امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

در این مطلب قصد داریم پروفیل الومینیو درب و پنجره را مورد بررسی قرار دهیم جهت اشنایی بیشتر با این پروفیل ها با ما همراه باشید. پروفیل ها دارای مقطع در طول مشخصی هستند که میان فلزات و ساخت و ساز دارای انواع مختلفی است. این پروفیل ها بیشترین کاربرد را در درب و پنجره سازی دارند.

ویژگی های پروفیل آلومینیوم

پروفیل های آلومینیوم دارای ویژگی های زیادی می باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از :

  1. شکل پذیر بودن به دلیل انعطاف پذیر بودن جایگزین مناسبی برای آهن است.
  2. وزن سبک آلومینیوم به دلیل وزن سبکی دارد از کاربردی ترین فلز در صنایع هوایی می باشد. همچنین از جایگاه خاصی در ساختمان سازی و صنایع مختلف برخوردار است.
  3. تبادل دما در صرفه‌جویی انرژی بسیار موثر است زیرا انرژی بیشتری هدر نمی‌دهد.
  4. زیبایی آلومینیوم به دلیل رنگ روشن که دارد زیبا و تمیز به نظر می‌رسد که این حس خوبی به ساکنین ساختمان ها می دهد.
  5. همچنین از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.
  6. بهتر است بدانید پروفیل های آلومینیوم اشتغال ناپذیر هستند که برای نصب در آشپزخانه و مکان هایی که در معرض اشتغال هستند گزینه مناسبی هستند.
  7. ویژگی دیگر پروفیل های آلومینیوم قابلیت بازیافت ان است.

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

انواع پروفیل درب و پنجره

پروفیل های درب و پنجره به سه گروه تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

پنجره آلومینیوم ساده: پنجره های آلومینیوم ساده در دو نوع تولید می‌شوند که توان تفاوت این محصولات در شکل مقطع و هندسه پروفیل آلومینیوم مصرفی است.

پنجره آلومینیوم کرونت: این پنجره ها به دلیل عدم استفاده از عایق‌های مناسب و نفوذ راحت گرد و غبار و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید به دلیل یراق آلات ضعیف بعد از مدتی استفاده سثط می‌شوند.

پنجره آلومینیوم اس تی: این محصول دارای پروفیل آلومینیوم مقاوم و قوی هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند. با توجه به استفاده از لاستیک‌های آب بند و یراق بهتر نسبت به پنجره‌های کرونت عایق بندی های مناسب تری دارند.

پنجره آلومینیوم ترمال بریک: عایق است که در قسمت خارجی چهارچوب درب و پنجره ها قرار می دهند که باعث می‌شود حرارت جابجا نشود. بهتر است بدانید به ترمال بریک گرماب نیز گفته می‌شود. آلومینیوم به تنهایی رسانای خوبی برای گرما و سرما است. این بزرگترین ایراد این فلز برای ساخت درب و پنجره می باشد.

زمانی که تیغه پلی آمید بین پروفیل قرار می گیرد ارتباط بین جداره خارجی داخلی آن قطع می‌شود. پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از دو فریم آلومینیومی ساخته می‌شود. در درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک یک از ۲۰۰ رنگی استفاده می شود که رنگ های پودری الکترواستاتیک و آنادایز و طرح چوب رنگ های پایه و اصلی ترمال بریک محسوب می‌شوند.

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم

  • پروفیل آلومینیوم بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارد. بهتر است بدانید ساختمان سازی بازار مهمی برای پروفیل های آلومینیومی می باشد.
  • با توجه به وزن کم و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و همچنین عمر طولانی و هزینه کم برای نگهداری عدم نیاز به رنگ کردن بیشتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • از آلومینیوم در قوطی سازی و بسته بندی برای ساختن بدنه قوطی های کنسرو و حلقه و تسمه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استفاده از آلومینیوم در صنایع متالورژی و در ماشین ها تجهیزات
  • برای ساخت ابزار مهندسی مختلف از آلومینیوم استفاده می‌شود که این ابزارها عبارتند از: لوله های آبیاری و نردبان ها و ..
  • استفاده از آلومینیوم در جواهرسازی
  • استفاده از الومینیوم در تولید باتری
  • استفاده در داروسازی
  • استفاده در تولید ظرف های نسوز و پزشکی
  • پروفیل های آلومینیوم اختصاصی

و…

پروفیل های اختصاصی توسط تولیدکنندگان برای مشتریانی که قصد استفاده از این محصول را دارند طراحی تولید می‌شوند. بهتر است بدانید این پروفیل ها به صورت منحصر به فرد را برای مکان هایی بخش خصوصی طراحی می‌شوند و در فروشگاه‌ها نمی‌توان یافت.

طراحی پروفیل آلومینیوم اختصاصی با نرم افزار اتوکد

پروفیل های اختصاصی قبل از تولید با توجه به مشخصاتی که خریدار و متخصصین اکستروژن می‌دهند توسط مهندسین طراحی می‌شوند. پروفیل های طراحی شده بعد از گذراندن چند مرحله به محصول نهایی تبدیل می‌شود که این مراحل عبارتند از: 1 تایید خریدار دو با استفاده از پرینتر سه بعدی به ابعاد واقعی این پروفیل ها باید پی برد.

 

طراحی پروفیل الومینیوم اختصاصی با نرم افزار اتوکد

 

طراحی قالب اکستروژن مناسب باسطح مقطع پروفیل آلومینیوم

بعد از تایید طراحی پروفیل های اختصاصی مورد نظر آن را برای ساخت قالب تیم طراحی قالب اکستروژن تحویل می‌دهند. در این بخش متخصصین با توجه به پیچیدگی و ظرافت پروفیل طراحی شده طالبان را طراحی می‌کنند.

تست قالب اکستروژن پروفیل آلومینیوم اختصاصی

در این مرحله قالب اکستروژن دوبله شده را برای قابلیت اکسترودر تناژ بالا تست می‌کنند تا از کیفیت قالب و پروفیل آلومینیوم اکسترود شده مطمئن شود.

اکسترود پروفیل آلومینیوم اختصاصی

در این مرحله پروفیل های آلومینیوم از قابل تایید شده در تعداد مورد نظر تولید می شوند. بر اساس خواسته مشتری در ابعاد مختلف برش داده می شوند و همچنین با آنادایز یا رنگ پودری پروفیل های آلومینیوم اختصاصی اکسترود شده را به رنگ و طرح دلخواه مشتری در می‌آورند.

بهتر است بدانید پروفیل های الومینیومی درب و پنجره توسط کارخانه های بسیاری تولید و به بازار عرضه می شود. در هنگام اتخاب و خرید این محصولات نهایت دقت خود را به کار ببرید تا بتوانید محصول مناسبی را انتخاب و خریداری نمائید. پیشنهاد می کنیم حتما سعی کنید قبل از خرید مشخصات کامل این پروفیل ها را مطالعه کرده تا بتوانید انتخاب مناسب و درستی را تجربه نمائید.

جهت سفارش و خرید پروفیل الومینیوم درب و پنجره می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید و این محصول رابا کیفیت بالا تهیه نمائید. در هنگام خرید این پروفیل در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره به صورت کاملا رایگان می توانید با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید. در این صورت می توانید انتخاب درستی را تجربه نمائید و از عملکرد بهتر برخوردار شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها

عوامل موثر در قیمت پروفیل کدام است ؟

راهنمای خرید پروفیل آلومینیوم

کاربرد پروفیل آلومینیوم چیست ؟

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم

https://ahanhyper.com//?p=16101

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *