امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد لوله مانیسمان بر اساس مدل های متنوع

کاربرد لوله مانیسمان چیست ؟ لوله ها از جمله تجهیزاتی به شمار می روند که کاربرد بسیار زیادی برای انتقال دادن سیالات دارند. کاربرد لوله مانیسمان به نسبت بسیاری از دیگر لوله هایی که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر می باشد. این نمونه لوله ها بدون درز می باشند که به همین دلیل کاربرد بسیاری در صنایع دارند.

تولیدکنندگانی که تولید لوله های مانیسمان را بر عهده دارند بر اساس استانداردهای مشخص شده  لوله ها را تولید کرده و تحویل شما می دهند. امروزه از آنجایی که کاربرد انواع لوله مانیسمان در صنعت روز به روز در حال افزایش می باشد تولیدکنندگان حجم گسترده ای از این لوله ها را تولید کرده و وارد بازار می نمایند.

لوله های مانیسمان انواع متنوعی دارند و هر یک از انواع آنها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. شما باید به خوبی بدانید که کاربرد لوله مانیسمان به نوع آنها بستگی دارد. برخی از لوله ها بدون درز می باشند و برخی از آنها با درز هستند.

به صورت کلی شما برای استفاده از آنها باید به خوبی در مورد کاربرد و ساختاری که دارند اطلاعات بیشتری کسب نمایید. فروشندگانی که فروش لوله های مانیسمان را بر عهده دارند می توانند برای استفاده از این لوله ها به خوبی شما را راهنمایی کنند.

 

کاربرد لوله مانیسمان چیست ؟

کاربرد لوله مانیسمان به صورت کلی

برخی از مهمترین کاربردهای لوله مانیسمان که در صنایع متنوع اهمیت دارد را شما باید به خوبی بشناسید. در این صورت می دانید که لوله های مانیسمان بیشتر برای چه صنعتی طراحی می شوند. برخی از اصلی ترین و مهمترین کاربردهای این لوله ها عبارت است از :

  1. یکی از مهمترین کاربردهای لوله مانیسمان این است که در خطوط فشاری از این لوله ها استفاده زیادی می نمایند. راه اندازی خطوط فشاری با استفاده از این لوله ها انجام خواهد شد.
  2. در بسیاری از صنایع غذایی و دارویی از لوله های مانیسمان استفاده می کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که تمامی صنایع غذایی و دارویی باید با این نمونه لوله ها تجهیز شوند.
  3. برای راه اندازی خطوط هیدرولیک باید به خوبی بدانید که یکی از مهمترین و اصلی ترین لوله های کاربردی که باید وجود داشته باشد لوله های مانیسمان است.
  4. خطوط نفت و گاز را باید با استفاده از لوله های مانیسمان راه اندازی کنند. در کشور ایران خطوط مربوط به نفت و گاز بسیار زیاد است. بنابراین باید به خوبی بدانید که تعداد زیادی از لوله های مانیسمان برای این خطوط مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کاربرد لوله مانیسمان بر اساس مدل های متنوع

شما برای اینکه با کاربرد لوله مانیسمان آشنایی بیشتری داشته باشید باید به خوبی بدانید که این لوله ها مدل های متنوعی دارند و هر یک از آنها هم برای بخش های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. دو نمونه از مهمترین و اصلی ترین مدل های لوله های مانیسمان همراه با کاربردشان عبارت است از :

  1. لوله های درزدار :

لوله های درزدار از جمله لوله هایی به شمار می روند که از جوش دادن لبه های گرد شده ورق های فولادی تولید می شوند. شما باید به خوبی بدانید که این نمونه لوله ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند. یکی از آنها لوله های درزدار مستقیم می باشد و دیگری لوله های درزدار مارپیچ است.

لوله هایی که با درز مستقیم هستند کاربرد چندان زیادی در آن صنایعی که مهم می باشند ندارند. در واقع باید به خوبی بدانید که لوله های با درز مستقیم استحکام کمی دارند و به همین دلیل کاربردشان هم محدودتر است.

اما آن دسته از لوله هایی که با درز مارپیچ می باشند کاربرد بیشتری در صنایع متنوع دارند. ضخامت آنها به گونه ای می باشد که شما به راحتی می توانید آنها را تغییر دهید.

لوله هایی که درزدار هستند بیشتر برای انتقال داردن نفت و گاز و همچنین فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های درزدار مارپیچ استحکام بسیار زیادی دارند و در برابر فشار و حرارت مقاومت بی نظیری از خود نشان می دهند.

 

کاربرد لوله مانیسمان

  1. لوله های بدون درز :

لوله های بدون درز یکی از دیگر لوله هایی به شمار می روند که بدون هیچ ناپیوستگی مورد استفاده قرار می گیرند. تولید یکپارچه این نمونه از لوله ها یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایشان می باشد. این نمونه لوله ها باید بدانید که به دلیل استحکام بالایشان تحمل فشار بالا را دارند و به طور معمول در بسیاری از خطوط فشار مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تولید این نمونه از لوله ها باید دقت بسیار زیادی شود، چرا که تولید آنها به صورت اختصاصی تنها برای صنایع خاص انجام می شود. لوله های بدون درز هزینه خریداری شان به صورت روزانه باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

در واقع قیمت لوله های بدون درز و درزدار به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد که شما برای خریداری آنها باید قیمتشان را از طریق سایت اینترنتی به صورت روزانه بررسی کنید.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی همچون انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد که شما عزیزیان برای اینکه خریدی هوشمندانه داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله مانیسمان به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع لوله، در بخش‌های مختلف صنعت، برای ذخیره و انتقالات سیالات مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. لوله ‌ها از حیث جنس، کاربرد، نحوه‌ی ساخت و نحوه‌ اتصالات در دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در سال‌های اخیر با توجه به رشد سریع ساخت و ساز و تاسیسات و تقاضای بالای صنایع، انواع لوله با افزایش حجم تولید مواجه بوده است.

مشخصات لوله مانیسمان چیست؟

لوله‌های مانیسمان با استانداردها و گواهی‌های متعددی تولید می‌شوند؛ هر محصول باید بر اساس استانداردهای ادعاشده توسط کارخانه، تولید شده‌باشد؛ در غیر این صورت، یک محصول دقیق نیست.

لوله ‌های مانیسمان در چه ابعادی تولید می‌شوند؟

مطابق با استاندارد ANSI B36 APL5L، لوله‌های مانیسمان با توجه به ضخامت خود، رده‌ندی می‌شوند. مطابق با استاندارد ANSI که از یک فرمول کلی حاصل می‌شود، لوله‌های بدون درز فولادی در هشت دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد لوله مانیسمان

فرایند تولید لوله مانیسمان

کارخانه‌های تولیدکننده لوله مانیسمان

https://ahanhyper.com//?p=11816

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *