امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

سبک ترین میلگرد در بازار آهن آلات

با توجه به این که میلگردها امروزه در انواع صنایع به خصوص ساخت و ساز کاربرد دارند، بایستی در انواع مختلف به لحاظ ساختار، ابعاد و مشخصات فنی تولید شوند. به طور معمول میلگردها بر حسب وزن در دو نوع سنگین و سبک تولید می گردند، اما برخی از آن ها به عنوان سبک ترین میلگردها در بازار آهن آلات شناخته می شوند.

گاهی ممکن است کارخانه جات تولید کننده میلگرد، وزن آن ها را کم تر از حد استانداردی که برای آن ها تعیین شده است در نظر گیرند که به این میلگردها به اصطلاح میلگردهای سبک وزن گفته می شود.

حال این که میلگرد سبک چیست و چه کاربردها و مزایا و معایبی دارد، و کدام یک از آن ها سبک ترین میلگرد بازار آهن آلات شناخته می شود، همگی قرار است در ادامه همین مطلب به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند.

در صورت تمایل به خواندن بیشتر مقالات در زمینه آهن آلات و یا قیمت آهن آلات اصفهان و نیز میلگردهای ساختمانی و صنعتی، می توانید از دیگر مطالب مفید و ارزنده ای که در سایت فروشگاه آهن هایپر تهیه شده اند، بازدید و استفاده لازم را نمایید.

میلگرد سبک چیست؟

معیار سبک وزن شناخته شدن یک میلگرد به استاندارد وزنی تعیین شده برای آن بستگی دارد. بدین صورت که اگر وزن نهایی آن از حداقل وزنی که بایستی در قالب آن ارائه می شد کمتر باشد، به آن ها برچسب میلگرد سبک یا سبک ترین میلگردهای بازار را می زنند.

 

میلگرد سبک چیست

 

عواقب تولید سبک تر میلگردها

ممکن است این اشتباه به طور اتفاقی یا حتی از قصد به منظور سودجویی صورت گیرد و خیلی ها از آن سطحی عبور نمایند، اما در حقیقت همین تفاوت اندک وزن میلگردها با حد استانداردشان، باعث می شود تا نتوانند انتظارات سازندگان را برآورده سازند و در نهایت خسارات مالی، امنیتی و حتی جانی زیادی را به سازندگان و ساکنین ساختمان وارد نمایند.

هزینه سبک ترین میلگرد در بازار آهن آلات

هر میلگردی از یک تلرانس عددی خاص برخوردار است و جا به جایی اندکی در این تلرانس ممکن است باعث کاهش یا افزایش وزن آن از حد استاندارد تعیین شده گردد. کاهش یا افزایش وزن میلگرد نیز برابر است با تغییر ارزش متریال و قیمت آن ها.

جالب است بدانید که برخلاف تصورات عمومی، قیمت هر میلگرد سبک در بازار آهن آلات نسبت به یک میلگرد سنگین وزن بیشتر است، اما هزینه کلی آن ها بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از پروژه های ساخت و ساز ترجیح می دهند از سبک ترین میلگردهای بازار استفاده نمایند.

کارخانه سازنده سبک ترین میلگرد در بازار آهن آلات

در کشور ما به طور معمول دو کارخانه با نام های فولاد راد همدان و مجتمع فولاد فولاد ظفر بناب هستند که میلگردهای سبک وزن تولید و به بازار آهن آلات عرضه می نمایند. خریداران نیز معمولاً این دو کارخانه را برای تهیه سبک ترین میلگردها ترجیح می دهند، چرا که محصولات آن ها در هر نوع و ابعاد و وزن از کیفیت و کارایی منحصر به فردی برخوردار هستند.

 

هزینه سبک ترین میلگرد در بازار آهن آلات

 

میلگردهای سبک کارخانه فولاد راد همدان

این کارخانه تقریباً تازه تأسیس در همدان، با استانداردهای مطرح جهانی در ساخت میلگردهای فولادی در انواع وزن سنگین و سبک فعالیت دارد. جالب است بدانید طرفیت حال حاضر تولیدات این کارخانه به 500 هزار تن در سال رسیده است. میلگردهای آجدار با استانداردهای A2 و A3 از محبوب ترین تولیدات این کارخانه محسوب می شوند.

سبک ترین میلگرد کارخانه ظفر بناب

این کارخانه با بیش از 15 سال سابقه در تولید انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی، توانسته تا استانداردهای مطرح جهان را به خوبی در محصولات خود اجرا نماید و میلگردهای سبک و باکیفیتی را نیز روانه بازار آهن آلات می نماید.

تقلب در وزن میلگردهای بازار آهن آلات!

خوشبختانه تقریباً میزان و امکان تقلب در وزن میلگردهای بازار آهن آلات در کشور به صفر رسیده است، چرا که برای هر نوع میلگرد استاندارد خاصی تعریف شده است که وزن نیز شامل آن می شود و این محصولات پس از تولید بررسی شده تا از اجرای اصول جهانی در ساخت آن ها اطمینان حاصل گردد.

همانطور که گفتیم، برخی از کارخانجات نیز میلگردهایی با وزن به طور معمول پایین تر از میلگردهای دیگر بازار آهن آلات تولید می نمایند تا نیاز مشتری را به طور کامل تأمین نمایند. آن ها کاملاً فعالیت قانونی داشته و میلگردهای سبک را طبق اصول جهانی می سازند.

تنها اتفاقی که ممکن است باعث رسیدن میلگردهای سبک تر یا سنگین تر از حد تعیین شده به دست مشتری شود، این است که آن ها میلگردهایی با وزن پایین و برای نمونه تولید شده در کارخانه فولاد راد همدان را سفارش دهند و فروشگاه به دلیل عدم موجودی، میلگردهای تولید کارخانه دیگری را ارسال نماید.

 

میلگرد بازار آهن آلات

 

فروشگاه مرغوب ترین میلگرد بازار آهن آلات

برای تهیه بهترین و باکیفیت ترین میلگردهای سبک و سنگین موجود در بازار آهن آلات، بایستی فروشگاهی با سابقه دور و دراز و درخشان در تأمین آهن آلات مورد نیاز خیلی از پروژه های ساختمانی سراسر کشور همچون فروشگاه آهن هایپر را در نظر بگیرید.

یکی از مزایایی که این فروشگاه در اختیار مشتریان خود قرار داده است، برخورداری از وب سایتی کاملاً به روز می باشد که امکان بررسی تمامی محصولات فروشگاه به همراه مشخصات فنی و قیمت آن ها فراهم گردیده است. شما عزیزان در نهایت می توانید در بستر همین سایت سفارش خود را ثبت نهایی نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

میلگرد کدام کارخانه سبک تر است ؟

https://ahanhyper.com//?p=19418

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *