیر ،حلقه ها و غیره استفاده می کنند. تولیدکنندگانی که تولید قوطی های کنسرو را بر عهده دارند یکی از مهمترین متریال های مورد استفاده شان پروفیل ها هستند.

  1. استفاده از پروفیل در صنایع برقی :

پروفیل های آلومینیومی در صنایع برقی کاربرد زیادی دارند. استحکام بالای پروفیل ها و وزن کم آنها موجب می گردد که بسیاری از افراد برای ساخت انواع دکل ها و غیره از این متریال استفاده کنند.

قیمت پروفیل های آلومینیومی به نسبت دیگر متریال ها مناسب تر می باشد. به همین دلیل هر یک از افرادی که در صنایع برقی فعالیت می کنند می توانند حجم گسترده ای از پروفیل ها را با قیمتی مناسب خریداری نمایند و در صنایع خود به کار بگیرند.

  1. استفاده از پروفیل در ساختمان سازی :

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین کاربردهای پروفیل های آلومینیومی این است که برای ساختمان سازی از پروفیل ها استفاده می کنند. تولید انواع درب و پنجره های آلومینیومی با استفاده از پروفیل های آلومینیومی می باشد. هر یک از درب و پنجره های آلومینیومی که روی ساختمان ها نصب می گردد اندازه های متنوعی دارند و طرحشان با یکدیگر متفاوت می باشد.

جهت تولید انواع درب و پنجره های آلومینیومی که مدل های متنوعی دارند باید از پروفیل های آلومینیومی متفاوت استفاده شود. دقت داشته باشید که زمان خریداری پروفیل های آلومینیومی جهت تولید درب و پنجره های ساختمانی باید کیفیت پروفیل ها را مورد بررسی قرار دهید.

هر یک از پروفیل های آلومینیومی که کیفیت مناسبی ندارند امکان دارد که بعد از مدتی دچار زنگ زدگی شوند. کاربرد پروفیل آلومینیوم در ساختمان سازی بسیار گسترده می باشد.

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم

  1. استفاده از پروفیل برای ساخت وسیله های بادوام :

بسیاری از یخچال ها،کولرها، ماشین آلات و غیره را با استفاده از آلومینیوم تولید و طراحی می‌ کنند. هر یک از پروفیل های آلومینیومی که برای تولید لوازم بادوام مورد استفاده قرار می گیرند دارای کیفیت مناسبی هستند و اندازه شان با یکدیگر متفاوت می باشد. از پروفیل های آلومینیومی برای تولید ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده می‌ کنند.

البته که باید بدانید به دلیل مضرات زیاد پروفیل های آلومینیومی افراد برای تولید لوازم پخت و پز این نمونه متریال را مورد استفاده قرار نمی دهند.

  1. استفاده از پروفیل برای ساخت ماشین آلات و تجهیزات :

پروفیل ها برای تولید ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. برای تولید انواع ماشین آلات سنگین و تجهیزاتی که برای ساختمان سازی و غیره می باشند این پروفیل ها را استفاده می کنند. باید بدانید که پروفیل های آلومینیومی کاربرد گسترده‌ ای دارند.

هر یک از پروفیل های آلومینیومی برای تولید لوله های آبیاری، داربست ها، وسایل اتصالات و غیره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. پروفیل های آلومینیومی را باید از نظر اندازه و کیفیت پیش از استفاده مورد بررسی قرار دهید.

فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم چگونه است؟

برای تولید پروفیل آلومینیوم، مواد اولیه که آن را بیلت آلومینیوم می‌نامیم تحت فشار بسیار بالا و با درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند و بعد آن را از میان قالب‌های مخصوص حرکت داده و بدین ترتیب ماده اولیه شکل می‌گیرد و به اشکال مورد نظر تبدیل می‌شود و همچنین به دلیل اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملاً تغییر شکل پیدا می‌کند و در نهایت پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

پروفیل آلومینیوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم، شکل پذیر بودن آن است. امروزه این ماده به دلیل داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری، جایگزین آهن شده است. وزن سبک و مناسب پروفیل آلومینیوم، یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی آن است. همین ویژگی باعث شده است که از این فلز در صنایع هوایی استفاده‌های فراوانی صورت گیرد.

پروفیل آلومینیوم چه کاربردهایی دارد؟

از پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین صنعتی که از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌کند، صنعت ساختمانی است. ساختمان سازی بازار مهمی برای آلومینیوم به حساب می‌آید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم

کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل آلومینیوم

https://ahanhyper.com//?p=11821

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *