امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد ورق استیل چیست ؟

کاربرد ورق استیل چیست ؟ ورق استیل یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی به شمار می ‌رود که کاربردهای متنوعی دارد. کاربرد ورق استیل بسته به نوع صنعتی که شما مد نظرتان می باشد متفاوت خواهد بود. بر همین اساس پیش از اینکه اقدام به خریداری ورق های استیل نمایید باید در مورد کاربرد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ورق های استیل به دلیل آلیاژ خاصی که دارند دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی می باشند. خواص مکانیکی ورق های استیل به نسبت فولاد خاص و منحصر به فرد تر است. عناصر تشکیل دهنده ای که در ورق های استیل وجود دارد کربن، کروم، آهن و نیکل می باشد. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که تفاوت اصلی بین استیل و آهن در میزان کربن آنها است.

یکی از مهمترین ویژگی ‌های ورق استیل در این است که قابلیت بازیافت دارند. حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد ورق های استیل را شما می توانید بازیافت کنید و یک بار دیگر به صنعت بازگردانید.

در صورتی که مایل هستید با کاربرد ورق استیل آشنایی بیشتری داشته باشید باید بدانید که ورق های استیل بر اساس انواع مدل هایی که دارند کاربرد متنوعی هم از خود نشان می دهند.

به همین دلیل زمان خریداری ورق های استیل باید انواع آنها را بشناسید تا یکی از ورق های استیل که مناسب صنعت تان می باشد را خریداری کنید. ظاهر زیبای ورق های استیل موجب شده که امروزه بسیاری از افراد برای طراحی دکوراسیون خارجی و داخلی ساختمان این ورق ها را مورد استفاده قرار دهند.

 

کاربرد ورق استیل چیست ؟

نمونه هایی از کاربرد ورق استیل

برخی از اصلی ترین کاربردهای ورق استیل که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

  1. یکی از مهمترین و اصلی‌ ترین کاربردهای ورق استیل این است که از آن برای پوشش بدنه و سقف درب انواع آسانسور استفاده می نمایند. بیشتر آسانسورها را با استفاده از ورق های استیل تولید می کنند.
  2. ساخت قطعات بسیار بزرگ در کشتی سازی و همچنین طراحی انواع پمپ با استفاده از ورق های استیل انجام می گردد.
  3. بسیاری از لوازم خانگی را با استفاده از ورق های استیل تولید و طراحی می‌ کنند.
  4. ساخت و تولید بدنه خودرو، هواپیما، کامیون و غیره با استفاده از ورق های استیل انجام می شود.
  5. بسیاری از تانکر هایی که مربوط به حمل مواد شیمیایی هستند باید با استفاده از ورق های استیل تولید شوند.
  6. ساخت بسیاری از لوازم الکترونیکی مانند ترانسفورماتور با استفاده از ورق های استیل انجام می گردد.
  7. امروزه بسیاری از افراد در صنعت ساختمان سازی برای طراحی بخش های متنوع ساختمان ورق های استیل را مورد استفاده قرار می‌ دهند. ورق استیل کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی مانند طراحی سقف و غیره دارد.

کاربرد ورق استیل بر اساس مدل

ورق های استیل انواع متنوعی دارند که هر یک از انواع ورق ها کاربرد منحصر به فردی از خود نشان می دهند. برخی از اصلی ترین کاربردهایی که ورق های استیل بر اساس مدل دارند عبارت است از :

  1. ورق های استیل 430 :

ورق های استیل ۴۳۰ شکل پذیری بسیار بالایی دارند. شما باید به خوبی بدانید که برای آن دسته از صنایعی که به ورق های استیل با شکل پذیری بالا نیاز دارند این نمونه ورق استیل را خریداری می‌ کنند. برای فرم دهی به این ورق ها نیازی به حرارت نخواهید داشت. بر همین اساس در کمترین بازه زمانی این ورق ها شکل مناسبی برای صنایع متنوع به خود می ‌گیرند.

  1. ورق های استیل 420 :

ورق های استیل ۴۲۰ از دیگر ورق های استیل به شمار می‌ روند که برای ساخت بسیاری از لوازم خانگی مانند قاشق و چنگال و غیره از این ورق ها استفاده می نمایند. بسیاری از صنایعی که تولید انواع لوازم آشپزخانه را برعهده دارند باید این ورق ها را خریداری کنند.

  1. ورق های استیل 316 :

ورق های استیل ۳۱۶ از جمله ورق های استیل به شمار می ‌روند که خاصیت ضد اسیدی زیادی دارند. این نمونه از ورق های استیل را در زمینه‌ های متنوعی مانند صنایع دریایی، صنایع غذایی، صنایع پزشکی و غیره مورد استفاده قرار می‌ دهند. کاربرد این نمونه ورق های استیل به نسبت دیگر ورق ها روز به روز افزایش پیدا می‌ کند.

 

کاربرد ورق استیل

  1. ورق های استیل 321 :

ورق های استیل ۳۲۱ از آنجایی که تیتانیوم بسیار بالایی دارند مقاومت زیادی در برابر خوردگی از خود نشان خواهند داد. بر همین اساس در صنایعی که رطوبت زیادی وجود دارد این نمونه ورق ها را مورد استفاده قرار می‌ دهند. در زمینه های صنعتی ورق های استیل ۳۲۱ کاربرد زیادی از خود نشان خواهند داد.

  1. ورق های استیل 304 :

ورق های استیل 304 مقادیر بسیار زیادی کروم درونشان وجود دارد. کروم موجود درون این ورق ها سختی ورق ها را افزایش داده است. به همین دلیل کاربرد بسیار زیادی در زمینه صنعتی و ساختمان سازی از ورق های استیل ۳۰۴ دریافت می شود.

شما عزیزان جهت تهیه و خرید انواع ورق ها از جمله ورق استیل، ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق آجدار و ورق روغنی و … نیز کافیست از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام کرده و این محصول را با کیفیت بالا تهیه نمایید.

ورق استیل چیست؟

ورق استیل یکی از هزاران محصولات فولادی تولید شده است که دارای ویژگی آلیاژ متفاوتی است که سبب شده است این محصول از مزایای مکانیکی ویژه ای در مقایسه با دیگر محصولات تولید شده فولادی برخوردار شود و این ویژگی در ورق های استیل دلیلی برای استفاده از این محصول در صنایع گوناگون شده است، که می توان گفت یکی از پرکاربردترین ها در این خانواه است.

ویژگی های ورق استیل چیست؟

دارای ظاهر زیبا، دارای مقاومت بالا در مقابل حرارت، دارای خواص ضد زنگ، سطح مقاومت در مقابل خوردگی ها، دارای طول عمر بالا و مفید، امکان جوشکاری بر روی آن وجود دارد، قابلیت بازیافت دارد.

قیمت انواع ورق استیل به چه مواردی بستگی دارد؟

درصد آلیاژ ورق استیل، درصد و سطح مواد به کار رفته در ساخت ورق استیل همچون مولیبدن، کروم و نیکل، کاربرد ورق استیل، حجم ورق استیل، سطح ضخامت ورق استیل، نحوه خرید ورق استیل، برند یا نوع شرکت سازنده ورق استیل.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد های ورق استیل ۳۱۶ چیست؟

فرایند تولید ورق استیل

https://ahanhyper.com//?p=11752

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *