امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نورد سایز های مختلف میلگرد

یکی از مهمترین تجهیزات ساختمانی که سال‌ های زیادی است مورد استفاده قرار می‌ گیرد و تغییرات چندانی در درون آن رخ نداده میلگرد می باشد. این قطعه فولادی از مهمترین مصالح ساختمانی به شمار می ‌آید که هزینه ‌های زیادی را برای ساخت ساختمان به خود اختصاص خواهد داد.

باید در نظر داشته باشید این محصول دارای اندازه های متنوعی است که هر یک از انواع آن خواص مکانیکی خاصی را درون خود جای داده ‌اند. استاندارد این نمونه از مصالح ساختمانی را شما باید به خوبی بشناسید و سپس یکی از اندازه های متنوع آن را برای ساخت ساختمان های متنوع خود خریداری کنید.

برای تولید و طراحی میلگرد استاندارد های متفاوتی وجود دارد که هر یک از آنها باید بر اساس قوانین مشخص شده ای رعایت گردد. شما زمانی که قصد خریداری این نمونه از تجهیزات ساختمانی را دارید باید به خوبی استانداردهای آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس یکی از آنها که مناسب ساختمان سازی شما می باشد را خریداری کنید.

در کشور ایران استانداردهای مشخص شده‌ ای برای این قطعه ساختمانی وجود دارد و همچنین استانداردهای بین المللی هم برای آن نام برده اند. برخی از نکات بسیار مهمی که در مورد استانداردهای اندازه گیری این تجهیزات ساختمانی اهمیت دارند را در ادامه بیان می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.

تعیین استاندارد میلگرد

در تعیین استاندارد میلگرد چه معیارهایی وجود دارد ؟

برای اینکه استاندارد این تجهیزات ساختمانی را در نظر بگیرید باید به مشخصات ظاهری آن توجه کنید. هر یک از کارخانه هایی که تولید این تجهیزات ساختمانی را بر عهده دارند از قطر اسمی با طول متفاوت استفاده می کنند.

بر اساس طول اسمی و همچنین قطر این تجهیزات ساختمانی شما می توانید جدول وزنی متفاوتی را از آن مشاهده کنید. این جدول به دست آمده بر مبنای استانداردهای متفاوتی در شرکت ‌ها وجود دارد که شما پیش از خرید میلگرد به خوبی باید استانداردهای آن را از طریق جدول مورد بررسی قرار دهید.

یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی که شما برای ساختمان سازی خود باید خریداری کنید این نمونه از تجهیزات است که بر اساس جدول اندازه گیری بسته بندی و همچنین سایز آنها را می‌توانید تخمین بزنید و سپس خریدتان را انجام دهید. استانداردهای متفاوتی برای تولید و طراحی این تجهیزات ساختمانی وجود دارد که برخی از این استانداردها عبارت هستند از :

  1. استاندارد ASTM :

در این نوع استاندارد اندازه گیری باید بدانید که دو ستون وجود دارد که بر اساس قدرت طولی و واحد وزنی اندازه آنها را نوشته اند. یکی از عواملی که روی استاندارد این تجهیزات ساختمانی اهمیت دارد الزامات مکانیکی برای تولید آن می ‌باشد.

دقت داشته باشید که استانداردها به دلیل خواص مکانیکی با یکدیگر فرق می کند و روی قیمت میلگرد تاثیر زیادی می گذارند. نمره بندی های متفاوتی بر اساس استانداردهای روسی و یا اروپایی در این مورد نقش مهمی ایفا می‌ کنند که باید بر اساس متریال های به کار رفته شده درون تجهیزات مدنظر  نمره بندی های متفاوتی به آن داده شود.

  1. استاندارد A1 :

این استاندارد که برای طراحی انواع میلگرد به کار می رود شکل ظاهری صافی را به آن می بخشد. هیچ نوع آجی بر روی بدنه آن قرار نخواهد گرفت و شکل صاف آن یکی از مهم‌ ترین ویژگی هایش می باشد. در صنایع از این نمونه تجهیزات ساختمانی که انعطاف پذیری زیادی دارد استفاده بسیار زیادی می شود.

در واقع شما باید به خوبی بدانید از آنجایی که این نمونه تجهیزات ساختمانی آج ندارد برای عملیات حرارتی گزینه بسیار مناسبی به شمار خواهد رفت. شما می توانید ترکیبات شیمیایی متفاوتی را درون استاندارد A1 مشاهده کنید که اندازه انواع قطعات فولادی را به ۱۲ متر می رسانند.

نورد سایز های مختلف میلگرد

  1. استاندارد A2 :

در این نمونه از قطعات فولادی روی بدنه آنها آج وجود دارد که آج آنها در طول بدنه یکنواخت است و در تمامی جهات آن را می توانید مشاهده کنید. به این نمونه از قطعات فولادی نیمه ترد نیز گفته می شود چرا که کارایی بسیار زیادی در امور ساختمانی دارد و برای خاموت کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

شما نباید از این نمونه قطعات فولادی در جوشکاری و خمکاری استفاده کنید. تغییر شکلی که درون این نمونه از قطعات فولادی می توانید به وجود بیاورید تا ۱۹ درصد است که آن را به شکل قطعات فولادی مارپیچ در می‌آورند.

  1. استاندارد A3 :

در رده بندی هر یک از انواع  قطعات فولادی از نظر سختی شما باید بدانید میلگرد A3 به عنوان یکی از قطعات نیمه سخت در نظر گرفته می ‌شود. به هیچ عنوان در مصارف جوشکاری نباید این قطعه مورد استفاده قرار بگیرد.

شکل این نمونه از قطعات فولادی به شکل جناغ است که آن را به عنوان قطعات فولادی آج دار جناقی می‌ شناسد. تغییر شکل قطعات فولادی مورد نظر کمتر انجام می‌ شود و همچنین در بازار نمونه این قطعه فولادی را بیشتر می توانید مشاهده کنید و خریداری نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های جلوگیری از خوردگی میلگرد

روش های مهار میلگرد در بتن

آشنایی با میلگرد راستا یا سیتکا

روش جوشکاری میلگرد

حداکثر فاصله میلگرد دال

حداقل میلگرد شناژ

https://ahanhyper.com//?p=7937

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *