امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟

در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که در کارگاه های تولیدی فعالیت های بسیاری است که جهت کنترل و بازرسی محصولات انجام می شود؛ تا زمانی که از این محصولات در ساخت و ساز استفاده می شود در حین ساخت و ساز و سرویس‌ها مشکلی ایجاد نشود. از جمله مواردی که بررسی آن از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ کنترل سایز میلگرد است.

با توجه به بحث چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟ باید بدانید که شناختن اندازه میلگرد کار چندان سختی نیست. اگر در کارگاه های تولیدی میلگرد ها با سایر نزدیک به وجود داشته باشند امکان دارد با یکدیگر اشتباه شود. توجه داشته باشید که زمان استفاده نباید از میلگردهای با سایز های مشابه به جای هم استفاده شود. عدم استفاده در بروز خطا در این زمینه باید مهندسین ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است. توسط روش و ابزارهای مختلف راحتی همچون شابلون یا گیج ، کولیس، ترازو آچار فرانسه، کنترل چشمی و .. می توانید جهت شناخت سایز میلگرد از آن بهره مند شوید.

 

روش های تشخیص سایز میلگرد

 

روش های تشخیص سایز میلگرد

در ادامه مبحث چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟ باید ذکر کنیم که انواع میلگرد معمولا باید همه جانبه سایز با مشخصات ظاهری همچون طول، قد و وزن میلگرد تعریف خواهد شد که بر روی قیمت آن بسیار موثر می باشد. میلگرد هایی که دارای قطر بین ۶ تا ۳۲ میلیمتر در طول ۱۲ متری هستند؛ به صورت بندیل و درصورتی کوتاه تر باشند به صورت سفارشی و کلاف ارائه خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که تشخیص سایز میلگرد برای مهندسین مشکل می باشد به همین خاطر از روش‌های مختلفی برای آن استفاده می کنند که به شرح زیر می باشد.

شابلون میلگرد

در پاسخ به سوال چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟ باید بدانید که می توانید توسط شابلون اندازه این مقاطع فولادی را تشخیص دهید. مهندسین ناظر عموماً شابلون های آماده را به همیشه به همراه دارند که می‌توانند قطر میلگرد های متفاوت را با آن اندازه بگیرد. توسط این شابلون ها می توان سایز میلگرد ها را به راحتی مورد بررسی قرار داد. انواع شابلون هایی که در بازار ایران موجود است؛ معمولا از فیلم رادیولوژی، روبان و ورقه های نازکی کانال کولر و … تهیه خواهد شد.

گیج اندازه گیری سایز میلگرد

بهتر است بدانید که گیج اندازه گیری سایز میلگرد حالت خاصی از شابلون می باشد که در جنس فولاد زنگ نزن تولید می شود. از این محصول بیشتر برای میلگردهای آجدار که دارای قطر ۱۲ الی ۲۸ می باشد جهت اندازه گیری سایز استفاده می شود. از دقت بالایی در تعیین سایز میلگرد نسبت به روش چشمی برخوردار است.

تشخیص سایز میلگرد با کنترل چشمی

در ادامه مبحث چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟ باید ذکر کنیم که مهندسان ناظر با تجربه‌ای که در طول چندین سال کسب کرده اند؛ به راحتی با مشاهده میلگرد می توانند سایز آن را تشخیص دهند. از ابتدایی ترین روش های تشخیص سایز میلگرد به شمار می‌رود. اما توجه داشته باشید که مهندسین مبتدی توسط این روش نمی توانند سایز میلگرد را تشخیص دهند. همچنین در کارخانه ها که میلگرد ها با سایز های مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند و تشخیص آن ها توسط کنترل چشم امکان پذیر نیست و امکان وجود خطا بسیار بالا می رود.

 

تشخیص سایز میلگرد

 

تشخیص سایز میلگرد با استفاده از انگشتان دست

یکی از روش هایی که می توان در پاسخ به سوال چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟ ذکر کرد این است که از انگشتان دست استفاده کنند. مهندسین بند انگشت های خود از قبل اندازه گیری کرده و با گذاشتن بند انگشتان بر روی میلگرد می توانند سایز آن را تشخیص دهند. البته در نظر داشته باشید که به عنوان مثال تشخیص میلگرد ۱۸ و ۲۰ که بسیار اندک تفاوت دارد توسط بنده انگشت کار ساده ای نیست.

تشخیص سایز میلگرد با استفاده از ریسمان و آچار فرانسه

از جمله ابزارهایی که در پروژه های ساختمانی موجود است؛ ریسمان بنا می باشد. توسط ریسمان نیز می توانید جهت تشخیص سایز میلگرد استفاده کنید. به این صورت که ریسمان را به دور میلگرد بپیچید و توسط اندازه حاصل از آن می توانید محیط را محاسبه کرده و سپس به قطر میلگرد پی ببرید. توسط آچار فرانسه نیز می توانید جهت تشخیص سایز این مقطع فولادی استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر میلگرها از قبل اندازه گیری شده باشند؛ باعث می‌شود تا کارها سریعتر انجام شود.

تشخیص سایز میلگرد با کولیس

بهتر است بدانید که کولیس از جمله ابزارهای مهندسی می باشد که در زمینه های مختلف از جمله صنعت کاربرد فراوانی را به همراه دارد. میلگرد مورد نظر را توسط کولیس با دقت بالایی می توانید اندازه گیری کنید. پس در پاسخ به سوال چگونه سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟ باید بدانید که می‌توانید در این موارد از کولیس استفاده کنید. برای اینکه میلگردهای آجدار را توسط ابزار کولیس اندازه گیری کنید؛ برای قطر آن با توجه به نوع مورد بررسی قرار می‌دهند. با قطر اسمی قطر زمین و قطر خارجی را بررسی کنید تا به این صورت بتوانید سایز میلگرد را به خوبی تشخیص دهید.

در واقع می‌توان گفت که پس از اندازه گیری سایز میلگرد با دقت در استفاده از میلگرد های با سایز های نزدیک به هم در صنعت ساخت و ساز جلوگیری خواهد شد. توجه داشته باشید که در ساخت و ساز حدالامکان باید از میلگردهای با سایزهای نزدیک به هم استفاده نکرد؛ چرا که امکان دارد با بروز خطا مواجه شوید.

 

تشخیص سایز میلگرد با کولیس

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. از جمله محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می گردد می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. شما عزیزان تمامی مقاطع فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز را می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن در کاربرد های مدنظر خود بهره‌مند شوید. امیدواریم انتخاب بهتری را تجربه کنید. در نظر داشته باشید که می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و به این صورت انتخاب بهتری را با توجه به کاربرد مد نظر خود داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

سبک ترین میلگرد در بازار آهن آلات

مشخصات میلگرد a1 ،a2 ،a3 و تفاوت آن‌ها

انواع سایز میلگرد؛ چرا باید سایز میلگرد را به درستی تشخیص دهیم؟

https://ahanhyper.com//?p=26553

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *