امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه ورق استیل را براق کنیم؟

امروزه یکی از ورق های پرکاربرد که مورد استفاده قرار می گیرد؛ ورق های استیل می باشند. به دلیل ویژگی های بسیار عالی و قیمت و وزن مناسب آن در بین مصرف کنندگان در صنایع مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار شده است.

 همچنین با توجه به قابلیت های متنوعی که ورق های استیل دارند معمولاً در صنایع مختلف در کاربردهای متنوع استفاده می شود. برای خیلی از افراد سوال است که چگونه ورق استیل را براق کنیم؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ می دهیم. برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

 قابلیت و کاربرد ورق استیل

 

 قابلیت و کاربرد ورق استیل

ورق های استیل معمولاً در برابر خوردگی و زنگ زدگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر از این ورق  ها بیشتر در صنایع مانند پزشکی، تولید ظروف و ابزار آشپزخانه و … استفاده می شود.

همچنین بهتر است بدانید در برابر گرما و حرارت عدم تغییر زنگ نزدم خمیدگی و تاب برداشتن در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای داشته باشد. از جمله موارد کاربرد ورق استیل می توان به ساخت لوازم آشپزخانه، انواع شیر آلات، نرده، کمد، میز و صندلی و وسایل تزیینی و زیورآلات و … اشاره کرد.

ضرورت براق کردن ورق های استیل

استفاده مکرر از محصولات که توسط ورق استیل تولید شده اند باعث می شود تا این محصولات زیبایی خود را از دست داده و کدر شوند. همچنین براق بودن آن ها کمتر خواهد شد. شما با چند راه حل ساده می توانید این مشکلات را برطرف کرده و وسایل خود را براق نمایید. در ادامه به نحوه روش های براق ورق های استیل می پردازیم.

علل ایجاد لکه در ورق استیل

توجه داشته باشید از جمله دلایل ایجاد لکه در هنگام جوشکاری شکل دهی یا پروسه‌های کار در ورق های استیل می توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  • پاشش های جوش
  • گل جوش
  • آلاینده های با منابع عالی
  • همچنین اکسید های ایجاد شده در شکاف
  • جوش اکسید های ایجاد شده در هنگام عملیات گرمایشی.

چگونه ورق استیل را براق کنیم؟

برای اینکه محصولات استیل ظاهری براق داشته باشند می توانید از شیوه ها و روش های متفاوتی برای براق کردن استیل استفاده نمایید. برخی از این روش ها عبارتند از:

  1. آبگرم
  2. ژل گریندینگ
  3. غوطه وری

نحوه براق کردن ورق استیل

 

آبگرم

یکی از ساده ترین و راحت ترین روش هایی که شما می توانید توسط ان ورق های استیل را به راحتی براق کنید؛ استفاده از آب گرم می باشد. ابگرم همیشه نیز در دسترس است. شما با استفاده از دستمال حوله ای که به آب گرم آغشته باشد به راحتی می توانید ظروف استیل را براق کنید.

توجه داشته باشید برای براق کردن ظروف استیل نباید این ظروف ها چرب باشند. همچنین خشک کردن ظروف شسته شده باید با دستمال خشک انجام شود تا لکه های آب بر روی ظرف باقی نماند.

ژل گریندینگ

همانطور که می دانید یکی از کاربرد ورق های استیل استفاده در آسانسور های صنعتی و ساختمانی می باشد. معمولاً در اثر استفاده طولانی مدت این ورق خاصیت براق بودن خود را از دست می دهند که در این مورد نمی‌توان از آبگرم جهت براق کردن صفحه استفاده کرد. به همین خاطر از ژل گریندینگ که با نام روغن سمباده نیز در بازار شناخته می‌شود برای براق کردن ورق های استیل  استفاده می شود.

  کافیست مقداری از ژل را بر روی سطح استیل قرار دهید و توسط یک دستمال پارچه‌ای تمیز به صورت دورانی آن را پاک نمایید. پس از اینکه سطح استیل را پاک کردید به صورت کامل مشاهده خواهید کرد که ورق ها کاملا براق شده اند.

غوطه وری

در این روش معمولاً از یک حوزه مایع براق کننده استفاده می شود که شما می توانید ورق یا محصولات استیل را به صورت کامل درون این حوزه‌ها قرار دهید. آن را غوطه ور نمائید به گونه ای که محصولات استیل که غرق در مایع باشند. پس از بیرون آوردن از درون حوض مشاهده خواهید کرد که میزان براق بودن و درخشندگی آن افزایش پیدا کرده است.

شما می توانید با توجه به ارائه راه حل ها و روش های براق کردن  ورق استیل با توجه به محصول به وسیله که تولید شده باشد روش مناسب تر و آسان تری را انتخاب کرده و اجرا نمایید. از درخشندگی ورق های استیل و محصولات استیل بهره مند شوید.

به عنوان مثال براق کردن قاشق و چنگال استیل:

شما باید برای اینکه قاشق و چنگال استیل را براق نمایید در ابتدا هر گونه آلودگی، چربی، اثر انگشت و … را از روی آن ها پاک نمایید. برای اینکه از یک مایع شوینده ملایم و پارچه حوله مرطوب استفاده کرده قاشق چنگال را تمیز کنید. مایع ظرفشویی بهترین ماده شوینده می باشد که شما می توانید جهت پاک کردن قاشق و چنگال ها از چند قطره آن بهره‌مند شوید.

 توجه داشته باشید استفاده از حوله یا پارچه نرم از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه باعث می‌شود تا هیچگونه خشی بر روی این وسایل ایجاد شود. در مرحله آخر توسط روغن زیتون یا روغن بچه یا مایع شیشه پاک کن استفاده شده به پارچه نانو وسیله را جلا  یا پولیش دهید. معمولاً این کار را پولیش کردن می گویند. در نهایت سطح استیل محصولات را توسط یک حوله خشک به صورت کامل پاک نمایید تا محصولات استیل شما براق شود.

براق کردن سینک ظرفشویی

توجه داشته باشید برای اینکه سینک ظرفشویی را براق کنید نباید از مایع سفید کننده و شوینده های شیمیایی استفاده نمایید. چرا که باعث می‌شود تا به استیل آسیب وارد شده و آن را براق نمی کند.

برای براق کردن سینک ظرفشویی کافیست مقداری جوش شیرین را بر روی سینک ظرفشویی بریزید و پس از آن توسط اسفنج مرطوب جوش شیرین را بر تمامی سطح سینک پخش نمایید.

 حدود ده دقیقه فرصت دهید تا جوش بر روی سطح سینک بماند. در مرحله بعد از اسپری سرکه سیب استفاده کرده و بر تمام سطح سینک اسپری نمایید. جوش شیرین و سرکه واکنش داده و کف می کند. مدتی اجازه دهید تا این کف بر روی سینک بماند.

 پس از گذشت تقریبا ۱۰ دقیقه می توان سینک ظرفشویی را به صورت کامل داشته و توسط حوله نرم خشک نمایید. اگر میخواهید سینک ظرفشویی شما براق بماند پیشنهاد می کنیم به مدت ۲۴ ساعت از سینک استفاده نکنید. در این مدت استیل زمان لازم برای ترمیم لایه محافظ را پیدا کرده و براقیت آن دوام پیدا می‌کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بهترین روش جوشکاری ورق استیل

راهنمای خرید ورق استیل

کاربرد ورق استیل چیست ؟

فرایند تولید ورق استیل

چگونه فولاد را براق کنیم؟

https://ahanhyper.com//?p=16935

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *