امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم؛ معرفی کاربرد هریک از آنها

پروفیل از جمله مقاطع پرکابرد فولادی است که امروزه در عملیات ساخت و ساز بسیار مورد کاربرد قرار گرفته است؛ بنابراین بهتر است انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها را نیز یک ضرورت در نظر بگیریم. معمولاً علاوه بر ساختمان سازی در زمینه خودروسازی، پروفیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در ساخت درب و پنجره کاربرد ویژه را از خود به نمایش می‌گذارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع پروفیل ساختمانی آشنا کنیم و به معرفی کامل هر یک از آنها بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

انواع نورد تولید کننده پروفیل

پروفیل نورد سرد، نورد گرم و مرکب هر کدام در گروه انواع پروفیل ساختمانی جای می گیرند. اگر قرار است انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها آشنا شویم، نورد سرد با روش خاص خود مانند برش دادن و پرس کاری ساخته می شود و معمولاً برای عملیات های سبک ساختمان سازی شما می توانید از پروفیل نورد سرد به نحو احسن استفاده کنید.

 اما پروفیل نورد گرم، برای شکل دادن شمش های فولادی کارایی آن را می توان مشاهده کرد. معمولاً انواع ناودانی، میلگرد و موارد این چنینی را می‌توان در گرو پروفیل های نورد گرم قرار داد. پروفیل مرکب یک حالت ترکیبی از روش نورد سرد و گرم را به خود اختصاص می دهد که در ساخت نبشی دوبل و ناودانی دوبل این نوع پروفیل یک انتخاب هوشمندانه است.

 

انواع نورد تولید کننده پروفیل

 

دسته بندی انواع پروفیل

معمولاً پروفیل های باز و بسته با توجه به سطح مقطع تقسیم بندی می‌شوند که پروفیل های بسته مانند انواع قوطی، انواع پروفیل های درب و پنجره و لوله شناخته می شوند و پروفیل باز همانند تیرآهن، ناودانی، تسمه، میلگرد و نبشی، امروز مشتریان خاص خود را در صنعت ساخت و ساز دارد. البته پروفیل آبرو، پروفیل تسمه، پروفیل ناودانی و پروفیل نبشی نیز همانگونه که گفته شد، زمانی که قرار است انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها الزامی است.

انواع پروفیل ساختمانی

یکی از پرمصرف‌ترین انواع گوناگون پروفیل ساختمانی، بدون‌شک پروفیل آبرو است که برای منتقل کردن آب برف و باران در سقف مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً ورق های فولادی گالوانیزه می‌تواند از هرگونه خوردگی پروفیل‌های آبرو که با آب باران و برف سروکار دارد، آن را حفظ کند.

 پروفیل تسمه که کمتر از ۶۵ میلیمتر می توانید عرض آن را در نظر بگیرید با علامت اختصاری PL مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً علاوه بر کارایی در ساخت و ساز برای سازه های فلزی و ساخت گاردریل شما می توانید از پروفیل تسمه استفاده کنید.

 پروفیل ناودانی که در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، از جنس فولاد، استیل و آلومینیوم ساخته می شود که برای ساخت چهارچوب درب و پنجره کارایی ویژه ای را می توان از آن انتظار داشت. پروفیل نبشی که به دو صورت بالا مساوی و نامساوی تولید می شود نیز با نماد L می توان از آن یاد کرد.

 

انواع پروفیل ساختمانی

 

پرکاربرد ترین پروفیل های ساختمانی

برای تقویت ورق های فولادی شما می‌توانید به کارایی پروفیل نبشی مطمئن باشید که در اتصالات ساختمان سازی شما میتوانید از پروفیل نبشی به نحو احسن استفاده کنید. استفاده از پروفیل نبشی از موارد بسیار کلیدی به حساب می آید. اما برای اتصالات پل به ستون و سقف های کاذب و شیشه‌ای معمولاً پروفیل سپری می تواند جزء اتصالات سازه های فولادی به حساب آید و برای ساخت خرپا، سقف شیروانی، اسکلت سقف کاذب و درب و پنجره مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد.

 برای سازه های اسکلت فلزی، ایستگاه سوخت رسانی و پوشش سوله و سالن های ورزشی نیز پروفیل زد می تواند یکی از مقاطع فولادی پر کاربرد باشد. در بین شناخت انواع پروفیل ساختمانی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که برای ساخت انواع ستون تیرآهن را در ساختمان شما می توانید در انواع گوناگونی که دارد در کنار میلگرد در نظر بگیرید.  اگر انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها می تواند به کیفیت خرید با توجه به بودجه و نیاز بسیار مناسب باشد.

خرید اینترنتی انواع پروفیل

حال که قصد داریم انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها می تواند شما را با مزایای خرید هرکدام از مصالح ساخت و ساز نیز آشنا کند. متأسفانه برخی از افراد از بازار سنتی اقدام به خرید انواع گوناگون پروفیل می کنند، در صورتی که رقبا با هزینه واسطه هیچگاه قیمت منصفانه ای را به شما ارائه نمی دهند.

سعی کنید با خرید از مجموعه آهن هایپر علاوه بر قیمت ارزان تر نسبت به بازار از کیفیت بالاتری نیز به نحو احسن استفاده کنید.  امروزه با پیشرفت تکنولوژی حقیقتاً دیگر کمتر کسی از بازار سنتی به خرید مصال ساختمانی اقدام می کند. انواع ناودانی، نبشی، تیرآهن، لوله، قوطی و… را با کمترین قیمت از وب سایت اینترنتی https://ahanhyper.com بخواهید.

 

پرکاربرد ترین پروفیل های ساختمانی

 

شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید این محصولات را که توسط برترین تولیدکنندگان تولید شده اند را تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از ان بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید نیز می توانید از مشاوره هایی که توسط کارشناسان برتر اهن هایپر ارائه می گردد بهره مند شوید.

زمانی که علاقه داریم انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها می تواند مزایای زیادی داشته باشد. بالاخره هرکدام از انواع پروفیل های ساختمانی امروزه کارایی و کابرد خاصی را با قیمت های گوناگون به خود اختصاص می دهند. شما در پروژه های متفاوت ساخت و ساز چنانچه قصد دارید به نحو احسن پروژه را به اتمام برسانید، بهتر است بدانید که شناخت کارایی هرکدام از انواع پروفیل ها تا چه حد می تواند به کیفیت خرید شما در دراز مدت کمک کند.

مجموعه های اینترنتی مانند آهن هایپر در مقایسه با رقبا همیشه بهترین ها را ارائه می دهند. به این دلیل که با ارائه بهترین محصول شما می توانید با رضایت کامل خرید کنید، همچنین در دراز مدت رضایت شما خود یک نوع تبلیغ پربازده به شمار می آید. البته پیش فاکتور آنلاین را نباید جزء مزایای اصلی در نظر نگرفت.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن

کارخانه لوله و پروفیل شرکا

https://ahanhyper.com//?p=24084

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *