امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید هاش

یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد و بسیار مهم در ساختمان سازی تیرآهن هاش است. هر یک از کارخانه هایی که این تیر آهن را تولید می ‌کند با فرآیند تولید هاش آشنایی دارند. آنها بر اساس استانداردهای مشخص شده این نمونه تیرآهن ساختمان‌ سازی را تولید کرده و به ساختمان سازان ارائه می دهند.

شما باید به خوبی بدانید که تیرآهن هاش انواع متنوعی دارد که هر یک از انواع آن دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشد. قیمت تیرآهن هاش بر اساس استانداردهای تولیدی و همچنین فاکتورهای دیگر روز به روز تغییر پیدا می‌ کند.

از آنجایی که فرایند تولید هاش بر اساس استانداردهای خاصی است و دستگاه‌ های ویژه‌ ای می‌ خواهد کارخانه ‌های تولیدی این محصول در کشورهای خارجی فعالیت گسترده‌ تری نسبت به کارخانه های داخلی دارند. در واقع کارخانه ‌های تولید کننده هاش در کشور ایران چند فعالیت مهمی برعهده نخواهند داشت، چرا که دارای دستگاه‌ های پیشرفته برای تولید این تیرآهن نیستند.

تیرآهن های هاش بیشتر به صورت محصولات وارداتی از کشورهای خارجی وارد کشور ایران می ‌شوند. البته که برخی از کارخانه های فولاد در کشور ایران اقدام به تولید تیرآهن های هاش نموده اند و در سایزهای متنوع این تیرآهن را تولید کرده اند. برخی از مهمترین فرایندهایی که مربوط به تولید این تیرآهن می باشد را در ادامه معرفی می‌ کنیم.

 

فرایند تولید هاش

معرفی مراحل تولید هاش

برخی از مهمترین مراحلی که باید برای تولید هاش طی شود عبارت است از :

  1. نورد کششی :

به عنوان ابتدایی ترین مرحله تولید تیرآهن هاش باید بدانید که این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. در مرحله ابتدایی به صورت نورد گرم تیرآهن را تولید می‌ کنند. در این مرحله غلتک هایی را به صورت افقی و عمودی نیز مورد استفاده قرار می دهند تا شکل ظاهری تیرآهن هاش را تعیین نمایند.

روند کشش و همچنین عملکرد غلتک ها در این مرحله باید به صورت پیوسته باشد تا ضخامت مقاطع فولادی کاهش پیدا کند و طول آن افزایش یابد. لبه ‌های تیرآهن هاش باید بر اساس استانداردهای مشخص شده ضخامت لازم را داشته باشند و به ارتفاع مورد نظر برسند.

این مرحله یکی از مهمترین مراحل تولید تیرآهن هاش به شمار می ‌رود. در صورتی که دقت و ظرافت تولید کننده در این مرحله وجود نداشته باشد امکان دارد که به طور کلی تیرآهن به درستی تولید نگردد. یکی از روش ‌های مهم برای تولید تیرآهن های هاش نورد مورب می باشد که ارتفاع و ضخامت تیرآهن های هاش در این مرحله مشخص خواهد شد.

در صورتی که شما تیرآهن های هاش را به صورت سفارشی می‌ خواهید خریداری کنید بهتر است درخواست خریداری تیرآهن را بر اساس ارتفاع و ضخامت مورد نظرتان ثبت نمایید.

  1. خنک کاری :

یکی دیگر از مراحل تولید هاش که اهمیت بسیار زیادی دارد مرحله خنک کاری می باشد. در این مرحله مقاومت تیرآهن افزایش پیدا می‌ کند. در واقع خنک کاری کردن تیر آهن موجب می گردد که میزان سختی تیرآهن افزایش یابد و همچنین روی مقاومت خمشی تیر آهن تا حد زیادی تاثیر بگذارد. این مرحله به عنوان دومین مرحله تولید تیرآهن هاش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

تولید هاش

 

  1. سایزینگ :

مرحله بعدی برای تولید تیرآهن هاش مرحله سایزینگ می باشد که در این مرحله تولید کننده اندازه هر یک از انواع تیرآهن ها را مشخص می‌ کند. شما باید به خوبی بدانید که در این مرحله ضخامت بال تیرآهن و همچنین ارتفاع بال تیرآهن مشخص می‌گردد. طول تیرآهن باید بر اساس نوع ساختمان سازی برش بخورد.

کارشناسانی که تولید تیرآهن های هاش را برعهده دارند به خوبی می‌ دانند که در این مرحله باید چه اقداماتی انجام دهند. اینکه مرحله سایزینگ به درستی انجام شود و تمامی تیرآهن ها بر اساس استانداردهای مشخص شده برش بخورند بسیار مهم است. در صورتی که ساختمان سازان قصد خرید تیرآهن هاش را داشته باشند باید به اندازه تیرآهن ها جهت ساختمان سازی دقت زیادی داشته باشند.

  1. کنترل و بسته بندی :

در این مرحله تولید هاش ابعاد و کیفیت تیرآهن بسیار مهم است که مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع  شما باید به خوبی بدانید که کیفیت و ابعاد تیرآهن هاش در این مرحله از نظر شکل ظاهری و همچنین از نظر فنی بودن بررسی خواهد شد تا مورد تایید قرار بگیرد.

در صورتی که استانداردهای تولید شده مربوط به تیرآهن هاش بر اساس استانداردهای اروپا باشد تیرآهن مورد تایید قرار خواهد گرفت و بسته بندی اش آغاز می شود. شما زمان خریداری تیرآهن هاش می توانید ضمانت نامه آن را که نشان دهنده استاندارد بودن تیرآهن می باشد دریافت کنید.

کارخانه‌ های تولیدی هاش موظف هستند که برگه ضمانت نامه تیرآهن را به مشتریان ارائه دهند. بسته بندی و آماده سازی هر یک از انواع تیرآهن های هاش باید بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد. در واقع اگر تولید کنندگان تیرآهن های هاش را به خوبی کنترل کنند و از کیفیت آنها اطمینان خاطر نداشته باشند بسته بندی تیرآهن را انجام نمی ‌دهند.

وب سایت آهن هایپر به نشانی https://ahanhyper.com/  یک سایت کاملاً معتبر جهت خرید آسان با قیمتی مناسب است. انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری و … هرکدام با کیفیتی بی نظیر به فروش می رسند. کافیست قبل از سفارش با مشاورین مجموعه صحبتی کوتاه و مختصر در مورد ساختار، ویژگی ها و مشخصات محصول داشته باشید. اینگونه می توانید یک خرید هوشمندانه را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید هاش

تیرآهن هاش چیست؛ انواع آن

تفاوت تیرآهن و هاش

تفاوت تیرآهن هاش و تیرآهن معمولی چیست ؟

کارخانه‌های تولیدکننده هاش

https://ahanhyper.com//?p=11233

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *