امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد مورد استفاده در خاموت

در یک سازه فولادی می توان بخش های بسیار زیادی را مشاهده کرد که در کنار یکدیگر مقاومت کلی سازه را بالا می برند. در تمامی ساختمان ها با استفاده از میلگرد های متنوع، اجسام و حالات مختلف را تولید می کنند. یکی از مهم ترین بخش های موجود در سازه ها خاموت ها می باشند. خاموت ها در ابعاد و اندازه های بسیار متنوعی تولید می شوند. ابعاد و اندازه های موجود با توجه به برخی از شاخص ها در پلان تهیه می شوند. برای ساختن خاموت ها باید از میلگرد های مناسب استفاده کنید.

از مهم ترین موارد در انتخاب این محصولات می توان به شکل های موجود اشاره کرد. میلگرد مورد استفاده در خاموت ها را باید به گونه ای انتخاب کنید که علاوه بر انعطاف بالا، بتواند به راحتی شکل پذیری را نیز ایجاد کنند. در حقیقت خاموت به میلگرد هایی گفته می شود که به دور آرماتور ها به صورت عمودی و افقی قرار می گیرند. باید در نظر داشت که کیفیت در این محصولات باید در سطحی بسیار عالی باشد. برای تولید خاموت ها می توان از روش های مختلف استفاده کرد. امروزه با دستگاه های خم و برش زنی، میلگرد مورد استفاده در خاموت را تولید می کنند.

در ستون های بتنی برای ایجاد مقاومت بالاتر و همچنین برای شکل دهی کلی ستون ها به کار گرفته می شوند. باید خاموت ها را در هر سازه ای با تعداد مناسب مورد استفاده قرار داد. میلگرد مورد استفاده در خاموت ها را باید با توجه به بسیاری از شاخص های موجود در ساختمان تعیین کرد. متراژ ساختمان و نوع ستون های به کار رفته باعث می شوند تا میلگرد های مختلف را برای ساخت خاموت مورد استفاده قرار داد. به صورت کلی خاموت ها به شکل های مربع و مستطیل ساخته شده و دارای خم های 90 درجه می باشند.

میلگرد مورد استفاده در خاموت

 

میلگرد مورد استفاده در خاموت ها

میلگرد مورد استفاده در خاموت ها را باید بر اساس برخی از ویژگی های سازه و استانداردهای مشخصی انتخاب کرد. به این موضوع توجه داشته باشید که تعداد خم های موجود در خاموت ها زیاد می باشد. باید میلگرد مورد استفاده به گونه ای انتخاب شود که بتواند این تعداد خم را تحمل کرده و به خوبی بتواند برای شما استحکام را نیز به دنبال داشته باشد.

معمولا از میلگرد های 8، 10 و 12 برای تولید خاموت ها بهره می برند. سایز های کمتر از 8 برای خاموت ها مناسب نبوده و نمی توانند مقاومت خوبی را ایجاد کنند. سایز های بالاتر از 12 نیز دارای مقاومت بالا می باشند اما نمی توان آن ها را به راحتی خم کرد.

خم کردن سایز های بالاتر از 12 ممکن است باعث ایجاد شکستگی شود. باید بتوان به راحتی این محصولات را در حالت های مختلف مورد استفاده قرار داد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان سازه ای قوی تر را در اختیار داشت. برای ساختمان های 1 و دو طبقه از میلگرد های 8 استفاده می کنند. در ساختمان های 2 تا 5 طبقه نیز معمولا از میلگرد های سایز 10 استفاده می کنند اما در برخی از سازه های خاص نیز از میلگرد های 12 در خاموت ها استفاده می کنند.

یکی از موارد بسیار با اهمیت در میلگرد مورد استفاده در خاموت ها مربوط به گرید های موجود می باشد. برای اینکه این محصولات به خوبی کاربرد داشته و به راحتی در سازه به کار روند باید از گرید A2 استفاده کنید. این گرید نسبت به A3 دارای انعطاف بالاتر بوده و آلیاژ آن بسیار راحت تر و سریع تر خم می شود. یکی از نکات قابل توجه در این محصولات مربوط به فواصل آن ها می باشد که باید با توجه به پلان های موجود به خوبی رعایت شده باشد.

خرید میلگرد مورد استفاده در خاموت ها

 

خرید میلگرد مورد استفاده در خاموت ها

برای خرید میلگرد مورد استفاده در خاموت ها می توان موارد و نکات بسیار زیادی را بیان کرد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد قطعا می توانید با سرعت بالاتری ساخت و ساز را به پیش ببرید. کیفیت در این محصولات به شکل های بسیار متنوعی تعیین می شود. برای خرید این محصولات بهتر است که به کارخانه های تولید کننده بسیار توجه داشته باشید. میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش و … را می توان با توجه به ویژگی های موجود در آن ها برای خاموت زدن معرفی کرد.

 این کارخانه ها در ایران با تولیدات بسیار به روز و عالی خود توانسته اند در بازار محبوبیت خاصی را داشته باشند. برای خرید این محصولات می توانید از مجموعه های مختلف و متنوع استفاده کنید. آهن هایپر با داشتن سابقه بسیار عالی در این زمینه می تواند به شما بسیار کمک کرده و محصولات متعدد را در اختیار شما قرار دهد. برای دریافت مشاوره های مختلف خرید نیز می توانید از آهن هایپر به خوبی کمک گرفته و پاسخ، سوالات خود را دریافت کنید.

در آهن هایپر علاوه بر میلگرد، شما می توانید محصولات متعدد دیگری از جمله نبشی، تیرآهن، ورق گالوانیزه، ورق سیاه، ورق فولادی و … را نیز خریداری کنید. در این مجموعه قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه و … را می توانید به صورت روزانه و دقیق دریافت کرده و بهترین خرید را تجربه کنید. خدمات ارائه شده در این مجموعه به گونه ای می باشد که هر فرد می تواند با توجه به نیاز خود بهترین محصولات را انتخاب کند. خاموت ها از جمله سازه هایی می باشند که در شکل های بسیار متنوعی تولید می شوند. متداول ترین شکل خاموت های تولید شده نوع سنتی آن ها می باشد.

قیمت میلگرد خاموت

 

جمع بندی

در پایان می توان بیان داشت که استفاده از میلگرد های درست می تواند برای شما قابلیت های بسیار زیادی را به وجود بیاورد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد قطعا می توانید راحت تر و سریع تر ساخت قسمت های آرماتور بندی را انجام دهید. برای ساخت خاموت ها باید از میلگرد های آج دار استفاده کنید تا مقاومت بتن شما به شکل محسوسی بالا رود. برای ثابت کردن خاموت ها بر سر جای خود از سیم آرماتور استفاده کرده و هر چهار طرف آن ها را به میلگرد های راستا اتصال می دهند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد خاموت a2 یا a3

https://ahanhyper.com//?p=36476

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *