امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد ساختمان چهار طبقه

امروزه برای ساخت و ساز ساختمان های مختلف از متریال های بسیار متنوعی استفاده می شود. هرچه کیفیت در متریال های ساخت بالاتر باشد قطعا می توان نمونه های مقاوم تری را نیز مشاهده کرد. میلگرد به عنوان یکی از بهترین و پرمصرف ترین مصالح ساختمانی شناخته می شود. هر نوع ساختمانی که شما به آن توجه دارید به صورت گسترده ای از این محصولات استفاده می کنند.

میلگرد ها در مدل های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. میلگرد ساختمان چهار طبقه به عنوان یکی از ساختمان های بسیار محبوب در ساخت و ساز شناخته می شود. برای هر نوع ساختمان باید سایز های بسیار متنوعی را مورد استفاده قرار داد. انتخاب درست میلگرد های ساختمان باعث می شود تا به راحتی مراحل ساخت را به پیش ببرید. در زمینه این ساختمان ها یکی از مهم ترین موارد که باید به آن توجه شود مقاوم سازی می باشد. میلگرد برای ساختمان چهار طبقه باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر ایجاد مقاومت بالا، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد.

یکی از موارد بسیار با اهمیت در انتخاب و خرید میلگرد مربوط به تقسیم بندی طبقات می باشد. برای هر طبقه، از پایه تا مرحله آخر باید نمونه های مناسبی انتخاب شوند. تعداد این میلگرد ها در هنگام انتخاب بسیار با اهمیت می باشد. معمولا برای طبقات پایین تر از میلگرد های بیشتر و با سایز های بالاتر استفاده می کنند.

 

میلگرد ساختمان چهار طبقه

 

در طبقات بعدی می توان از میلگرد هایی با سایز کوچک تر نیز بهره برد. این اصول و استاندارد های لازم تماما در پلان های ساخت آورده شده اند. استاندارد های لازم در این محصولات به شکل های بسیار متنوعی بیان می شوند. از تاثیرگذار ترین موارد در انتخاب این محصولات می توان به نوع ساختمان اشاره کرد. برای ساختمان های بتنی به صورت گسترده ای در فونداسیون، ستون و سقف از میلگرد های مختلف استفاده می کنند. برای اینکه بهترین نمونه میلگرد ساختمان چهار طبقه را در اختیار داشته باشید می توانید به کارخانه های سازنده آن ها نیز توجه کنید.

میلگرد ساختمان چهار طبقه

مقدار میلگرد ساختمان چهار طبقه را می توان با توجه به نکات و شاخص های بسیار زیادی تعیین کرد. قطعا هرچه متراژ ساختمان بیشتر باشد باید از تعداد بیشتری میلگرد استفاده کنید. به صورت استاندارد برای هر نوع میلگردی می توان وزنی معین را مشخص کرد. کارخانه های مختلف نمی توانند برای هر سایز میلگرد از محدوده وزنی خاصی عبور کنند. قطعا وزن های زیاد تر باعث ضرر آن ها می شود و خریداران نیز علاقه چندانی به انتخاب آن ها نشان نمی دهند. از طرف دیگر میلگرد های سبک تر از حد معمول، نمی توانند به خوبی مقاومت بالایی را از خود به نمایش بگذارند.

 

خرید میلگرد برای ساختمان چهار طبقه

 

بهتر است که کارخانجات مختلف را از قبل مورد بررسی قرار داده و بعد از آن به سراغ خرید بروید. می توان به میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش و … اشاره نمود که استاندارد های لازم در آن ها به بهترین شکل ممکن رعایت شده است. میلگرد مناسب برای ساختمان چهار طبقه را می توانید از این برند ها با خیالی آسوده انتخاب کرده و علاوه بر وزن مناسب، از کیفیت بسیار بالای آن ها نیز استفاده کنید. برای خرید میلگرد ساختمان چهار طبقه راه های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از مجموعه های با سابقه در این زمینه می باشد. یکی از بهترین مجموعه های موجود در زمینه آهن آلات ساختمانی، آهن هایپر است.

مناسب ترین میلگرد برای یک ساختمان را می توان به صورت های مختلف تعیین کرد. برای فونداسیون باید سه پارامتر را به صورت دقیق محاسبه نمود. مقاطع طولی و عرضی بخش های تشکیل دهنده فونداسیون کف هستند. با توجه به این مقادیر می توان میزان میلگرد ساختمان چهار طبقه در فونداسیون را محاسبه کرد. هرچه کیفیت در فونداسیون شما بالاتر باشد قطعا مقاومت نیز بالاتر خواهد رفت. فونداسیون پایه، باید بالاترین مقاومت را از خود نشان دهد تا ساختمان به خوبی در برابر زلزله و دیگر بلایا حفظ شود.

میلگرد ستون و سقف در ساختمان چهار طبقه

بعد از فونداسیون، مهم ترین قسمت را می توان مربوط به ستون ها و سقف دانست. به صورت معمول ستون های طبقه اول همیشه دارای تعداد میلگرد های بیشتر می باشد. باید در نظر داشته باشید که کیفیت در ستون طبقه اول می تواند مقاومت بسیار بالایی را برای سایر طبقات به همراه داشته باشد. به مرور می توان با بالا رفتن طبقات تعداد و یا قطر میلگرد ها را کم کرد. هرچه کیفیت در میلگرد ساختمان چهار طبقه در ستون و سقف بالاتر باشد قطعا ارزش سازه نیز بالاتر خواهد رفت. در انتخاب این محصولات می توان شاخص هایی را بیان نمود که به خوبی برای شما کیفیت را به همراه داشته باشد.

در نظر داشته باشید که ستون ها را حتما با توجه به متراژ ساختمان باید تعیین کرد. تعداد ستون های به کار رفته در هر ساختمان مقداری مشخص می باشد که باید با توجه به گزینه های موجود از آن ها استفاده کنید. در قسمت بعدی باید به سقف اشاره نمود که در ساختمان های چهار طبقه باید به صورت ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد. به صورت کلی سقف تمامی طبقات باید دارای مقاومت های مشخصی باشند. به دلیل اینکه سقف هر طبقه به عنوان کف واحد بعدی شناخته می شود میلگرد های تقویتی باید به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گیرند.

میلگرد ستون و سقف در ساختمان چهار طبقه

 

اهمیت تیرچه ها

شاید بتوان گفت که بیشترین مصالحی که در یک ساختمان چهار طبقه مورد استفاده قرار میگرید میلگرد است. علاوه بر فونداسیون های سقف شما قطعا باید به فکر میلگرد های تیرچه ها نیز باشید. برای دهانه های مختلف با ابعاد گوناگون، از تیرچه هایی با میلگرد های متنوع استفاده می کنند. برای دهانه های بزرگ تر باید از میلگرد های تقویتی نیز استفاده شود که می تواند باعث بالا رفتن مقاومت شود. برای هر نوع دهانه، از تیرچه ای مشخص استفاده می کنند که در پاشنه خود میلگرد های خاصی را دارا می باشد.

جمع بندی

در آخر می توان بیان کرد که میلگرد ساختمان چهار طبقه را باید از بهترین مجموعه های موجود تهیه کنید. ارتباط گرفتن با کارخانه های تولید میلگرد کاری دشوار بوده و کارخانه ها نیز نمی توانند این چنین سفارش هایی را نیز قبول کنند. شما برای خرید های مرحله ای باید از بهترین شرکت های موجود کمک بگیرید. آهن هایپر با داشتن سابقه بسیار عالی در این زمینه می تواند به شما کمک کند. آهن هایپر با داشتن سابقه بسیار عالی می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک کرده و مشاوره های لازم را برای خرید به شما دهد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد ساختمان دو طبقه

میلگرد های مورد نیاز برای ساخت ساختمان ها

https://ahanhyper.com//?p=35926

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *