امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یکی از لوله های بدون درز می باشد که در صنعت استفاده گسترده ای از آن می شود. شما در سطح این لوله هیچ درز و جوشی را مشاهده نمی کنید که همین ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های این لوله به شمار می رود. در صورتی که فرایند تولید لوله مانیسمان به درستی طی نشود ممکن است که این لوله ها به بهترین نحو ممکن تولید نشوند.

بر همین اساس شما زمانی که قصد خریداری لوله های مانیسمان را دارید باید به خوبی نحوه تولید آن را بشناسید. کارخانه هایی که در کشور ایران تولید لوله های مانیسمان را بر عهده دارند تعدادشان زیاد است. آنها تنها بر اساس استانداردهای مشخص شده تولید لوله را انجام می دهند.

برای تولید لوله مانیسمان از ورق فولادی خم شده استفاده می کنند. شمش فولادی را بین غلطک ها قرار می دهند تا تولید هر یک از لوله های مانیسمان انجام شود. توجه داشته باشید که هر یک از کارخانه های تولید کننده لوله مانیسمان باید به خوبی با نحوه تولید لوله ها آشنایی داشته باشند. در این صورت لوله ها به بهترین نحو ممکن تولید می شوند.

اینکه هر یک از مراحل تولید لوله به ترتیب طی شود بسیار مهم است. هر یک از کارخانه هایی که تولید لوله های مانیسمان را بر عهده دارند می دانند که باید از چه روش ها و مراحلی جهت تولید لوله های مانیسمان استفاده کنند. در ادامه برخی از مهمترین مراحلی که مربوط به تولید لوله های مانیسمان می باشد را نام می بریم.

 

 

فرایند تولید لوله مانیسمان

مراحل و فرایند تولید لوله مانیسمان

هر یک از مراحلی که مربوط به تولید لوله مانیسمان می باشد باید به درستی طی شود. تولیدکنندگان در صورتی که بر اساس این مراحل تولید لوله ها را انجام ندهند ممکن است که لوله ها به درستی تولید نشوند و کیفیت لازم را نداشته باشند. برخی از مهمترین این مراحل عبارت است از :

  1. مرحله برشکاری یکی از مهمترین مراحل تولید کردن لوله های مانیسمان می باشد. در این مرحله ابتدا شمش های فولادی و یا بیلت ها را که طول آنها ۶ الی ۱۲ متر می‌باشد می ‌برند. بریدن هر یک از شمش های فولادی باید با استفاده از دستگاه های متنوع انجام شود.
  2. گرمادهی یکی دیگر از مراحل تولید کردن لوله های مانیسمان به شمار می ‌رود. در این مرحله نیاز است که شمش های فولادی تا حدودی گرما دیده شوند. در صورت دریافت گرمای هر یک از شمش های فولادی انعطاف پذیری شان افزایش پیدا می ‌کند و برای مرحله بعدی آمادگی لازم را به دست می آورند.
  3. مرحله سوراخکاری به عنوان سومین مرحله تولید کردن لوله های مانیسمان به شمار می ‌رود. در این مرحله در آن دسته از شمش هایی که گداخته شده‌ اند باید یک میله نوک تیز قرار دهند تا سوراخی ایجاد نمایند.
  4. مرحله النگاتور یکی دیگر از مراحل است که در این مرحله گرم سازی شمش های فولادی انجام خواهد شد.
  5. پرتاب سمبه به عنوان یکی از جالب ترین و اصلی ترین مراحل تولید لوله مانیسمان به شمار می ‌رود. در این مرحله سمبه ای که طول آن ۱۲ متر است را با سرعتی بالا به مرکز شمش پرتاب می‌ کنند. در این مرحله لوله شکل اصلی اش را به خود می‌ گیرد.
  6. مرحله تاب گیری یکی دیگر از مراحل مهم تولید لوله های مانیسمان می باشد. در این مرحله اگر ناصافی و پیچش روی لوله ها وجود داشته باشد آن را برطرف می ‌کنند.
  7. جدا کردن سمباده ۱۲ متری که درون شمش فرو رفته است یکی دیگر از مراحل مربوط به تولید کردن لوله های مانیسمان می باشد.
  8. کروی سازی بعد از این مرحله باید طی شود که این مرحله بسیار اهمیت دارد. بعد از جدا کردن سمبه باید سر و ته لوله که برنده و تیز شده است را به شکل کروی درآورند.فرایند تولید لوله مانیسمان
  9. کشش لوله بعد از مرحله کروی سازی انجام می ‌شود. در این مرحله باید بر اساس ضخامت شمش اولیه و لوله تولید شده طبق استانداردهای مربوطه لوله کشیده گردد تا سایز آن به اندازه مورد نظر برسد.
  10. مرحله خنک سازی به عنوان یکی دیگر از مراحل تولید لوله مانیسمان اهمیت زیادی دارد. لوله های نورد شده و کشیده شده را در این مرحله باید توسط آب و یا فرایندهای دیگر خنک کنند.
  11. مرحله برشکاری بر اساس درخواست مشتری انجام خواهد شد. در این مرحله تولید کننده بر اساس اندازه درخواستی که مشتری داشته است لوله‌ها را برشکاری می نماید.
  12. تمیز کاری و یا اسید شویی موجب می گردد که تمامی ضایعات باقی ‌مانده درون لوله از بین برود.
  13. کونیک کاری برای ایجاد کردن ظاهر بهتر و همچنین ایجاد کردن سطح مقطع مناسب روی لوله به کار برده می شود.
  14. روغن کاری و پولیش برای براق شدن لوله های مانیسمان انجام خواهد شد. اگر لوله ها برای صادرات تولید شوند باید این مرحله را با دقت بسیار بیشتری انجام دهد.
  15.  بسته بندی کردن لوله های دیگر از مراحل بسیار مهم است که تولیدکنندگان در انتهای تولید لوله‌ های باید به این مرحله دقت داشته باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟

لوله مانیسمان کربن استیل چیست؟

تفاوت های لوله مانیسمان و لوله درزدار

استانداردهای لوله مانیسمان

ابعاد لوله مانیسمان

تفاوت‌های لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۸۰

https://ahanhyper.com//?p=11474

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *