امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آموزش دستورالعمل داربست بندی

در هر ساختمانی با اندازه بلند و یا کوتاه  که به مراحل پایانی مانند:  انجام نما و یا نصب پنجره و غیره نزدیک می شود، حتماً باید از داربست استفاده کنند تا ایمنی و سلامت کارگران تضمین شود. اما داربست ها طبق قواعد و قوانین خاصی  به ساختمان ها باید وصل شوند. به همین خاطر، آموزش دستورالعمل داربست بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد تا بدون هیچ مشکلی داربست وصل شود.

 آموزش دستورالعمل داربست بندی، بدین صورت می باشد که در ابتدای کار تمام مراحل به صورت تئوری توضیح داده می شود، در حین آموزش تمام نکات باید ریز به ریز گفته و نت برداری شود. پس از آن که  تمام مراحل کار، به طور کامل و با وسایل مورد نیاز توضیح داده شد، به شکل عملی و با حضور شخصی که آموزش داده شده، چند نمونه باید انجام شود تا اشکالات  کاملاً برطرف و وصل کردن داربست به راحتی و طبق قواعد و آیین نامه صورت گیرد.

 بررسی کیفیت در داربست بندی

در زمان آموزش دستورالعمل داربست بندی، بررسی کیفیت در داربست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد تا داربست بندی بدون عیب و نقص انجام شود. یکی از مواردی در بررسی کیفیت داربست بندی مهم می باشد، جنس لوله های استفاده شده است که از جنس چدن بهتر است، استفاده شود.

یکی دیگر از موارد آموزش دستورالعمل داربست بندی در کیفیت داربست، رعایت فاصله های ایمنی می باشد که طبق آیین نامه باید انجام شود. در بررسی کیفیت داربست بندی، نگهداری  لوزام داربست نیز بسیار اهمیت دارد. داربست  در محیطی سرپوشیده و به دور از باران و آفتاب بهتر است،  نگهداری شود تا زمان از لوازم، آسیبی ندیده باشند. ضمن آن که بسته بندی در کیفیت داربست نیز مهم می باشد.

در بررسی کیفیت داربست بندی، کیفیت زمین و یا خاکی که در آن داربست انجام می شود، بسیار حائز اهمیت می باشد. به دلیل آن که خاک و یا زمین فرسایشی  از داربست با نوع مخصوص باید استفاده شود.

انواع بست داربست بندی

در آموزش دستورالعمل داربست بندی، با انواع بست داربست بندی و  اصطلاحات و نوع کار و چگونگی وصل کردن هر کدام از آن ها به طور کامل و دقیق باید آشنا شده باشید  تا با آگاهی کامل، نوع بست داربست بندی را انتخاب و مراحل وصل آن را انجام دهید. یکی از انواع بست داربست بندی، بست دو پیچ نام دارد که از طریق لوله هایی به شکل دو پیچ، وصل کردن در مدت زمان بسیار کمی انجام می شود.

در انواع دیگر بست داربست بندی که در آموزش دستورالعمل داربست بندی، به آن حتماً باید اشاره کرد، بست به صورت چهار پیچ می باشد که با زاویه مشخصی حتماً باید انجام شود. در نوع دیگر بست داربست بندی از بست گردان می توان نام برد که همانند: بست های دیگر با زاویه مشخص و با پیچ های گوناگونی قابل استفاده است. لازم به ذکر می باشد که در انواع بست داربست بندی، وزن تقریبی  در نظر باید گرفته شود.

 

محصولات تولیدی آموزش دستورالعمل داربست بندی

اجزای داربست بندی چیست؟

یکی از مواردی که در آموزش دستورالعمل داربست بندی، حتماً باید آشنا شده باشید. اجزای داربست بندی می باشد که اجزای داربست بندی چیست؟ با شناخت کامل اجزای داربست بندی، راحت تر کار شما انجام می شود. یکی از اجزاء داربست بندی، لوله های تشکیل دهنده داربست می باشد.

یکی دیگر از اجزائی که در آموزش دستورالعمل داربست بندی به شما باید معرفی شود، پایه های لوله ها می باشد. ضمن آن که سکو نیز در اجزاء داربست حرف اول را می زند. از اجزاء اصلی تشکیل دهنده داربست، به لوازمی که بار را به سمت بالا می کشاند، نیز باید اشاره کرد.

در اجزاء داربست بندی، بست گاه باید گذاشته شود تا از افتاده شدن کارگرها جلوگیری شود. همچنین لوله هایی به شکل مستقیم باید قرار گیرد تا لوله های عمودی را محکم تر نگه دارند،  اجزاء دیگری نیز مانند: شمع مایل، انواع اتصالات، پایه و بست و غیره نیز در وصل کردن داربست بندی حتماً باید استفاده شوند.

نکاتی که باید در مورد داربست بندی بدانید

اگر قصد دارید تا آموزش دستورالعمل داربست بندی را ببینید. در هنگام آموزش نکاتی که باید در مورد داربست بندی بدانید تا دچار اشتباه نشوید. یکی از این نکات، رعایت کامل دستورالعمل ها طبق آیین نامه می باشد، اندازه  داربست  اهمیت دارد.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد آموزش دستورالعمل داربست بندی اطلاع باید داشته باشد، جنس و ضخامت لوله هایی می باشد که باید استفاده کنید. از لوله هایی با ضخامت و با دوام و مقاومت زیادی باید استفاده شود تا به راحتی شکسته نشوند. داربست ها به هیچ عنوان نباید رنگ شوند.

از نکاتی که باید در مورد داربست بندی بدانید، استفاده از چوب های بدون پوسیدگی و ترک خوردگی می باشد تا در زمان راه و یا قرار گرفتن بر روی آن وزن کارگر را تحمل و دچار شکستگی نشوند. در داربست بندی، برای حفاظت کارگرها نرده باید گذاشته شود و فاصله و زاویه ای که داربست باید نصب شود، طبق اندازه استاندارد باید انجام شود.

سخن پایانی

در پایان به این مورد می توان اشاره کرد که یکی از لوازمی که در ساخت نهایی و پایانی ساختمان ها استفاده می شود، داربست بندی می باشد که با آموزش دستورالعمل داربست بندی به در آمد خوبی می توانید دستیابی پیدا کنید. در صورتی که قصد آموزش دستورالعمل داربست بندی را دارید، پیشنهاد می شود به افرادی که در حوزه داربست بندی تخصص لازم را دارند، مراجعه داشته باشید تا بدون هیچ گونه مشکلی تمام موارد و نکات را آموزش و یاد بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر تمام موارد و نکات را به خوبی آموزش ندیده باشید، در زمان نصب دچار مشکل و صدمات جبران ناپذیری خواهید شد. در ادامه به سوالات متعددی  که در مورد آموزش داربست بندی شده،   پاسخ خواهیم داد تا آگاهی به دست آورید.

امروز با توجه به اینکه مقاطع فولادی بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز دارند؛ فروشگاه بسیاری هستند که جهت عرضه این محصولات فعالیت می کنند؛ پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر است که می توانید تمامی مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری و … را از فروشگاه آهن هایپر تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مهم ترین مشخصات فنی لوله داربستی را بشناسیم

فرآیند تولید لوله داربست

راهنمای خرید لوله داربست

نکات امنیتی اجرای داربست

کاربرد های داربست

https://ahanhyper.com//?p=14998

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *