امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نرمه آهن اسفنجی و کاربردهای آن

بهتر است بدانید نرمه آهن در سایزهای بسیار کوچک می باشد و برای تولید محصولات فولادی استفاده می شود. در این‌ مبحث قصد داریم به بررسی نرمه آهن اسفنجی و کاربردهای آن بپردازیم. از شما همراهان عزیز دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

در ابتدای مبحث نرمه آهن اسفنجی و کاربردهای آن لازم است ابتدا با نرمه آهن اسفنجی آشنا شوید. نرمه آهن اسفنجی همان مواد اولیه تولید آهن اسفنجی است. سایز این محصول بسیار کوچک بوده و حدودا کمتر از 6 میلی‌متر است. برای تولید محصولات فولادی به جای قراضه از نرمه آهن اسفنجی استفاده می شود چون عیار بالایی دارد. در تولید محصولات فولادی حدود 5 درصد از مواد اولیه به نرمه آهن اسفنجی تبدیل شده و برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. نرمه آهن اسفنجی به مقدار کمی در فرآیند تولید آهن اسفنجی تولید می شود. معمولا آن ها را فشرده کرده و با استفاده از چسب سیلیکات و آهک به بریکت تبدیل می کنند.

شایان ذکر است بریکت مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آن ها استفاده بهتر در کوره قوس الکتریکی است. همچنین ضایعات نرمه آهن اسفنجی به صورت گرد و غبار است و به محیط زیست آسیب وارد می کنند ولی با تبدیل به بریکت از این اتفاق جلوگیری می شود. نرمه آهن وزن کمی دارد و قابلیت شارژ شدن در کوره های قوس الکتریکی را ندارد. با تبدیل نرمه آهن اسفنجی به بریکت می توان آن ها را در کوره های قوس الکتریکی استفاده کرد. همچنین این محصول وزن و چگالی پایینی داشته و هدر رفت بالایی دارد و امکان جابه جایی آن وجود ندارد پس بهترین راه استفاده از آن تبدیل به بریکت است.

نرمه آهن اسفنجی و کاربردهای آن

کاربردهای نرمه آهن اسفنجی

بهتر است بدانید نرمه آهن اسفنجی در موارد زیادی کاربرد دارد. در زیر به کاربردهای آن می پردازیم:

در ادامه مبحث نرمه آهن اسفنجی و کاربردهای آن باید ذکر شود که نرمه آهنی در ماده اولیه تولید بریکت کاربرد دارد. همچنین در تولید لنت ترمز متالیک و نیمه متالیک خودرو نیز از نرمه آهنی استفاده می شود. لازم به ذکر است که نرمه آهن وزن کمی داشته و نمی شود آن را در کوره قوس الکتریکی شارژ کرد. بنابراین این‌ محصول به تنهایی برای صنایع مختلف سودی نداشته و در اکثر موارد باید تبدیل به بریکت شود. همچنین این‌ محصول پس از ذوب طی فرآیند ریخته گری به صورت محصولات مورد نیاز در می‌آید.‌ یکی دیگر از موارد استفاده نرمه آهن اسفنجی در ساخت محصولات چوبی می باشد.

مزایای نرمه آهن اسفنجی

با توجه به مبحث نرمه آهن اسفنجی و کاربردهای آن باید ذکر شود که این محصول در کنار کاربردهایی که دارد مزایای زیادی نیز دارد که عبارتند از:

مهم ترین مزیت نرمه آهن اسفنجی استفاده بهتر بریکت در کوره قوس الکتریکی است. همچین نداشتن ضایعات زیاد از مزیت های دیگر این‌ محصول می باشد. این محصول مطابق جدید ترین دانش دنیا ساخته شده است و سطح کیفی بالایی دارد. این محصول استحکام‌ و مقاومت زیادی دارد و دچار سایش، خوردگی، ترک خوردگی و شکستگی نمی شود. همچنین نرمه آهن اسفنجی ماندگاری بسیار بالایی داشته و سال ها دوام خود را از دست نمی دهد. لازم به ذکر است این محصول در برابر عواملی چون سرما، گرما و رطوبت مقاوم بوده و تغییر شکل نمی دهد.

کاربردهای نرمه آهن اسفنجی

آشنایی با مجموعه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی می باشد. برخی از این محصولات پرکاربرد می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق گالوانیزه و … اشاره کرد. این محصولات در انواع و ابعاد مختلفی موجود می باشد که هر یک در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. شما مخاطبان گرامی برای تهیه و خرید این محصولات می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. برای انتخاب ابعاد مناسب و .. پیشنهاد می کنیم با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

نرمه آهن اسفنجی چیست؟

نرمه آهن اسفنجی همان مواد اولیع تولید آهن اسفنجی است.

مهم ترین کاربردهای نرمه آهن اسفنجی کدامند‌؟

استفاده در ماده اولیه تولید برکت، تولید لنت ترمز متالیک و نیمه متالیک

نرمه آهن اسفنجی چه مزایایی دارد؟

مزایای نرمه آهن اسفنجی

نداشتن ضایعات، استفاده در کوره قوس الکتریکی، ماندگاری و استحکام بالا

https://ahanhyper.com//?p=72755

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *