امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم به عنوان یکی از ابزارهای تخصصی در بسیاری از صنایع مورد نیاز است. هر یک از کارخانه هایی که تولید پروفیل آلومینیوم را برعهده دارند با استفاده از بهترین متریال ها بر اساس استانداردهای بین المللی پروفیل آلومینیوم را تولید و طراحی می‌ کنند.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که پروفیل آلومینیوم باید با استفاده از متریال ها و مواد اولیه مناسب تولید و طراحی شود. در غیر این صورت امکان دارد که پروفیل های آلومینیوم کارایی و همچنین کیفیت مناسبی نداشته باشند. شما پیش از خرید پروفیل آلومینیوم باید در مورد ساختار و همچنین مراحل تولید آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد تولید پروفیل آلومینیوم اهمیت دارد این است که تولید این محصول در طی چند مرحله انجام می‌ شود. مواد اولیه پروفیل آلومینیوم کیفیت بسیار عالی و مناسبی باید داشته باشند تا روی کیفیت نهایت تاثیر بگذارند.

در صورتی که مواد اولیه کیفیت لازم را جهت تولید انواع پروفیل آلومینیوم نداشته باشند بدون شک پروفیل آلومینیوم بعد از مدتی از بین می رود. ساخت پروفیل آلومینیوم از نظر ابعاد و همچنین از نظر استحکام باید بر اساس استانداردهای بین المللی باشد. برخی از مراحل تولید این محصول را در ادامه بیان می کنیم.

تولید پروفیل آلومینیوم

مراحل تولید پروفیل آلومینیوم

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که تولید پروفیل آلومینیوم با استفاده از روش اکستروژن انجام خواهد شد. اکستروژن به عملیاتی گفته می‌ شود که به وسیله آن بیلت های آلومینیوم قالب تحت فشار قرار می گیرند و سطح مقطع پروفیل آلومینیوم از این طریق تولید می‌ شود.

اکستروژن روش‌ های متنوعی دارد که به طور معمول ساده ترین شکل آن یعنی اکسترود مستقیم را تولید کنندگان انتخاب می‌ کنند. برخی از مهم ترین مراحل تولید کردن پروفیل آلومینیوم عبارت است از :

  1. پیش گرم کردن بیلت آلومینیوم :

جهت تولید کردن پروفیل آلومینیوم از بیلت آلومینیوم باید استفاده شود. بیلت آلومینیوم که در کوره های پیش گرم قرار گرفته ‌اند به دمای مناسب می ‌رسند و سپس مورد استفاده قرار خواهند گرفت. آلومینیوم باید بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا گرم شود. دلیل پیش گرمایش بیلت آلومینیوم این است که تنش آن در آلیاژ کاهش پیدا کند.

  1. چرب کردن بیلت آلومینیوم :

بعد از اینکه بیلت آلومینیوم به دمای مورد نظر برسد آن را به وسیله لودر به درون رام می برند و با استفاده از ماده خاصی آن را چرب می کنند. شما باید به خوبی بدانید که این مرحله یکی از مهمترین مراحل تولید پروفیل آلومینیوم شناخته می‌ شود. چرب‌کردن بیلت آلومینیوم کمک می ‌کند که بیلت آلومینیوم به قالب نچسبد. در واقع این مرحله نقش روان کننده را بر عهده دارد.

  1. اکسترود و تولید پروفیل آلومینیوم :

در مرحله بعدی باید بیلت آلومینیوم به دستگاه اکستروژن نصب گرد. رام با استفاده از دستگاه خاصی به بیلت فشار وارد می ‌کند و آن را به کانتینر می ‌رساند. در اثر فشاری که به بیلت وارد شده است دما تا حدودی افزایش پیدا می‌ کند. مواد نیمه مذاب شده و خمیری مانند از درون قالب عبور پیدا می ‌کند و پروفیل را می سازد. وجود نیروی اصطکاکی در این مرحله تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

تولید پروفیل های آلومینیومی زمانی که حرارت به پشت قالب برسد به بالاترین مقدار خود افزایش پیدا خواهد کرد. این امر موجب می گردد که وضعیت تولید کردن پروفیل تا حدودی ناپایدار گردد. جهت اصلاح و همچنین تعیین کردن مشکلات نیاز است که قالب از سر شاخه بیرون بیاید.

تولید پروفیل آلومینیوم

  1. خنک کردن کردن و تاب گیری پروفیل آلومینیوم :

محصول مورد نظر را بعد از اکسترکت کردن به میز خنک کننده انتقال می‌دهند. پس از خنک شدن پروفیل های آلومینیومی آن ها را روی میز مخصوص و از قبل مشخص شده ای قرار خواهند داد. در این مرحله باید تاب گیری پروفیل های آلومینیومی انجام شود. این عملیات موجب می گردد که پروفیل ها به صورت یکنواخت و صاف بر اساس استانداردهای مورد نظر شکل بگیرند.

  1. آنادایز و رنگ کوره ای پروفیل آلومینیوم :

مرحله نهایی تولید پروفیل آلومینیوم مرحله رنگ کردن آلومینیوم می باشد. آندایز کردن آلومینیوم علاوه بر زیبایی آلومینیوم روی استحکام آن هم تاثیر زیادی می گذارد.

مکانیسم کلی که در مورد مرحله آنادایز وجود دارد به این صورت است که جریان مستقیم برق را به بهترین نحو ممکن درون پروفیل ها قرار می ‌دهد. آلومینیوم در شرایط معمولی نیز احتمال دارد که اکسیدی شود و به صورت غیر متخلخل روی سطوح متنوع نصب گردد.

در صورتی که هر یک از مراحل مربوط به تولید کردن پروفیل آلومینیوم به بهترین شکل انجام نشود شما باید به خوبی بدانید که ممکن است پروفیل ها کیفیت مناسبی از خود نشان ندهند. جهت بالا بردن کیفیت پروفیل ها باید آنها را در بخش های متنوع و دستگاه‌ های خاصی قرار دهند تا از کیفیت آنها اطمینان خاطر به دست بیاورند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

کاربرد پروفیل آلومینیوم چیست ؟

کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل آلومینیوم

https://ahanhyper.com//?p=11271

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *