امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید ورق استیل

به طور معمول فرایند تولید ورق استیل بر اساس ذوب ضایعات استیل می باشد که ذوب این ضایعات باید در کوره های قوس الکتریکی انجام شود. ورق های استیل از جمله ورق هایی به شمار می روند که مقاومت بسیار بالایی دارند و زیبایی آنها منحصر به فرد و خاص می باشد.

به طور کلی باید به خوبی بدانید که تولید این ورق ها در کشور ایران به صورت گسترده انجام نمی شود و به همین دلیل مصرف کنندگان باید این ورق را به صورت وارداتی از کشورهای خارجی خریداری کنند. بر همین اساس قیمت خرید ورق استیل تا حدودی افزایش پیدا می کند.

هر یک از کارخانه هایی که تولید ورق استیل را بر عهده دارند از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده می کنند. آلیاژهایی که برای تولید کردن انواع ورق استیل به کار برده می شود کیفیت بسیار بالایی دارند و در هر شرایطی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. برای تولید کردن ورق های استیل اینکه تولیدکنندگان به ترتیب مراحل تولید را اجرا کنند بسیار مهم است.

در واقع شما باید به خوبی بدانید که اگر تولیدکنندگان مراحل تولید کردن ورق های استیل را نشناسند نمی توانند از ورق ها استفاده بهینه ای داشته باشند. عرض و طول ورق های استیل باید بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد که در صورت طی کردن مراحل تولید اندازه های آنها استاندارد می گردد.

 

تولید ورق استیل

مراحل تولید ورق استیل

بعد از اینکه آلیاژهای مورد استفاده جهت تولید ورق استیل را جمع آوری کنند باید مراحل تولید ورق را به ترتیب اجرا نمایند. برخی از مهمترین و اصلی ترین این مراحل که نیاز است شما به خوبی آنها را بشناسید عبارت است از :

  1. ذوب کردن مواد اولیه :

مواد و آلیاژهای متنوع استنلس باید در یک کوره قرار بگیرند و در نقطه حرارت مشخص شده ای حرارت دریافت کنند. برای ورق استیل باید تنها از یک کوره الکتریکی استفاده شود. فرایند ذوب آلیاژها حدود 12 ساعت زمان می برد. بعد از اینکه مواد اولیه و آلیاژها به خوبی ذوب شدند باید وارد مرحله بعدی شوند.

  1. حذف کردن کربن اضافی :

برای حذف کردن کربن اضافی مواد ذوب شده باید مواد را درون دستگاه های خاصی قرار دهند. این دستگاه ها را اصولا به نام دستگاه آرگون و اکسیژن می شناسند که نقش مهمی در حذف کردن کربن اضافی بر عهده دارند.

این مرحله بسته به این مسئله که چه میزان کربن اضافی درون مواد ذوب شده وجود دارد زمان خاصی را به خود اختصاص می دهد. در این مرحله تولید ورق استیل باید بدانید که کربن خالص درون ورق می ماند و هر ماده اضافی که درون مواد ذوب شده وجود داشته است از بین می رود.

  1. تنظیم کردن ورق ها :

برای تنظیم کردن ورق ها باید موادی که به دست آمده است را به آرامی هم بزنند. با انجام دادن این مرحله تولید کننده اطمینان خاطر پیدا می کند که یکنواختی در سراسر سطح ورق به وجود می آید.

ویژگی محصول از نظر زیبایی در این مرحله تامین می شود که بسیار مهم است. آن دسته از ورق هایی که زیبایی لازم را ندارند مواد ذوب شده شان به خوبی هم زده نشده است. یکنواختی ورق های استیل بسیار مهم است که تولیدکنندگان باید به این مرحله توجه زیادی داشته باشند.

  1. فرم دهی فلز :

زمانی که مواد ذوب شده سرد شود عملیات فرم دهی روی ورق را انجام می دهند. نورد داغ یکی از مهمترین عملیات هایی است که در این مرحله باید روی ورق ایجاد شود. نورد داغ موجب می گردد که استیل زمخت و زبر شود. بسیاری از افراد برای تولید فلز بیلت و شمش از این عملیات استفاده می نمایند.

عملیات نورد سرد را بیشتر تولید کنندگان ورق های استیل امروزه روی ورق ها به کار می گیرند تا ورق ها کیفیت لازم را به دست آورند. بنابراین باید به خوبی بدانید که در مرحله تولید ورق استیل برخی از تولیدکنندگان از عملیات نورد سرد استفاده می کنند و برخی از تولیدکنندگان هم عملیات نورد گرم را به کار می گیرند.

 

تولید ورق استیل

  1. عملیات حرارتی روی ورق :

برای از بین بردن تنش های درونی ورق های استیل و تغییر دادن فرم آن باید ورق ها را حرارت دهند. حرارت دادن به ورق ها باید بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد. رسوب زدایی ورق ها در این مرحله بهترین نحو ممکن انجام می شود. لایه اکسیدی که باید روی ورق به وجود بیاید در این مرحله شکل می گیرد.

  1. عملیات برش دهی ورق :

به وسیله قیچی های بسیار بزرگ بعد از اینکه ورق ها شکل گرفتند آنها را برش می دهند. اینکه عملیات برش ورق ها به بهترین نحو ممکن انجام شود و استاندارد اندازه آن رعایت گردد بسیار مهم است. برای برداشتن هر یک از ناخالصی های به وجود آمده درون ورق تولیدکنندگان در این مرحله باید از قیچی های مخصوص استفاده کنند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات :

بهترین روش جوشکاری ورق استیل

راهنمای خرید ورق استیل

چگونه ورق استیل را براق کنیم؟

کاربرد ورق استیل چیست ؟

https://ahanhyper.com//?p=11408

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *