امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهنمای خرید هاش

راهنمای خرید هاش یکی از الزاماتی می باشد که باید تمامی فعالان حوزه ساختمان به آن دسترسی داشته باشد. این مقطع فولادی پرمصرف در ساختمان سازی اگر به درستی انتخاب نشود امکان دارد ضررهای مالی و غیرمالی بسیاری به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید هاش را برای شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما خرید همراه باشید.

تیرآهن هاش از مهم ترین و اصلی ترین مصالح در ساختمان سازی و صنعت است و کاربردهای بسیاری دارد. ساختمان ها و سازه های بزرگ و کوچک زیادی می باشند که در طول شبانه روزی در حال پیکربندی و ساخته شدن می باشند. بخش اصلی مصالح ساختمان را تیراهن ها تشکیل خواهند داد.

تیرآهن هاش در واقعی پروفیل استیل می باشد که وظیفه آن در ساختمان تحمل تنش نیروی برشی و وزن است.

بدنه این محصول از فولاد تشکیل شده است. همانطور که ذکر کردیم این نوع تیراهن در صنعت کاربردهای بسیاری دارد و نسبت به بال و عرض در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. تولید این محصول به روش نورد گرم می باشد البته در برخی مدل‌ها مانند کاهش کمی تغییر می‌کند و به همان شکل می باشد.

مشخصات تیرآهن هاش

در اداه مبحث راهنمای خرید هاش باید ذکر کنیم که قبل از خرید این محصول به دسته بندی و محصولاتی که در بازار ایران موجود است توجه کنید و آن ها معمولاً در استانداردهای مختلفی موجود می باشند. تیرآهن IPB تیراهنی است که معمولاً در ایران آن را به نام تیرآهن هاش می شناسند.

تیرآهن هاش در دو نوع  HEA و HEB می باشد. یعنی تیرآهن هاش سبک و تیرآهن هاش سنگین. یکی از مشخصات برتر این محصول مقاومت خمشی بالای آن می باشد.

 

مشخصات تیرآهن هاش

 

وزن هر شاخه تیرآهن

توجه داشته باشید که تیر آهن در داخل کشور توسط کارخانه های بسیاری تولید می شود که با توجه به کارخانه آن وزن هر شاخه ۱۲ متری های مختلفی وجود دارد. به سبک، سنگین بودن تیرآهن باید توجه کنید. با توجه به راهنمای خرید هاش تصور عمومی برای تشخیص سبک و سنگین بودن هاش این است که بالاتر از سایزی هاش سنگین و پایین تر از آن ها سبک که این کاملاً اشتباه است. به عنوان مثال برای سایز 10 می‌توان گفت که هم در نوع سبک تولید می شود و هم در نوع سنگین تولید می شود و تفاوت آن با ضخامت مقطع مورد نظر می باشد.

 نکاتی که قبل از خرید تیراهن هاش باید بدانید

در ادامه مبحث راهنمای خرید هاش باید ذکر کنیم که شما بازدیدکنندگان گرامی قبل از خرید تیرآهن باید برخی اطلاعات فنی و تخصصی را در خصوص خرید کالا داشته باشید. بهتر است بدانید که تیرآهن پایه افزایش تولید یک سازه فولادی در ساختمان می باشد که در هنگام خرید باید اطلاعات دقیقی در مورد استاندارد، ابعاد، برند و درجه کیفی آن داشته باشید. اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه کنید.

نامگذاری و سایز تیرآهن

سایز تیرآهن با سانتیمتر مشخص خواهد شد. به قسمت میانی تیرآهن که دو بال تیرآهن را به یکدیگر اتصال می‌دهد جان تیرآهن می‌گویند. به عنوان مثال تیرآهن ۱۲ دارای جان به اندازه ۱۲ سانتی متر می باشد.

معمولاً این محصول در سایزهای ۸ الی 60 در بازار موجود است. طول هر شاخه تیرآهن ۱۲ متر می باشد و جدول وزنی اشتال وزن هر شاخه را با توجه به سایز آن مشخص می‌کند.

 بهتر است بدانید در جهان با توجه به موقعیت های جغرافیایی و مکانی استانداردهای مختلفی برای تولید این محصول وجود دارد. این محصول به طور کلی به دو شکل تیرآهن بال پهن یا هاش و تیرآهن معمولی تولید می شود.

 

راهنمای خرید هاش

 

مشخصات ظاهری تیرآهن

بهتر است بدانید یکی از موارد بسیار مهم در راهنمای خرید هاش تشخیص نوع تیراهن می باشد. برای اینکه بتوان نوع تیرآهن را از روی شکل ظاهری آن تشخیص داد باید ابتدا با دو اصطلاح جان و بال تیرآهن آشنا شوید. لبه پایینی و بالایی تیر بال تیرآهن و به قسمت میانی تیرآهن که دو بال را به یکدیگر اتصال داده است جان می گویند.

برندهای موجود تیرآهن در بازار

در ادامه مبحث راهنمای خرید هاش باید ذکر کنیم که یکی از نکات بسیار مهم بررسی برندهای موجود تیرآهن در بازار می باشد. تیرآهن به خاطر اینکه به عنوان مصالح اصلی و فرعی این وظیفه مهمی از نظر تعامل وزن سازه بر عهده دارد. به همین خاطر تولیدکنندگان کلی استانداردهای لازم را در تولید رعایت می‌کنند.

 در ایران کارخانه‌های بسیاری جهت تولید این محصول اقدام می‌کنند که می‌توان به تیرآهن ذوب آهن اصفهان، تیرآهن کرمانشاه، تیرآهن فایکو، تیرآهن یزد، تیرآهن ناب تبریز و تیرآهن آریان فولاد و … اشاره کرد. البته برخی از برندهای خارجی نیز در بازار وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

راهنمای خرید تیرآهن هاش از آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدیدکنندگان گرامی راهنمای خرید هاش را قرار دادیم. شما بازدید کنندگان گرامی باید این موارد ذکر شده را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید محصول مناسب و با کیفیتی را تهیه کنید. برندهای مختلفی در بازار موجود است و با توجه به کاربرد بسیار آن فروشگاه های بسیاری نیز جهت عرضه این محصول اقدام کرده است.

یکی از مواردی که در راهنمای خرید هاش باید ذکر کنیم بررسی فروشگاه ارائه دهنده محصول می باشد. شما در صورتی که بتوانید فروشگاه معتبری را انتخاب کرده و محصولات خود را تهیه کنید. بدون شک می توانید با کیفیت ترین محصولات را تهیه کرده و از انتخاب درست خود مطمئن باشید.

 

قیمت تیرآهن هاش

 

 شما عزیزان می توانید این محصول را از طریق فروشگاه آهن هایپر به آدرس وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمائید. این مجموعه با شناخت کامل و سابقه درخشانی که دارد به راحتی می تواند محصولات باکیفیتی را روانه بازار کند. تمام این محصولات توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و عرضه شده است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

    همچنین بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولاتی از جمله میلگرد در سایزهای مختلف، انواع تیرآهن، انواع نبشی و ناودانی و انواع پروفیل و … می باشد. تمامی این محصولات همانطور که ذکر شد از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

 می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس بوده و به صورت کاملاً رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که مجموعه آهن هایپر برای مشتریان خود ارسال به سراسر کشور دارد. با این خاطر می توانید محصولات را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کارخانه‌های تولیدکننده هاش

کاربرد هاش چیست ؟

https://ahanhyper.com//?p=23715

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *