امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های مهار میلگرد در بتن

مهار میلگرد در بتن به روش های مختلف انجام می شود. می توان این میلگردها را در سطح مقطع مهار کرد. هر چقدر که این روش ها جدید باشد به همان اندازه میلگرد می تواند در محل خود محکم باقی بماند. هر چقدر که عمق کاشت میلگرد بیشتر باشد به همان اندازه در محل خود ثابت باقی خواهد ماند.

مهار میلگرد در بتن و سطح جانبی آرماتور

مهار میلگرد در بتن می تواند در سطح بتن خیلی راحت انجام می شود. میلگردهایی با آج های درشت بهتر می تواند با بتن درگیر شود. هزینه تقویت بتن در این روش از 30 تا 40 درصد کاهش می یابد. در این روش میلگرد با بتن درگیر می شود. هر چقدر که گیرایی میلگرد بیشتر باشد به همان اندازه در محل خود ثابت باقی می ماند. در بسیاری از ساختمان ها و پل ها از این روش استفاده می کنند.

 

مهار میلگرد در بتن و سطح جانبی آرماتور

 

مهار میلگرد در بتن و قلاب استاندارد

مهار میلگرد در بتن به روش متفاوتی به انجام می رسد. میلگرد خم شده و به شکل قلاب در می آید. انتقال نیرو برای مهار میلگرد در بتن کافی نیست. طول میلگرد به قدری زیاد است که موجب می شود به شکل قلاب در بیاید. طول و قطر میلگرد برای مهار کردن عوامل موثر به شمار می روند. در این روش می توان زاویه قلاب را از 90 تا 135 درجه استفاده کرد. مهار میلگرد در بتن در آرماتور بندی نقش بسزایی دارد.

مهار میلگرد در بتن و استفاده از وسایل مکانیکی

یکی دیگر از روش های مهار میلگرد در بتن، استفاده از وسایل مکانیکی است. در این روش می توان با دریل محل اتصال میلگرد را مشخص کرد. متناسب با عمق و طول میلگرد می توان از وسایل مکانیکی استفاده کرد. هر چقدر که عمق کاشتی میلگرد بیشتر باشد به همان اندازه می توان امیدوار بود که میلگرد در محل خود ثابت باقی می ماند. استفاده از چسب یا خمیر برای مهار متداول است. متناسب با میزان عمق لازم است که از این مواد استفاده شود.

مهار میلگرد در بتن و استفاده از وسایل مکانیکی

 

مهار میلگرد در بتن و ایجاد پیوستگی

مهار میلگرد در بتن با میلگرد آج دار بهتر صورت می گیرد. احتمال ترک خوردگی در بتن کاهش می یابد. میلگردهای آج دار باعث می شود که میزان مقاومت بتن افزایش یابد. در این روش به ایجاد قلاب نیازی نیست. پیوستگی موجب می شود که میلگرد در محل خود کاملا محکم شود.

قلاب های استاندارد در انتهای آرماتورها

مهار میلگرد در بتن در این روش متفاوت است. طول اضافی میلگردها از انتها شروع می شود. بعد از آن می توان آن ها را به شکل قلاب در آورد. هر چقدر که گیرایی میلگرد بیشتر باشد به همان اندازه مهار بهتر انجام می شود. در این روش می توان میلگردها را از انتها به بتن متصل می کنند.

طول مهاری

مهار میلگرد در بتن می تواند به روش علمی انجام شود. طول مهاری در واقع همان طول گیرایی میلگرد نامیده می شود. در واقع تنش و فشار از بتن به میلگرد و برعکس منتقل می شود. طول مهاری همان مقداری است که داخل بتن قرار گرفته است. این طول را می توان به روش مستقیم یا قلاب محاسبه و اجرا کرد. در صورتی که به روش مستقیم قابل اجرا نباشد در این صورت به زاویه 90 درجه تغییر شکل می یابد. در تیرها از روش مستقیم استفاده نمی شود. برعکس از قلاب استفاده می کنند.

 

مهار میلگرد در بتن و استفاده از وسایل مکانیکی

 

دلیل استفاده در ساختمان

مهار میلگرد در بتن موجب می شود که بتوان از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. کاشت میلگرد با استفاده از مهار مکانیکی موجب می شود که بتوان از آن برای اهداف ساختمان سازی استفاده کرد. با این روش می توان کارهای استاتیکی را انجام داد. از آن جایی که مقاوم سازی ساختمان ضروری است، بنابراین کاشت و مهار میلگرد در سازه های ساختمانی و پل ها به استاندارد ایمنی تبدیل شده است.

چسب و خمیر

مهار میلگرد در بتن با چسب و خمیر نسبت به روش های قبلی ساده و آسان است. هر چقدر که چسب و خمیر را متناسب با عمق سوراخ بتن استفاده کنیم موجب خواهد شد تا میلگرد در محل خود محکم شود. البته چسب و خمیرهایی که با فناوری های جدید ساخته شده اند موجب می شود که مقدار کمتری از آن را استفاده کرد.

هیلتی

مهار میلگرد در بتن با هیلتی موجب خواهد شد تا در محل خود ثابت باقی بماند. استفاده از این دستگاه موجب خواهد شد تا میلگرد تا عمق زیادی در بتن نفوذ کند. دستگاه های هیلتی با فشار میلگرد را شلیک می کنند. حتی می توان چندین میلگرد را همزمان به بتن شلیک کرد. بنابراین استفاده از این دستگاه موجب خواهد شد تا بتوان در زمان و هزینه صرفه جویی کرد.

 

مهار میلگرد در بتن با هیلتی

 

قلاب کردن

این روش موجب می شود که میلگرد در محل خود کاملا ثابت باقی بماند در واقع شما در این روش انتها یا ابتدای میلگرد را به محلی متصل می کنید. انجام این کار موجب خواهد شد تا میلگرد در محل خود کاملا ثابت باقی بماند. قلاب کردن موجب خواهد شد تا میلگرد هیچ حرکتی نداشته باشد. قلاب باعث تثبیت شدن آن در محل می شود.

کاشت میلگرد می تواند مطابق فناوری های روز یا براساس روش های سنتی و قدیمی انجام شود. در روش های سنتی شما زمان و هزینه بسیار زیادی را از دست خواهید داد. ولی در فناوری های روز شما می توانید در مدت زمان کمتری کار بیشتری را انجام دهید.

 

روش های مهار میلگرد در بتن

 

واحد اقتصادی آهن هایپر

شرکت آهن هایپر قیمت میلگرد را مطابق نظام بازار اعلام می کند. این شرکت میلگرد های مختلف را شامل میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش را به قیمت بازار به مشتریان عرضه می کند. خرید میلگرد از این شرکت از خیلی جهات مقرون به صرفه خواهد بود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

چیدمان میلگرد فونداسیون

چرا از میلگرد در بتن استفاده می شود؟

https://ahanhyper.com//?p=35625

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *