امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های کاشت میلگرد

کاشت میلگرد موجب تقویت سازه های بتنی می شود. در ساختمان سازی و ساخت پل از این روش استفاده می کنند. این روش مقرون به صرفه و اقتصادی است. امروزه کاشت میلگرد روشی معمول در ساختمان سازی محسوب می شود. با این کار می توان سازه محکم و مقاومی را ایجاد کرد.

کاشت میلگرد به روش چسب یا خمیر

کاشت میلگرد با چسب یا خمیر به بهترین شکل ممکن انجام می شود. در این روش محل را کاملا تمیز می کنند. خمیر کاملا هم زده می شود. با چسب و خمیر می توان میلگرد را در محل ثابت کرد. البته باید دقت کرد که چسب یا خمیر میلگرد را در محل تثبیت کند. با رزین های اپوکسی می توان میلگرد را در محل ثابت کرد. میلگرد به سطوح بتنی به شدت می چسبد و امکان جداسازی آن از بین می رود. بخاطر این چسبندگی است که می توان میلگرد را در بتن قرار داد. این روش سریع و ساده است.

 

کاشت میلگرد به روش چسب یا خمیر

 

کاشت میلگرد به روش مهار مکانیکی

کاشت میلگرد به روش مهار مکانیکی می تواند نسبت به اولی قدری متفاوت باشد. در این روش، سوراخی به قطر 2 میلی متر در بتن ایجاد می شود. سپس میلگرد را با استفاده از مهار مکانیکی داخل سوراخ قرار داده می شود. میلگرد بعد از قرار دادن چرخانده می شود. این چرخش آن قدر ادامه می یابد تا کاملا به دیواره بتن بچسبد. نکته مهم در این روش این است که مقاومت و قطر میلگردها در این روش نقش مهمی را بازی می کنند.

کاشت میلگرد به روش پایه سیمانی

کاشت میلگرد به روش پایه سیمانی یکی از متداول ترین روش ها محسوب می شود. از آن جایی که در روش های فوق در برخی موارد اشتباهاتی صورت می گیرد. به همین دلیل از روش پایه سیمانی استفاده می کنند. در این روش قطری به سوراخ 5 میلی متر در بتن ایجاد می شود. قطر سوراخ باید از قطر میلگرد بیشتر باشد. همچنین لازم است که از طول مهار میلگرد بیشتر باشد. این نکته باعث می شود که مفید و موثر واقع شود.

 

کاشت میلگرد به روش پایه سیمانی

 

کاشت میلگرد در فونداسیون

کاشت میلگرد در این روش بسیار مهم است. قطر آن عامل تعیین کننده ای محسوب می شود. عمق کاشت نیز عامل مهمی است. با دریل می توان محل کاشت را مشخص کرد. میزان تحمل بار و جهت آن را مشخص کنید هر چقدر که کاشت در این مرحله درست انجام شود به همان اندازه ساختمان مقاوم خواهد بود.

کاشت میلگرد ستون ساختمان

کاشت میلگرد در ستون ساختمان به ما کمک می کند تا بتوان در این جزء ساختمان تغییرات لازم را ایجاد کرد. با این کاشت می توان راه پله را اجرا کرد. از آن جایی که ممکن است با کمبود فضا مواجه شوید، بنابراین در اجرای این روش لازم است که دقت کنید.

کاشت میلگرد تیر ساختمان

کاشت میلگرد به این روش به ما کمک می کند تا بتوان تیر جدیدی را اضافه کرد. البته لازم است که با دقت اجرا شود. در غیر این صورت به تیر ممکن است آسیب جدی وارد شود.

 

تیر ساختمان

 

کاشت میلگرد در بتن مسلح

کاشت میلگرد در بتن باعث مقاوم سازی آن می شود. برای اجرای این روش سوراخی به قطر به اندازه 4 الی 6 میلی متر بیشتر از قطر میلگرد در بتن ایجاد می کنند. داخل سوراخ را کاملا تخلیه می کنند. مواد اضافی نباید داخل سوراخ وجود داشته باشد. بعد از آن میلگرد را به صورت چرخشی و با دست وارد سوراخ می کنند. این روش کاشت مکانیکی میلگرد نام دارد. طوری که در نهایت با چکش میلگرد در سوراخ محکم می شود. توجه کنید که زمانی با تجهیزات میلگرد محکم می شود، نیرو لازم است که کنترل شده باشد. در غیر این صورت به میلگرد آسیب جدی وارد می شود.

انواع مقاوم سازی

کاشت میلگرد به منظور مقاوم سازی صورت می گیرد. در این روش میلگرد داخل رول پلاک قرار می گیرد. هدف از این کاشت تحمل بارهای متفاوت است. روش دیگر، چفت و بست کردن است. میلگرد در محل به شدت محکم می شود. میلگرد می تواند وزن های مختلفی را تحمل کند. در این روش به فاصله اندکی از لبه بتن نصب می شود. با ترکیب دو روش فوق می توان ظرفیت تحمل بار میلگرد را افزایش داد.

روش چسبندگی یکی از روش های متداول برای کاشت میلگرد به شمار می رود. در این روش محدودیتی وجود ندارد. می توان میلگردها را در قطرهای متفاوت و به عمق های دلخواه کاشت.

مراحل مختلف کاشت میلگرد

کاشت میلگرد در مراحل مختلف انجام می شود. در ابتدا ابعاد محل کاشت به دقت محاسبه می شود. محل با ابزارهای مناسب سوراخ کاری می شود. داخل محل سوراخ کاملا تمیز شده تا هیچ مواد اضافی در محل وجود نداشته باشد. هر گونه چربی و اثر روغن در محل از بین می رود. با چسب میلگرد در محل محکم می شود. چسب به اندازه دو سوم اندازه سوراخ تزریق می شود.

چسب اضافی محل کاملا تمیز می شود. میلگرد براساس میزان دمای محیط در سوراخ محکم می شود. در زمان کاشت میزان مقاومت میلگرد در برابر وزن و آتش سوزی سنجیده می شود. به تمامی جزئیات دقت می شود تا کار به بهترین شکل ممکن به انجام برسد.

 

مراحل مختلف کاشت میلگرد

 

پارامترهای موثر در کاشت میلگرد

 کاشت میلگرد گاهی مواقع با محدودیت هایی همراه است. با بررسی این عوامل می توان از بروز اشتباه جلوگیری کرد. اولین عامل تطبیق مقاومت سازه با محاسبات است. روش های حفاری و سوراخ کاری محل را نباید از نظر دور داشت. به جهت اتصال، دمای محیط، شرایط بتن، محدودیت های دسترسی، تعیین محل قرارگیری نیز لازم است توجه شود. هر چقدر که کار را دقیق و اصولی انجام دهید به همان اندازه میلگرد در محل خود محکم خواهد شد.

خرید مقرون صرفه میلگرد و آهن آلات از شرکت آهن هایپر

شما می توانید قیمت میلگرد را به صورت تلفنی از ما استعلام کنید. ما انواع میلگرد را از شرکت های ایرانی خریداری کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهیم. خرید میلگرد در مقایسه با سایر شرکت ها برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش از بهترین محصولات مجموعه ما به شمار می رود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع روش های کاشت میلگرد

انواع اتصال میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=35628

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *