امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نمای فلزی ساختمان؛ مزایا و معایب آن

نمای فلزی ساختمان را می توان یکی از انواع نما در نظر گرفت که بسیار در بین فلزات کاربرد خود را به رخ می کشد. پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه های گوناگونی که به روی کار آمده اند، توانسته در صنعت ساخت و ساز حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشند.

توجه داشته باشید که نمای ساختمان باید یک لایه محافظتی باشد که بتواند ظاهر ساختمان را از شرایط آب و هوایی نامطلوب حفظ کند و در طولانی مدت یک ظاهر شیک، خاص و بادوام را با ایمنی کامل به نمایش بگذارد. نمای فلزی که شما برای ساختمان می توانید در نظر بگیرید، مزایا و معایب خاص خود را دارد که ما در ادامه شما را با مزایا و معایب آن به صورت مختصر و مفید آشنا خواهیم کرد.

نمای فلزی ساختمان

دوام و استحکام بالا نمای فلزی ساختمان

حقیقتاً اگر بخواهیم اولین مزیت نمای فلزی ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم، می توان به دوام و استحکام بالا اشاره کرد که الحق بهترین و قابل قبول ترین مزیت معرفی می شود و همین مزیت خود بسیاری از مشتریان را برای انتخاب این نوع نما ترغیب می کند. به هر حال نمای فلزی می تواند در برابر پوسیدگی و کپک زدگی مقاوم عمل کند و در حالت کلی برای رویارویی با رطوبت و همچنین نور خورشید صددرصد نمای فلزی حرف های بیشتری برای گفتن دارد. همین استحکام و دوام بالا را می‌توان مهمترین گزینه برای انتخاب معرفی کرد.

حفظ رنگ

می توان گفت نمای فلزی ساختمان به خوبی می تواند رنگ خود را حفظ کند و این یکی از مزایای اصلی به شمار می‌آید. طبیعتاً آن زمانی که نما بتواند رنگ را در طولانی مدت به زیبایی هرچه تمام تر به نمایش بگذارد، شما لازم نیست تابرای زیبا نگه داشتن طراحی و خوشایند نما به دنبال هزینه های متفاوت باشید. می‌توان گفت که مسئله حفظ رنگ برای استفاده از این نما یک گزینه ترغیب کننده است. معمولا نمای فلزی به نگهداری و رسیدگی آنچنان خاصی نیاز ندارد و همین امر می تواند هزینه های تعمیر در طولانی را کاهش دهد. کاهش هزینه خود مسئله بسیار مهمی است که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت.

سازگاری با محیط زیست

نمای فلزی ساختمان این قابلیت را دارد تا سازگاری خود را با محیط زیست ثابت کند. بدین ترتیب، شما می توانید نما را در مقابل انواع حشرات و حتی آتش سوزی و حریق بسیار مقاوم در نظر بگیرید. همین امر می‌تواند به عمر مفید و دراز نمای ساختمان اشاره واضحی داشته باشد. سازگاری با محیط زیست قطعاً برای دوستداران محیط زیست مزیت کمی نیست و به همین دلیل بهتر است در هنگام سفارش این نما به این نکته کلیدی هم توجه داشته باشید.

سازگاری نمای فلزی ساختمان با محیط زیست

خطر زنگ زدگی

ما به صورت مختصر و مفید به مزایای نمای فلزی ساختمان پرداخته ایم. بهتر است که به معایب آن هم اشاره‌ای داشته باشیم. شاید اولین عیب و ایراد نمای فلزی زنگ زدن نما باشد که البته زنگ زدن زمانی اتفاق می افتد که شما از روکش مناسبی استفاده نکرده باشید. به هرحال سهل انگاری در این مورد می تواند در کوتاه مدت به نمای ساختمان آسیب جدی وارد کند و به همین خاطر، شما برای نصب باید از یک تیم ماهر، باتجربه و متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

هزینه بالا

استحکام فلز بسیار بالاست، اما در کنار استحکام بالا شما وزن بالاتری را باید در نظر بگیرید که همین امر باعث طولانی شدن مراحل نصب می شود و شما هم به دنبال جنس باکیفیت تر اگر باشید، طبیعتاً باید هزینه بیشتری را برآورد کنید که شاید بتوان گفت دومین عیب و ایراد نمای فلزی ساختمان پرهزینه بودن آن است که البته اگر شما از یک سایت اینترنتی معتبر نسبت به سفارش این نما استفاده کنید، قطعاً با هزینه معقولانه تری رو به رو خواهید شد.

اتلاف گرما در زمستان

عیب دیگری که می توان برای نمای فلزی ساختمان در نظر گرفت، این است که شاید شرایطی مهم محیطی مناسب را برای فضای منزل به وجود نیاورد. فلز در فصل گرما می تواند به خنک شدن منزل کمک کند اما باید به این موضوع توجه کنید که در فصل زمستان شما باید به افزایش مصرف انرژی فکر کنید؛ چرا که آنچنان که باید و شاید گرما به راحتی حفظ نمی شود و این خود یکی از موضوعات مهمی است که در دسته بندی معایب نمای فلزی انواع ساختمان باید به آن بی توجه نباشید.

در بین انواع فلزات، آلومینیوم را می توان یکی از فلزات بسیار پر کاربرد و پر استفاده برای نمای فلزی ساختمان معرفی کرد. البته آلومینیوم یک ساختار خم شونده دارد و ضعیف بودن آن در برخی از شرایط به استحکام کم و دوام پایینی که دارد، اشاره می کند.  در برخی از مواقع شاید حتی شما را با تورفتگی نیز رو به رو کند. چنانچه شما به دنبال قیمت ارزان هستید، صددرصد نمای فلزی نمی تواند برای شما یک انتخاب مقرون به صرفه و هوشمندانه در طول مدت باشد.

نمای فلزی ساختمان را می توان در انواع مختلف همانند نمای پانچ متال، استرچ متال، کامپوزیت آلومینیومی و ورق فلزی معرفی کرد که نمای ورق فلزی هم جزء نماهای فلزی بسیار پرکاربرد است اما شکل پذیری و انعطاف پذیری بالای نمای پانل کامپوزیت آلومینیوم باعث شده است که امروزه برای بسیاری از ساختمان های تجاری و اداری به توان از این نما استفاده کرد. مزایا و معایب این نوع نما، قطعاً شما را با انتخابی آگاهانه و ایمن در طولانی مدت رو به رو خواهد کرد.

جلوگیری اتلاف انرژی در نمای فلزی ساختمان

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی در انواع و ابعاد مختلف می باشد. برخی از پرکاربردترین این محصولات می توان به ورق استیل، ورق فولادی، ورق گالوانیزه و … اشاره کرد. جهت خرید این محصولات به فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

آلومینیوم در نمای فلزی ساختمان چه عیب و ایرادی دارد؟

آلومینیوم ساختاری خم شونده و البته ضعیف دارد و ممکن است دچار تورفتگی شود.

نمای فلزی در فصول مختلف چگونه عمل می کند؟

در فصل زمستان فضای مورد نظر را سرد نگه می دارد و در فصل تابستان هوای خنکی را باید انتظار داشت.

مهم ترین مزیت نمای فلزی ساختمان چیست؟

این نما در برابر آتش سوزی، حشرات، شرایط آب و هوایی ناگوار بسیار مقاوم عمل می کند.

https://ahanhyper.com//?p=72787

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *