امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد سنجاقی چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

یکی از مهمترین تجهیزات فولادی که در صنعت ساختمان سازی در حجم گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد میلگرد سنجاقی می باشد. در ساخت سازه هایی که بتنی هستند باید بدانید که این میلگرد از جمله مهمترین و اصلی ترین میلگرد به کار رفته شده به شمار می رود.

بتن به همراه آرماتور برای سازه ها بسیار مناسب می باشد و مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. بر همین اساس شما باید به خوبی بدانید که سازه های بتنی در بین انواع سازه های ساختمانی طرفداران زیادی دارند. شما می توانید این میلگردها را در اندازه ها و مدل های متنوعی در بازار مشاهده کنید و خریداری کنید.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که میلگرد سنجاقی دارد ریز بودنش می باشد. در واقع باید بدانید که این میله ها ریز و باریک هستند و از دو طرف خم می شوند تا به شکل سنجاق درآیند. این نمونه از میلگردها را شما می توانید در دستگاه خاموت بیندازید و مورد استفاده قرار دهید.

میلگرد سنجاقی در بازار به نام های دیگری هم شناخته می شود. شما می توانید آنها را با نام های رکابی، قلاب دوخت، دوخت ستون و …. در بازار خریداری کنید.

برخی از مهمترین ویژگی ها و مزیت هایی که این نمونه از میلگرد ها دارند را در ادامه معرفی می کنیم.

 

میلگرد سنجاقی

مزیت های میلگرد سنجاقی

برخی از مهمترین مزایای میلگرد سنجاقی عبارت می باشد از :

  1. این نمونه از میلگرد ها با توجه به شکل خاص و منحصر به فردی که دارند در درون خاموت ها به راحتی جای می گیرند. در واقع شما باید بدانید که جایگیری آسان میلگردها در درون خاموت ها از جمله مهمترین و اصلی‌ ترین ویژگی ‌ها و مزیت ‌های آنها به شمار می ‌رود.
  2. کم حجم بودن و همچنین وزن سبک قلاب این نمونه از میلگرد ها موجب شده است که شما بتوانید در بسیاری از مکان ‌ها از آنها استفاده نمایید.
  3. شما باید به خوبی بدانید که این نمونه از میلگردها دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند و طول عمر زیادی از خودشان نشان می دهند.
  4. هزینه‌ای که برای خریداری این نمونه از میلگردها پرداخت می ‌کنید بسیار مناسب و به صرفه می باشد.
  5. انعطاف پذیری بسیار بالا و مناسبی که میلگردها دارند یکی از دیگر مزیت ها و ویژگی های مهم آنها به شمار می رود که شما باید به خوبی این مورد را برای ساختمان سازی در نظر بگیرید.

کاربرد میلگرد سنجاقی

یکی از مهمترین کاربردهایی که شما می توانید از میلگردهای سنجاقی دریافت کنید برای ستون ها می باشد. نحوه قرارگیری این میلگردها درون ستون اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید به خوبی بدانید که این میلگردها باید به صورت دوبل و عمود درون ستون ها قرار بگیرند.

این نمونه از میلگردها باید به صورت میلگردهای طولی ستون ها را می پوشانند. تعداد استفاده از این میلگردها در هر یک از ستون ها به ضلع ستون و فاصله آزاد ستون بستگی دارد. در برخی از مواقع امکان دارد که در یک ضلع 3 الی 4 میلگرد قرار بگیرد.

از قلاب های سنجاقی برای آن دسته از دیوارهایی که برشی هستند استفاده بسیار زیادی می نمایند. آرماتور سنجاقی باید به وسیله سیم مفتول به میلگرد طولی و یا خاموت متصل گردد.

 

کاربرد میلگرد سنجاقی

نکاتی در مورد استفاده از میلگرد سنجاقی

برخی از نکات بسیار مهمی که در مورد استفاده از میلگرد سنجاقی اهمیت دارد و شما باید به خوبی آنها را در نظر داشته باشید عبارت است از :

  1. هر یک از میلگردهایی که در انتها دارای قلاب هستند و زاویه آن‌ها خم می ‌باشد حداقل ۱۳۵ درجه دارد که قسمت مستقیم آن طول ۶ برابر نسبت به قطر میلگرد خواهد داشت.
  2. در انتهای دیگر میلگرد قلابی با زاویه ۹۰ درجه وجود دارد که انتهای آن حداقل ۸ برابر قطر میلگرد می باشد. اگر فاصله آزاد بین آرماتورها بیشتر از ۱۵ سانتیمتر باشد و یا تعداد آرماتور های ساختمانی که بین خاموت ها قرار گرفته است بیشتر از سه عدد باشد باید آرماتورها را با خاموت و یا میلگردهای سنجابی نگهداری کنید.
  3. در نقشه ساختمان هایی که بیشتر از پنج سقف دارند بر اساس استانداردهای ملی برای تمامی سطح آنها باید از آرماتورهای الزامی استفاده نمایید. هر یک از قلاب ها و میلگرد های سنجاقی باید طولی برابر محیط ساختمانی داشته باشند.
  4. محل خم ۹۰ درجه انواع قلاب ها باید به صورتی باشد که یک در میان از آنها استفاده شود. در مقاطع متوالی طول قلاب باید هر یک از مقاطع به صورتی نصب گردند که ایرادی درون آنها وجود نداشته باشد.
  5. هر یک از مقاطع میلگردها در جهت عمود بر محور طولی نباید بیشتر از ۳۵۰ میلیمتر باشد و این مسئله برای به کارگیری میلگردهای سنجاقی اهمیت زیادی دارد که کارکرد مناسبی از خود نشان دهند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط :

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

میلگرد ادکا چیست؟

میلگرد مورد نیاز برای ساختمان ۵ طبقه

میلگرد مورد استفاده در رابیتس

میلگرد ساختمان دو طبقه

میلگرد ساختمان چهار طبقه

روش های کاشت میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=7995

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *