امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد لوله گالوانیزه چیست ؟

یکی از مهمترین محصولات ساختمان سازی که کاربرد زیادی در بخش های متنوع ساختمان سازی دارد و در دیگر صنایع هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت لوله گالوانیزه می باشد. به دلیل کاربرد لوله گالوانیزه در بیشتر بخش های ساختمان سازی و نیاز ساختمان سازان به این محصول، باید بدانید که کارخانه تولید کننده لوله گالوانیزه هر ساله حجم زیادی از این محصول را وارد کشور می نمایند.

این نمونه لوله ها از آنجایی که در برابر مواد خورنده مقاومت زیادی از خود نشان می دهند کاربرد زیادی در صنعت دارند. لوله های گالوانیزه را به دو روش تولید می کنند. روش نور گرم و روش نورد سرد از جمله مهمترین و اصلی ترین روش های مربوط به تولید این لوله ها می باشد.

شما باید به خوبی بدانید که کاربرد فولاد گالوانیزه مانند بسیاری از دیگر لوله ها انتقال دادن سیال از محل متفاوتی به یک محل دیگر می باشد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که یکی از اصلی ترین کاربردهای لوله گالوانیزه این است که برای انتقال دادن آب و گاز در منازل و گلخانه ها از آن استفاده می کنند.

بسیاری از ساختمان سازانی که طراحی ساختمان های متنوع را بر عهده دارند باید این لوله ها را خریداری کنند. این لوله ها از آنجایی که در برابر مواد خورنده مقاومت زیادی از خود نشان می دهند باید بدانید که طول عمر بیشتری هم دارند.

کاربرد لوله گالوانیزه

کاربرد لوله گالوانیزه در ساختمان سازی

انتقال دادن آب و گاز با استفاده از لوله های گالوانیزه یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای لوله ها می باشد. بیشترین استفاده و کاربردی که از این لوله ها می شود و شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت می باشد از :

  1. از این لوله ها به طور معمول برای آبرسانی استفاده می کنند. آبرسانی در ساختمان های متنوع امر بسیار مهمی است که لوله های گالوانیزه برای آب رسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته که شما باید به خوبی بدانید که کاربرد این لوله ها تنها برای انتقال مایعات نمی باشد. بخش عمده ای از خطوط انتقال گاز به وسیله لوله های گالوانیزه انجام خواهد شد.
  2. در سیستم های آبیاری شما باید به خوبی بدانید که این لوله ها کاربرد بسیار زیادی دارد. آبیاری بیشتر بخش های ساختمان سازی را با استفاده از این لوله ها انجام می دهند. بیشتر گلخانه ها هم برای آبیاری باید از این لوله ها استفاده کنند.
  3. برای ساخت بسیاری از سیستم های تهویه، تصفیه خانه و … از این نمونه لوله ها استفاده می کنند.

کاربرد لوله گالوانیزه از نظر مدل و نوعی که دارند

 شما باید به خوبی بدانید که لوله های گالوانیزه بر اساس مدل و نوعی که دارند کاربردهای متفاوتی نیز خواهند داشت. کاربرد لوله گالوانیزه از نظر نوع سرد و گرم عبارت می باشد از :

  1. لوله های گالوانیزه سرد :

لوله های گالوانیزه که به روش سرد تولید و طراحی می شوند کیفیت بسیار مناسبی دارند. ظاهر این لوله ها بسیار براق و یکنواخت می باشد، به همین دلیل  شما در سیستم داخلی ساختمان می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. لایه های زیرین که در این لوله ها قرار داده اند کیفیت بسیار بالایی دارد. مقاومت و استحکام این لوله ها را شما می توانید در هر یک از بخش های متنوع لوله ها مشاهده کنید. این لوله ها در برابر رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

این لوله ها کاربرد بسیار زیادی دارد و بر همین اساس شما می توانید آنها را در بیشتر بخش های ساختمان سازی آن را مورد استفاده قرار دهید. هزینه ای که شما برای خریداری این نمونه لوله ها پرداخت می کنید بسیار مناسب و به صرفه می باشد. شما می توانید از عمده فروشانی که فروش میلگردها را بر عهده دارند این نمونه میلگردها را خریداری کنند.

 

کاربرد لوله گالوانیزه

  1. لوله های گالوانیزه گرم :

شما باید به خوبی بدانید که یکی دیگر از انواع لوله های گالوانیزه در صنعت که کاربرد بسیار زیادی دارد. هر یک از انواع لوله های گالوانیزه را شما می توانید در بخش های متنوع ساختمان نصب کنید و کاربرد مناسبی از آنها دریافت کنید. عمر مفیدی که این لوله ها دارند از 20 تا 30 سال می باشد. شما می توانید طول عمر زیادی از این لوله ها دریافت کنید.

دقت داشته باشید که زمان خریداری این نمونه از لوله ها باید به خوبی ساختار محکم آنها را مورد بررسی قرار دهید. در بخش های متنوع صنعت هم این نمونه لوله ها را مورد استفاده قرار می دهند. توجه داشته باشید که هزینه خریداری این لوله ها بر اساس فاکتورهای متنوع تخمین زده می شود.

شما برای خریداری لوله های گالوانیزه گرم باید به خوبی کیفیت آنها را ابتدا بررسی کنید و سپس هزینه ای که نیاز است برای خریداری آنها پرداخت کنید را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که پیش از خرید انواع لوله ها باید اندازه شان را بررسی کنید که مناسب کار ساخت و ساز باشد.

مجموعه آهن هایپر به منظور برآورده کردن نیازهای شما مصرف کنندگان عزیز، امکان خرید انواع لوله و نیز خرید تیر اهن را به صورت غیر حضوری و بر پایه روش آنلاین فراهم آورده است. همچنین، در این مجموعه انواع مقاطع فولادی،  نبشی و ناودانی، ورق سیاه و میلگرد از جمله میلگردهای ساده و میلگرد آجدار به خریداران عرضه می گردد.

ویژگی‌ های لوله های گالوانیزه چیست؟

یکی از مهم ‌ترین مشخصه ‌های این لوله ‌ها این است که آهنربا را به خود جذب می‌کنند، در حالی که لوله ‌های سربی توسط آهنربا جذب نمی‌ شوند. سطح این لوله ‌ها ممکن است پس از چند سال استفاده مدام آسیب ببیند و در این صورت مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

تفاوت لوله فلزی گالوانیزه با سایر لوله‌ های فولادی در چیست؟

هر دوی این لوله‌ ها از فولاد تهیه می‌شوند، اما لوله‌های گالوانیزه طی فرآیند گالوانیزاسیون قرار می‌گیرند و سطح لوله به وسیله فلز روی پوشش داده می‌شود. لوله‌ های گالوانیزه معمولاً گران‌تر از لوله‌ های فولادی هستند که فرایند گالوانیزه شدن را طی نکرده‌اند.

رایج ‌ترین انواع لوله‌ هایی که گالوانیزه می‌شوند، چه لوله‌ هایی هستند؟

به طور معمول لوله‌‌های آهنی و فولادی دو نوع متداول لوله ‌ها هستند که طی فرآیند گالوانیزاسیون قرار می‌گیرند. اما سایر انواع لوله ‌ها نیز برای این کار استفاده می‌شوند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

راهنمای خرید لوله گالوانیزه

فرایند تولید لوله گالوانیزه

کارخانه‌های تولیدکننده لوله گالوانیزه

https://ahanhyper.com//?p=11552

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *