امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد ساختمان دو طبقه

میلگرد ساختمان دو طبقه را می توان در حالت های بسیار متنوعی مورد بررسی قرار داد. ساختمان های دو طبقه از متداول ترین نمونه های موجود در ساخت و ساز می باشند که در تمامی شهر ها محبوبیت دارند. ساختمان دوطبقه به دلیل صرفه اقتصادی خود میتواند بهترین گزینه برای ساخت و ساز در روستا ها نیز باشد. برای ساخت این نوع بنا باید از بهترین مصالح موجود استفاده کرد.

اصلی ترین مصالح در ساختمان های دو طبقه، میلگرد می باشد. هرچه کیفیت در میلگرد ها بالاتر باشد قطعا می توان راحت تر وسریع تر ساخت و ساز را انجام داد. میلگرد لازم برای ساختمان دو طبقه را باید با توجه به بسیاری از نکات و ویژگی های موجود تعیین کرد. از این نکات می توان به متراژ اشاره کرد. هرچه متراژ شما بالاتر باشد قطعا باید از مقدار میلگرد بیشتری استفاده کنید. در این ساختمان ها می توان فونداسیون، ستون و سقف را به عنوان چارچوب اصلی معرفی کرد که برای ساخت باید آن ها را به شکل های مختلف طراحی کرد.

میلگرد ساختمان دو طبقه را باید با توجه به طراحی های انجام شده نیز تهیه نمود. هرچه فواصل موجود بیشتر باشد قطعا باید از میلگرد های تقویتی بیشتری استفاده  کنید. میلگرد مناسب برای ساختمان دو طبقه باید به گونه ای انتخاب شود تا بهترین مقاومت را ایجاد کند. آرماتور بندی در قسمت های مختلف یک خانه بایکدیگر کاملا متفاوت می باشد.

 

میلگرد مناسب برای ساختمان دو طبقه

 

یکی از موارد بسیار مهم در میلگرد ها سایز بندی است. در این محصولات می توان سایز های بسیار متنوعی را مشاهده نمود که برای قسمت های مختلف مناسب می باشند. در مورد سایز بندی باید دقت لازم را به خرج داد تا وزن سازه به خوبی و در تعادل قرار داده شود. اگر وزن سازه بیش از اندازه بالا رود قطعا خطراتی برای افراد و کل مجموعه به وجود خواهد آمد.

برآورد میلگرد ساختمان دو طبقه

همیشه و در هر نوع ساختمانی برآورد ها بیشترین تاثیر را بر روی ساخت و ساز شما خواهند داشت. همیشه باید قبل از ساخت و ساز، مقدار مصالح مورد نیاز را پیش بینی کرده و به صورت مرحله ای آن ها را تهیه نمود. برنامه ریزی در این محصولات می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند. هرچه متراژ ساختمان شما بالاتر باشد قطعا برنامه ریزی نیز اهمیت بیشتری خواهد داشت. میلگرد ساختمان دو طبقه را باید به صورت ویژه ای همانند سایر مصالح از جمله سیمان، آجر، شن و ماسه و … تهیه کرد تا در هنگام ساخت وقفه ای به وجود نیاید.

اندازه گیری دقیق مقدار مصالح مورد نیاز را برای ساخت و ساز متره می گویند. جدول های صورت وضعیت برای هر نوع ساختمانی الزامی می باشد که باید به صورت دقیق به آن ها توجه کنید. توجه به متره برای ساخت و ساز و تهیه میلگرد می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی را داشته باشد. توجه به متره می تواند از لحاظ اقتصادی برای شما بسیار مقرون به صرفه باشد.

امروزه با توجه به فناوری های روز می توان به راحتی مصالح را به صورت دقیق تهیه کرده و از هزینه های اضافی به صورت چشمگیری جلوگیری کرد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد قطعا می تواند بالاترین کیفیت ها را نیز مشاهده کرد.

 

برآورد میلگرد ساختمان دو طبقه

 

در تمامی ساختمان های دو طبقه، متره را به صورت کلی به دو منظور تهیه می کنند. اولین و مهم ترین هدف از تهیه متره مشخص کردن مقدار میلگرد های مورد نیاز می باشد. دومین هدف در تهیه متره مربوط به مشخص کردن برخی از استانداردهای مورد نیاز می باشد. میلگرد ساختمان دو طبقه باید از نظر ساختاری دارای برخی از استاندارد ها باشد تا بتواند کیفیت و مقاومت لازم را از خود به نمایش بگذارد.

خرید میلگرد ساختمان دو طبقه

برای خرید میلگرد ساختمان دو طبقه باید به قسمت های مختلف پلان های طراحی شده به صورت ویژه ای توجه داشته باشید. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد قطعا می توانید در هنگام خرید نیز بسیار راحت تر عمل کنید. برای خرید میلگرد ساختمان  دو طبقه یکی از مهم ترین موارد و نکات مربوط به کارخانه های تولیدی می باشد. باید میلگرد را از کارخانه هایی تهیه کنید که علاوه بر استاندارد های لازم برخی از ویژگی ها را نیز داشته  باشند. در مقدار مشخصی از این محصولات باید بتوان چگالی حجمی مناسبی را مشاهده نمود تا کیفیت در آن ها به خوبی رعایت شود.

 

خرید میلگرد ساختمان دو طبقه

 

برای خرید از کارخانه های مختلف می توان میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش و … را به عنوان بهترین نمونه های موجود معرفی کرد. قیمت میلگرد در حالت های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. به صورت کلی این محصولات برحسب کیلوگرم قیمت گذاری می شوند. میلگرد ها در شاخه های 12 متری تولید شده و در سایز های مختلف دارای وزن های متفاوت هستند. برای خرید میلگرد ساختمان دو طبقه سایز بندی می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند. به صورت کلی هرچه قطر میلگرد ها کمتر می شود، قیمت آن ها بر حسب کیلوگرم بالاتر می رود.

 این افزایش قیمت به دلیل فرآوری آهن می باشد که پروسه طولانی تری را نیز دارد. یکی از استاندارد های موجود در میلگرد ساختمان دو طبقه که می تواند برروی قیمت بسیار تاثیرگذار باشد مربوط به آج  های میلگرد است. ارتفاع آج می تواند بتن را به صورت کلی و بسیار زیاد تقویت کند. تقویت کششی و فشاری بتن می تواند باعث  بالا رفتن مقاومت کلی بنا شود.

جمع بندی

در کلام آخر می توان بیان کرد که استفاده از میلگرد های مختلف در راستای افزایش استحکام بنا میتواند به ارزش سازه شما بسیار کمک کند. میلگرد ساختمان دو طبقه را باید از بهترین مجموعه های موجود خریداری کرد. یکی از مجموعه های بسیار قوی و با سابقه در این زمینه، آن هایپر می باشد. باید در نظر داشت که کیفیت محصولات در آهن هایپر به شکل های متفاوت می تواند برای شما سود ده باشد. برای دریافت مشاوره های مختلف نیز می توانید با این مجموعه در ارتباط بوده و به خوبی از آن ها کمک بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد مورد نیاز برای ساختمان یک، دو و سه طبقه

میلگرد های مورد نیاز برای ساخت ساختمان ها

https://ahanhyper.com//?p=36004

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *