امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید لوله گالوانیزه

یکی از مهم ترین لوله های فولادی که در بیشتر بخش های ساختمان سازی و صنایع متنوع از آن استفاده می گردد لوله های گالوانیزه می باشد. شما باید به خوبی بدانید هر یک از کارخانه‌ های تولید کننده که فرایند تولید لوله گالوانیزه را برعهده دارند بر اساس استانداردهای مشخص شده این نمونه لوله ها را تولید می نمایند.

کارخانه های تولید کننده لوله گالوانیزه در کشور ایران تعداد زیادی دارند. بر همین اساس هر یک از افرادی که به این لوله های فولادی نیاز دارند از نمونه‌ های داخلی خریدشان را انجام می ‌دهند و نیازی به واردات این محصول صنعتی پیدا نمی ‌کنند.

برای تولید لوله گالوانیزه تمامی کارخانه های تولیدکننده از بهترین متریال ها استفاده می کنند. همچنین شما باید به خوبی بدانید دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده جهت تولید لوله های فولاد گالوانیزه جدید و همچنین پیشرفته می باشند. بر همین اساس لوله های گالوانیزه کیفیت بسیار مناسبی دارند و طول عمر زیادی از خود نشان می دهند.

بر همین اساس شما زمانی که می خواهید اقدام به خریداری لوله های گالوانیزه نمایید باید درمورد کارخانه تولید کننده لوله گالوانیزه اطلاعات بیشتری کسب کنید. برخی از مهمترین مراحلی که بهترین کارخانه های تولید کننده لوله گالوانیزه جهت تولید لوله ها به کار می برند را در ادامه معرفی می کنیم.

تولید لوله گالوانیزه

مراحل تولید لوله گالوانیزه چگونه طی می شود ؟

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید روش معمول و متداول جهت تولید لوله گالوانیزه این است که لوله ها را به روش غوطه ورسازی تولید و طراحی کنند. مراحلی که برای تولید کردن لوله های گالوانیزه طی می‌ شود باید به صورت اصولی انجام گردد و هر یک از مراحل استانداردهای مشخص شده ای داشته باشند.

برخی از مهمترین مراحلی که جهت تولید کردن انواع لوله های گالوانیزه باید طی شود و بسیار مهم است عبارت می باشد از :

  1. در مرحله اول جهت ساخت لوله های گالوانیزه باید بر اساس استانداردهای مشخص شده شرایطی فراهم شود که لوله ها پوشش فلزی را جذب کنند و عملیات گالوانیزه شدن با کیفیت بهتر روی آنها انجام گردد. در مرحله ابتدایی باید به خوبی بدانید سطح تمامی لوله ها باید چربی زدایی شود و بعد از آن زنگار آهن از روی لوله ها پاک گردد. اینکه لوله ها به خوبی تمیز شوند و عملیات گالوانیزه روی آنها اجرا شود یکی از مهم ترین نکاتی است که در این مرحله تولید کنندگان به آن دقت می کنند.
  2. پس از مرحله تمیز کاری روی لوله ها باید محلول فلاکس مورد استفاده قرار بگیرد و به محلول گالوانیزه آغشته گردد. یکی از مهمترین مزیت استفاده از محلول فلاکس این است که موجب می گردد عنصر فلز روی به طور کامل در سطح لوله گالوانیزه نفوذ پیدا کند؛ در این صورت کیفیت آن افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. بعد از اینکه تمامی لوله ها به ماده فلاکس آغشته شدند باید به درون دستگاه گالوانیزه ارسال شوند. هر یک از لوله ها در کوره های مخصوص که دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد دارند باید قرار بگیرند و عملیات تولید آنها آغاز شود.
  4. بعد از اینکه سطوح لوله ها درون کوره قرار بگیرد در اثر مجاورت با حرارت به بهترین نحو ممکن خشک می شوند. لوله ها باید وارد حوضچه فلزی و مواد مذاب گردند تا به خوبی خشک شوند.تولید لوله گالوانیزه
  5. لوله ها به مدت یک دقیقه باید در دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد قرار بگیرند و پس از آن لوله ها را درون محلول وان مذاب بگذارند تا کیفیت بهتری پیدا کنند. بعد از آن لوله های آغشته شده به فلز را سریعاً باید از وان مذاب خارج سازند تا روی بیش از اندازه وارد لوله ها نگردد.
  6. در مرحله بعدی تولید لوله گالوانیزه بعد از خارج کردن لوله ها از درون وان مذاب روی باید فلز اضافی که روی سطح خارجی لوله ها به وجود آمده است را با استفاده از بخار و هوا به خوبی پاک کنند. اینکه لوله ها تمیز شوند بسیار مهم است چرا که مقاومت بیشتری به دست می ‌آورند.
  7. برای جلوگیری کردن از تشکیل آلیاژ روی این نمونه لوله ها باید بعد از عملیات بخار لوله ها را درون بشکه آب سرد. بگذارند در این مرحله بسیار مهم است که آلیاژهای آهن و روی روی لوله ماندگاری نداشته باشند. در صورتی که لوله ها از آلیاژهای آهن و روی پاک شوند باید آنها را درون بشکه های آب سرد غوطه ور سازند.
  8. در مرحله انتهایی تولید لوله گالوانیزه دو سر انتهایی لوله ها باید دنده گردند و جهت حفاظت از دنده ها و همچنین شناسایی آنها باید یک درپوش پلاستیکی روی آنها نصب کنند. به طور معمول درپوش پلاستیکی نصب شده روی لوله ها به رنگ آبی است. اینکه هر یک از لوله های گالوانیزه بر اساس استانداردهای مشخص شده بسته بندی شوند بسیار مهم می باشد. کارخانه های تولیدکننده آنها را به بهترین نحو ممکن بسته بندی می نمایند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

راهنمای خرید لوله گالوانیزه

کاربرد لوله گالوانیزه چیست ؟

https://ahanhyper.com//?p=11250

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *