امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان

تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان به گونه ‌ای است که شما می توانید میلگرد را یکی از کاربردی ترین و مورد توجه ترین مصالح در نظر بگیرید که صددرصد در امر ساخت و ساز می تواند همراه با اسکلت بتنی، عمر طولانی و قابل قبولی را برای ساختمان به وجود آورد و هم چنین به ارزش مادی ساختمان اضافه کند.

به هر حال قیمت و کیفیت میلگرد که دو موضوع همیشه مهم به حساب می آید را شما باید به گونه ای مورد بررسی قرار دهید که بتوانید بهترین خدمات را از یک مجموعه اینترنتی معتبر انتظار داشته باشید. امروزه خدمات آنلاین و اینترنتی شرایط قابل قبول تری را فراهم کرده اند که مشتریان بدون دغدغه بابت زمان و یا هزینه اضافی قادر باشند به خرید میلگرد برای بهبود عملکرد ساختمان اقدام نمایند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که چنان چه به کیفیت بالا می اندیشید باید از سایت های اینترنتی با اعتبار بالاتری در این حوزه استفاده کنید.

تضمین دوام ساختمان با استفاده از میلگرد

زمانی که در مورد تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان صحبت می کنیم، مسئله دوام و مقاومت ساختمان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به هرحال هر نوع مصالح با متریال های گوناگون در عرصه ساخت و ساز در ابتدا به دوام و مقاومت ساختمان مربوط می شود و یک دغدغه اصلی برای پیمانکاران به حساب می آید.

 

تضمین دوام ساختمان با استفاده از میلگرد

 

اما در این بین، میلگرد نیز برای جبران ضعف بتن مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر یک ویژگی و شاخصه اصلی بیان می شود تا بتواند در برابر هرگونه فشار و کشش ساختمان را حفظ کند. برخی از ویژگی ‌های اصلی میلگرد کمک به دوام و عمر ساختمان است که صد در صد این موضوع می تواند به اهمیت و کیفیت استفاده از میلگرد در امر ساخت و ساز اشاره واضحی داشته باشد.

میلگرد در انواع مختلف تولید می شود که هر کدام از انواع آن وابسته به کار برد خود استاندارد متفاوتی را به نمایش می گذارد. سعی کنید تا حد امکان تنها به کیفیت و سپس قیمت میلگرد در هنگام خرید توجه نشان دهید.

میزان مورد نیاز میلگرد در ساخت و ساز

البته تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان را با توجه به مقدار و میزان خاصی باید در نظر بگیرید؛ چرا که هر ساختمانی وابسته به نوع ساخت خود از میلگرد های متفاوت در متریال های گوناگون استفاده می کند و همان گونه که در ابتدای متن به این موضوع اشاره شد، شما برای جبران ضعف بتن باید به مقاومت کششی میلگرد توجه بیشتری داشته باشد و چیزی بین ۳۵ تا ۷۰ کیلوگرم میلگرد را برای استفاده گزینه مناسبی بدانید.

البته این میزان را برای استفاده در سقف گزینه ایده آلی معرفی می کنند. اما برای اسکلت فلزی شما باید از 40 تا ۱۰۵ کیلوگرم برای هر متر مربع استفاده کنید. این چنین صد درصد تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان به شکل ویژه مورد توجه قرار می گیرد و شما می توانید عمر مفیدی را برای ساختمان با توجه به کیفیت و لزوم استفاده از میلگرد تضمین کنید.

شرایط پیوستگی بین بتن و میلگرد

حال که در مورد تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان صحبت می کنیم، به این نکته نیز نباید بی توجه باشید که در امر مقاوم سازی ساختمان پیوستگی بین بتن و میلگرد جزء موارد اهمیت و ضرورت استفاده از میلگرد به حساب می آی.

شما اگر به پیوستگی بین بتن و میلگرد در امر ساخت و ساز توجه نکنید، به هیچ عنوان نمی توانید ترکیب مناسبی را برای بهبود تقویت سازه و تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان در نظر بگیرید. این چنین هیچ گونه نیروی کششی برای ایجاد مقاومت لازم در ساختمان به وجود نمی‌آید و به همین خاطر، استفاده از میلگرد با توجه به استانداردهایی که دارد باید به درستی مورد توجه قرار گیرد.

چسبندگی شیمیایی، نیروی اصطکاک و نیروی لهیدگی هرکدام جزء عوامل اصلی برای تشکیل پیوستگی بین بتن و میلگرد به شمار می آید. شما باید به مشخصات مکانیکی بتن، سطح میلگرد، ابعاد میلگرد و حجم آن برای کیفیت پیوستگی بین و میلگرد نیز بی توجه نباشید.

رفع اشکالات بتن ریزی و کاشت میلگرد

زمانی می توانید به تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان مطمئن باشید که هیچ گونه آسیبی در پوشش بتنی میلگرد مشاهده نشود و در صورت بروز هرگونه آسیب نیز در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع آن بپردازید. مقاوم سازی در کاشت میلگرد با اهمیت بالایی رو به‌ رو است و شما باید از هرگونه ترکیب نادرست بتن مانند جدا شدن سنگدانه، عدم متراکم سازی صحیح در بتن ریزی و هم چنین عدم کیفیت پاکسازی سطح مورد نظر قبل از بتن ریزی ترکیب اصلی بتن را دور نگه دارید. حتی از عوامل شیمیایی همچون حمله سولفات و خورنده نیز نباید غافل شوید و سطح بتن را نیز از هرنوع سایش و فرسایش نیز حفظ کنید.

 

رفع اشکالات بتن ریزی و کاشت میلگرد

 

 از قالب بندی های نامنظم و نامناسب برای پوشش پایین میلگرد جلوگیری کنید؛ چرا که در حین طراحی و اجرا برای پوشش میلگرد اگر استاندارد ها به صورت خاصی مورد توجه قرار نگیرد، صد در صد نمی توان به تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان به راحتی پی برد.

سخن پایانی

تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان موضوع بسیار مهمی است که صددرد به اهمیت و ضرورت استفاده از میلگرد کمک می کند. امروزه برای خرید انواع میلگرد لازم نیست تا زمان زیادی را سپری کنید، تنها با یک سرچ کوتاه در صفحات وب می توانید از جزئیات محصول آگاه شوید و به نحو احسن از آن استفاده کنید.

قیمتی که شما به صورت آنلاین پرداخت می کنید یک قیمت بدون واسطه و البته بسیار مقرون به صرفه است که می تواند به مزایای خرید اینترنتی به شکل ویژه و آسانی اشاره نماید. به همین دلیل با توجه به تاثیر کیفیت میلگرد تنها به کیفیت و سپس قیمت میلگرد توجه کنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

میلگرد مورد استفاده در خاموت

میلگرد مورد استفاده در تیرچه

میلگرد ساختمان دو طبقه

میلگرد ساختمان چهار طبقه

https://ahanhyper.com//?p=13864

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *