امروز : سه‌شنبه 23 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد

بهتر است بدانید لوله ها برای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرند. لوله ها در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوت موجود هستند. در این‌ مبحث قصد داریم به بررسی مبحث لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

گلخانه چیست

در ابتدای مبحث لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ لازم است ابتدا با گلخانه آشنا شوید. گلخانه سازه ای است که سقف و دیوارهای آن شفاف بوده و برای رشد گیاهان شرایط ایده آلی فراهم می کند. گلخانه ها در اندازه ها و شکل های مختلف ساخته می شوند و فضای داخل آن نسبت به بیرون همیشه گرمتر است. توسط گرمای داخل محیط می توان در فصل های سرد نیز اقدام به کاشت میوه، گل، گیاه و … کرد.

در گلخانه ها نور از سقف و دیوارهای گلخانه عبور کرده و با سطوح داخل گلخانه چون خاک و گیاهان برخورد کرده و قسمتی از انرژی خود را از دست داده و دیگر نمی تواند از گلخانه خارج‌ شود. در نتیجه این فرآیند در محیط داخلی گلخانه مانده و گرمای خود را به محیط داده و باعث گرمای محیط می شود.

گرما و رطوبت محیط گلخانه برای رشد گل و گیاه ضروری است ولی در مقابل باعث خوردگی و نابودگی اسکلت فلزی گلخانه می شود‌. بنابراین باید اسکلتی را انتخاب کرد که به خوردگی مقاوم باشد. لوله گالوانیزه از مصالح پرکاربردی است که برای ساخت گلخانه های صنعتی استفاده می شود.

لوله گالوانیزه گلخانه

لوله گالوانیزه گلخانه چیست؟

با توجه به مبحث لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم لوله گالوانیزه گلخانه به لوله های گالوانیزه ای گفته می شود که در دو نوع آهنی و فولادی ساخته می شود. این لوله ها بسته به کاربرد آن در دو روش سرد و گرم ساخته شده و به کار می روند. بر روی لوله های گالوانیزه پوششی موجود است که در مقابل رطوبت گلخانه مقاوم بوده و از پوسیدگی زودرس و خوردگی آن جلوگیری می کند.

این پوشش باعث طول عمر کارخانه می شود. به همین دلیل از این لوله ها در ساخت گلخانه استفاده می شود‌. لازم به ذکر است که عمر لوله های تولید شده به روش گرم ۶ برابر بیشتر از روش تولید سرد می باشد. این لوله ها حدودا ۲۵ تا ۳۰ سال در محیط گلخانه دوام و پایداری دارند. بزرگترین تولید کنندگان لوله گلخانه ای شرکت لوله و پروفیل ساوه و شرکت سپنتا است.

لوله گالوانیزه گلخانه چیست؟

انواع لوله گالوانیزه گلخانه

این محصول از نظر فرآیند تولید، کاربرد و وزن به دسته های مختلفی تقسیم می شود. در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

با توجه به مبحث لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم انواع لوله گالوانیزه گلخانه از لحاظ فرآیند تولید این لوله ها به دو روش سرد و گرم تولید می‌شود. در ادامه هر یک از آن ها را بررسی می کنیم.

لوله گلخانه‌ای گرم: این لوله ها با یک لایه فلز پوشش داده شده و آبکاری می شوند. در این روش تولید فلز را روی مذاب با آهن پوشش می دهند. این روش از ساده ترین و بهترین روش ها برای ایجاد کردن لایه حفاظتی بر روی آهن و فولاد می باشد. این لایه باعث ضخامت بیشتر لوله شده و در نتیجه استحکام و دوام سازه بالا می رود و طول عمر آن افزایش می یابد.

این لوله را در روی مذاب با دمای بالای ۴۲۰ درجه سانتی گراد و با روش غوطه وری آبکاری می کنند. طول عمر این لوله ها بین ۲۵ الی ۳۰ سال است. به دلیل اینکه این ‌محصول در دمای بالا ساخته می شود سطح آن براق تر است. از ویژگی های این روش می توان به ارزان بودن آن و افزایش طول عمره سازه اشاره کرد.

همچنین از دیگر ویژگی های این روش مقاومت بالا در برابر رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی می باشد. این روش تولید لوله باعث تشکیل لایه محافظتی باضخامت بالا می شود و باعث مقاومت در برابر آسیب و خراش در زمان جا به جایی می شود. ایجاد پوشش یکنواخت برای قطعات با شکل‌های مختلف از دیگر ویژگی های این‌ روش است.

لوله گلخانه‌ای سرد: با توجه به مبحث لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم در روش تولید لوله گلخانه ای سرد روی فلز توسط الکترولیز پوشش داده می شود. حداکثر دمایی که در این روش استفاده می شود حداکثر ۷۰ درجه سانتی گراد است. ضخامت ایجاد شده بر روی این لوله ها کمتر است به همین دلیل نسبت به روش گرم‌ لوله ها مقاومت کمتری دارند.

انواع لوله گالوانیزه گلخانه

انواع لوله گالوانیزه گلخانه از نظر کاربرد و وزن

بیشترین کاربرد این محصول در ساخت گلخانه‌های صنعتی و کشاورزی است. این لوله ها در انداره های مختلف ساخته می شود‌. با توجه به کاربرد این‌ محصول به دسته بندی زیر تقسیم‌ می شود:

  • لوله گالوانیزه صنعتی
  • لوله گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه سنگین
  • لوله گالوانیزه کشاورزی

ویژگی‌های لوله گالوانیزه گلخانه

با توجه به مبحث لوله گالوانیزه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم لوله گالوانیزه گلخانه ویژگی های زیادی دارد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها پرداخته ایم:

استفاده از لوله گالوانیزه باعث استحکام سازه شده و طول عمر آن را بیشتر می کند. همچنین این لوله سبک بوده و از لحاظ اقتصادی ارزان و مقرون به صرفه است. این لوله ها در اندازه های مختلف تولید می شود و برای افزایش کارایی در سازه به کار می رود.

آسیب‌ پذیری کمتر در برابر پوسیدگی و طول عمر بالا از دیگر ویژگی های این لوله می باشد. از دیگر ویژگی های این لوله ها می توان به قابلیت داشتن ساختار یکپارچه اشاره کرد. این لوله ها به دلیل ضخامت های مختلف تنوع بالایی دارند. همچنین این محصول در برابر ضربات احتمالی مقاومت دارد.

ویژگی‌های لوله گالوانیزه گلخانه

کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه

در ادامه مبحث لوله گالوانیزه گلخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم لوله گالوانیزه کارخانه پرمصرف بوده و کاربردهای  زیادی دارد. از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این محصول در ساختمان سازی در قسمت هایی چون ساخت ستون، سقف و پایه گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این محصول در ساخت سازه‌هایی مثل سالن پرورش قارچ و حصارکشی خیابان ها کاربرد دارد. از کاربردهای دیگر این‌ محصول می توان به نصب تجهیزات نورپردازی در سالن نگهداری دام و طیور اشاره کرد.

کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی از جمله لوله گالوانیزه می باشد. برای خرید لوله گالوانیزه و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل و … اشاره کرد. این محصولات در انواع و ابعاد مختلفی موجود می باشد که هر یک دارای کاربردهای خاصی می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع لوله گالوانیزه بر چه اساسی تقسیم‌ می شوند؟

براساس فرآیند تولید، کاربرد و وزن

مهم ترین ویژگی‌های لوله گلخانه چیست؟

مقاومت بالا در برابر رطوبت، پوسیدگی، طول عمر بالا و ساختار یکپارچه

کاربردهای لوله گالوانیزه گلخانه کدامند؟

موارد استفاده لوله گالوانیزه

استفاده در ساخت ستون، سقف و پایه گلخانه، حصارکشی خیابان ها و نصب تجهیزات در سالن‌ نگهداری طیور

https://ahanhyper.com//?p=72368

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *