امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد های داربست

داربست از تجهیزات می باشد که در ارتفاع برای کارهای مانند نصب بنر، صندلی های بزرگ، قالب سازی، استیج کنسرت، برج‌های دیده‌بانی، غرفه های نمایشگاهی، رنگ های اسکی و پروژه هنری و … مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم کاربرد های داربست و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم جهت آشنایی بیشتر با این تجهیزات با ما همراه باشید.

کاربرد داربست در ساخت و ساز

از اوایل قرن ۲۱  اکثر کشورها مانند کشورهای مصر چین و … از داربست استفاده می‌کردند. با توجه به استفاده های متفاوتی که این محصولات دارند در کاربرد های مختلفی مانند داربست فلزی، داربست نمایشگاهی و … تولید و ساخته می شود. یکی از مواردی که داربست ها در آن خیلی استفاده می‌شود صنعت ساخت و ساز می‌باشد.

 نقش داربست در صنعت ساخت و ساز بسیار پررنگ تر و مهم تر از صنایع دیگر می‌باشد. معمولا در کارهای بیشتر از ۲ متر انجام شوند به داربست نیاز دارند. صنعت ساخت و ساز از جمله کارهایی است که بیشتر در ارتفاع دو متری ساخته می شود. برای کارگر و افرادی که در این فروشگاه ها کار می کنند داربست ها امکاناتی فراهم می کنند که بتوانند به راحتی کار نمایند.

 

کاربرد های داربست در ساخت و ساز 

ایمنی لازم برای کار ساخت و ساز

داربست ها یکی از مهم ترین و بزرگترین مزیت های مهمی که دارد؛ در ساخت و ساز ساختمان ها می باشد. از داربست ها برای ساخت و ساز و کار در ارتفاعات استفاده می‌کنند که یک جایگاه پایدار برای کارگران ایجاد خواهد کرد.

کارگران با استفاده از داربست ها به راحتی می توانند مصالح را جهت کارکردن ارسال نمایند. توجه داشته باشید که ارتفاع فرقی نمی‌کند که چقدر باشد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و برج های بلند ساخته می شوند که همگی آن ها از داربست استفاده می‌کنند.

نصب داربست و سرعت بالا رفتن از آن

پیشرفت تکنولوژی بر پیشرفت داربست ها نیز تاثیرگذار بوده است. داربست های جدیدی که امروزه تولید شده اند معمولا از وزن سبکی نسبت به نوع قدیمی آن برخوردار هستند که حمل و نقل را بسیار راحت و آسان کرده است. برای نصب داربست شما نیازی به متخصصان ندارید. نصب آسان و وزن کم این محصولات باعث شده است تا پروژه هایی که به صورت موقت هستند استفاده از داربست ها بیشتر استفاده می شود.

ایجاد دسترسی آسان با داربست در ساخت و ساز

همانطور که می دانید پروژه های ساختمانی در شرایط متفاوت انجام خواهند شد. به عنوان مثال ساختمان هایی که ساخت و ساز انجام شود برای دسترسی بدون داربست کاری بسیار سخت و غیر ممکن می باشد. اما وجود داربست در این زمینه کار را برای افرادی که کار می‌کنند بسیار راحت کرده است. با ایجاد سکو می توانید عملیات ساختمانی را به راحتی انجام دهید.

 

نصب داربست و سرعت بالا رفتن از آن

 

امکان کار گروهی با داربست

در کارهای ساخت و ساز معمولاً کار گروهی و تعامل کارگران بسیار بالا می باشد. با توجه به ویژگی های ویژه ای که داربست ها دارند به گونه‌ای نصب می‌شوند که امکان کارگروهی را برای کارگران فراهم می‌کند. با عبور از تخته که به‌عنوان سکوی داربست وجود دارد و قبل از میله ها به راحتی می‌توان با یکدیگر در ارتباط بوده و وسایل مورد نیاز ساخت و ساز را جابجا نمایند.

انواع داربست

بهتر است بدانید نصب و ساخت داربست ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چراکه مستقیماً با ایمنی افراد سروکار دارد. لوله های داربستی توسط بست های چهار پیچ، بست دو پیچ که توسط مهره های اتصال و … به یکدیگر اتصال داده می شود. داربست ها به طور کلی به دو دسته چوبی و فلزی تقسیم بندی می شود. در ادامه این قسمت قصد داریم داربست بست های فلزی را به همراه انواع آن ذکر کنیم.

داربست چکشی *ستاره

بهتر است بدانید این داربست ها معمولاً دارای مهار افقی به همراه پایه های قائم می باشد. سایز پایه‌ها از نیم متر تا سه متر است. این پایه ها توسط چکش به راحتی بر روی پایه های داربست وصل می شود و نصب آن بسیار راحت است. معمولاً در این داربست ها مهره های قابل رگلاژ در قسمت بالا و پایه های قابل ذکر در قسمت پایین تعبیه می شود.

 معمولاً در داربست چکشی ستاره پایه قائم ان توسط مغزی و پی به یکدیگر اتصال می دهند. استفاده از داربست چکشی معمول مزایای بسیاری به همراه دارد. نیازی به آچار برای بستن اتصالات ندارید و همچنین قطعات آن بسیار سبک و وزن کمی دارند. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به قابل استفاده در نمای ساختمان ها و یا تأسیسات پالایشگاهی و … اشاره کرد. قابل استفاده در کفراژ بندی سقف های قوسی از دیگر مزایای محصول می باشد.

داربست مثلثی

یکی از انواع داربست ها نوع مثلثی آن می باشد که همان طور از نامش پیداست به شکل مثلث می باشد. به صورت نر و ماده به یکدیگر اتصال داده می شود. معمولا از این داربست ها بیشتر در پل ها، کفراژبندی دال و تیرها و …. استفاده می شود.

 یکی از مزایای این محصول قابلیت باربری بسیار بالا در کفراژبندی، دال های بتنی می باشد. همچنین کار با این نوع داربست ها نیز بسیار راحت بوده و نیازی به کارگر ماهر ندارد. شما به راحتی می توانید آن را نصب کرده و از آن بهره مند شوید.

داربست چکشی کاسه ای

این داربست دارای مهار های افقی و پایه های قائم می باشد. معمولا طول استاندارد این پایه‌ها از نیم متر تا ۳ متر می‌باشد. مهار های افقی توسط ضربه چکش به پایه ها به راحتی اتصال داده می شود. با توجه به این که سر ابتدای ان قابل رگلاژ در قسمت بالا و پایه جهت های قابل ذکر در پایین داربست قرار می گیرد.

 داربست چکشی کاسه ای در ارتفاعات مختلف نصب آسان و راحتی را به همراه دارد. از مزایای این محصول می توان به سرعت بالای باز و بسته شدن داربست همچنین عدم نیاز به آچار و بستن اتصالات و استفاده در نمای ساختمان قابل استفاده می باشد. از دیگر مزایای این داربست ها می توان به استفاده در کفراژ بندی، سقف غیر مسطح و همچنین سهولت در جابجایی و انتقال و … اشاره کرد.

داربست معلق

همانطور که از نام این محصول پیداست به صورت معلق می باشد. در مکان هایی که امکان نصب داربست به زمین وجود ندارد داربست معلق را باید بر دیوار کرد.

داربست پایه دار

سرعت داربست پایه دار معمولاً بسیار بالا می باشد. پروژه‌هایی که نیاز به برپایی داربست فوری دارد؛ معمولاً بیشتر از داربست های پایه دار استفاده می کنند.

توجه داشته باشید داربست پایه دار در ارتفاع بالاتر از 3 متر استفاده نمی شود و محدودیت دارد.        

 

انواع داربست

 

مجموعه آهن هایپر در زمینه ارائه انواع داربست ها فعالیت دارد. شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت تهیه انواع داربست ها جهت کاربرد مورد نظر به وب سایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمائید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فرآیند تولید لوله داربست

لوله داربست، انواع داربست و عملیات داربست بندی

کارخانه‌های تولید کننده لوله داربست

نکات امنیتی اجرای داربست

تفاوت داربست با کفراژ و کاربردهای هر یک

https://ahanhyper.com//?p=15901

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *