امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهنمای خرید لوله گالوانیزه

راهنمای خرید لوله گالوانیزه به دلیل استفاده روبه رشد این محصول الزام به حساب می‌آید. برای انتخاب درست این محصول متناسب با نیاز سازه خود باید اطلاعات کاملی در مورد این مقطع فولادی داشته باشید. لازم است انواع و اندازه های مختلف این مصالح را بشناسید و محل استفاده از هر یک راه خوب بدانید. در این مقاله از وب سایت آهن هایپر قصد داریم راهنمای خرید لوله گالوانیزه را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در هنگام تهیه این محصول به درستی اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه همان لوله فولادی معمولی می باشد که دارای پوششی از جنس فلز روی است. لوله فولادی به دو نوع درز دار و بدون درز تقسیم می شود. نوع درز دار ان همانند پروفیل های ساختمانی از ورق سیاه ST37 ساخته می شود. معمولاً از این نوع برای ساختن لوله گالوانیزه استفاده می کند.

 

قیمت لوله گالوانیزه

 

 البته باید بدانید که لوله گالوانیزه را از آهن سفید نیز بسازند که در این صورت قیمت آن متفاوت خواهد بود.

آهن سفید همان ورق گالوانیزه می باشد که در صورت استفاده از نوع گالوالوم آن قیمت به دست آورده بالا می رود. لوله‌ای که از آهن سفید تولید شده باشد لوله گالوانیزه آهنی می‌گویند که رنگ آن تیره و خاکستری می باشد. لوله گالوانیزه شده نیز به نام لوله گالوانیزه فولادی در بازار می شناسند.

موارد مصرف لوله گالوانیزه

در ادامه راهنمای خرید لوله گالوانیزه باید ذکر کنیم که گالوانیزه در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه از فلز روی بر سطح لوله یا هر محصول فولادی دیگری کشیده می شود که مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی بالا خواهد برد. این فلز با گذشت زمان باعث محبوبیت بیشتر استفاده از این محصول در صنایع مختلف شده است که به طور دائم با مواد خورنده و شیمیایی سرکار دارند؛ محل مناسبی برای استفاده از این محصول به شمار می‌رود.

 همچنین محصولات در مکان هایی که احتمال انواع دیگر خورندگی بسیار بالا باشد کاربرد بسیاری دارد. در ساخت بخش زیادی از خطوط انتقال آب، فاضلاب، محصولات پتروشیمی و حتی انواع مختلف گازها از این لوله ها استفاده خواهد شد.

همچنین بهتر است بدانید که در طراحی سیستم های کشاورزی از جمله سیستم آبیاری و همچنین ساخت گلخانه ها لوله های گالوانیزه از اولویت بالایی برخوردار می باشند. لوله های گالوانیزه معمولا به صورت گالوانیزاسیون گرم و سرد تولید می‌شود که هر یک خواص و ویژگی‌های خاص خود را دارند و در هنگام خرید باید متناسب با نیاز سازه انتخاب نمایید.

نحوه تولید لوله گالوانیزه

در ادامه مبحث راهنمای خرید لوله گالوانیزه قصد داریم روش تولید آن را ذکر کنیم. معمول ترین روش برای تولید لوله های گالوانیزه روش غوطه ور سازی گرم است. در این روش ابتدا لوله ها چربی گیری شده تا زنگ آهن به صورت کامل از روی آن پاک شود. سپس درون محلول فلاکس برای افزایش نفوذ مواد بر روی سطح فولاد قرار می دهند و پس از آن محلول روی بسته ورق گذشته و در کوره های مخصوص گرما داده می شوند.

ویژگی لوله گالوانیزه

در ادامه مبحث راهنمای خرید لوله گالوانیزه باید ذکر کنیم که این لوله از ویژگی های بسیاری برخوردار می باشد که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. قیمت پوشش گالوانیزه نسبت به روش رنگ آمیزی کمتر می شود بیشتر می باشد. در نتیجه استفاده از لوله های گالوانیزه به صرفه تر می باشد. توجه داشته باشید که عمر پوشش های گالوانیزه بسته به نوع محیط و آب و هوا در حدود ۵۰ سال می باشد.

 

ویژگی لوله گالوانیزه

 

 پوشش های گالوانیزه از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و به هزینه کمتری برای تعمیرات نیاز دارد. از دیگر ویژگی‌های محصول می‌توان به این مورد اشاره کرد که ورق گالوانیزه نسبت به انواع رنگ آمیزی شده زمان کمتری برای نصب نیاز دارد. استحکام پوشش گالوانیزه به خاطر ساختار واحد بیشتر روش های پوشش دهی می باشد.

مزایای لوله گالوانیزه

در ادامه مبحث راهنمای خرید لوله گالوانیزه باید ذکر کنیم که این محصول از مزایای بسیاری برخوردار است و در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مزایای محصول عبارتند از:

  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • دارای قیمت مناسب و اتصالات
  • دارای مقاومت در برابر دما و فشار های بالا
  • عدم نفوذ اکسیژن از جداره های لوله
  • مقاومت مکانیکی مناسب
  • امکان بازرسی و کنترل آسان و ..

 نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که از لوله گالوانیزه نباید در محیط های اسیدی استفاده کنید. چرا که امکان دارد تاثیر نامطلوب و مخربی روی فلز داشته باشد و بهتر است که از لوله ها و تجهیزات مناسب با اسید در محیط ها استفاده شود.

راهنمای خرید لوله گالوانیزه از آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدیدکنندگان گرامی راهنمای خرید لوله گالوانیزه را ذکر کرده که شما می توانید این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و استفاده نمایید. اما برای اینکه بتوانید این محصول را به درستی انتخاب کنید باید سعی کنید نکات بسیاری را مد نظر قرار دهید. از جمله نکات مهم همان طور که ذکر شد موارد مصرف آن، نحوه تولید، ویژگی‌های لوله و کاربرد مد نظر خود و … شما با در نظر گرفتن این موارد می توانید محصول مناسب و با کیفیتی را تهیه کرده و از آن در کاربردهای مدنظر خود بهره مند شوید.

 

خرید لوله گالوانیزه

 

 تمامی این نکات را به صورت مفصل در این مقاله شرح دادیم اگر قصد دارید جهت تهیه محصولات اقدام کنید این محتوا را مطالعه نمایید. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که این محصولات را باید تنها از فروشگاه های معتبر و شناخته شده تهیه نمایید تا از کیفیت و مرغوب بودن کالا  اطمینان داشته باشید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه با برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی کارکرده و محصولات با کیفیتی را عرضه می دهد.

 شما بازدید کنندگان گرامی از هر جای ایران می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ جهت تهیه ورق گالوانیزه اقدام نمایید. همچنین بهتر است بدانید که این مجموعه ارائه دهنده آهن آلات دیگری همچون انواع میلگرد در سایزهای مختلف، انواع تیرآهن، نبشی و ناودانی، پروفیل های ساختمانی و … می باشد. تمامی این محصولات از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد و شما با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه آن اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع لوله فولادی

کاربرد لوله گالوانیزه چیست ؟

https://ahanhyper.com//?p=23698

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *