امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

حداکثر فاصله میلگرد دال

بهتر است بدانید که برای تکمیل سازه ها معمولاً از روش‌های مختلفی برای ساخت سقف استفاده خواهد شد. با توجه به مبحث حداکثر فاصله میلگرد دال باید بدانید که دال بتنی یکی از انواع سقف های یکپارچه می باشد که از مصالح مختلفی همچون فولاد و بتن ایجاد شده است. در ساخت آن استاندارد های لازم باید رعایت شده باشد. با توجه به اهمیتی که در ساخت سقف وجود دارد؛ باید نکات کلیدی رعایت کرده و از استانداردهای بین المللی نیز بهره مند شد.

توجه داشته باشید مهندسان و متخصصان توسط بررسی نکات اجرایی برای ساخت سقف گذاری دال سعی می کنند تا توسط رعایت نکات ایمنی و کاربردی سازه ای ایمن بنا کنند. توجه داشته باشید که رعایت آیین نامه های لازم جهت آرماتور بندی سقف دال بتنی کمک خواهد کرد تا با ترتیبی میلگردها در کنار یکدیگر چیده و همچنین مقاومت شکننده را در برابر نیروهای کششی افزایش داد. بررسی محدودیت حداقل و حداکثر فاصله میلگرد دال برای مهندسان سازه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حداکثر فاصله میلگرد دال

 

فاصله میلگرد دال

در ادامه مبحث حداکثر فاصله میلگرد دال باید ذکر کنیم که نکته مهم در زمان آرماتوربندی فاصله است که باید در بین میلگرد های حرارتی رعایت شود. بهتر است بدانید بدون فاصله استاندارد میلگرد ها تاثیر چندانی بر روی سقف دال ندارد و تنها هزینه های ساختمان سازی افزایش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که با توجه به اینکه میلگرد در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می‌شود؛ فاصله و تعداد آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال می‌توان گفت میلگرد حرارتی در سقف های دال به صورت ساده قرار می گیرد که در امتداد راست و عمود بر هم قرار می گیرند.

در نظر داشته باشید که این نحوه چیدمان و فاصله میلگرد دال بر اساس اصول و قواعد مهندسی طراحی شده است. به همین خاطر نمی توان به صورت سرخود در تعداد و فاصله میلگرد ها تفاوت ایجاد کرد. چرا که هر گونه تغییر نابهنگام در فاصله میلگردهای حرارتی خود را آن ها و تعداد شبکه های میلگرد و .. امکان دارد خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر مقاومت ساختمان نیز تحت تاثیر قرار داده و هزینه های ساخت و ساز افزایش پیدا خواهد کرد.

 بهتر است بدانید در زمان جمع شدگی بتن میلگرد ها باید درون آن جای بگیرند. در این صورت با تنش های ایجاد شده در بتن که در زمان جمع شدن آن ها رخ می دهد؛ درگیر خواهند شد. در نتیجه تحت کشش قرار خواهند گرفت. توجه داشته باشید که آرماتور های مسلح شده کمتر از بتن غیر مسلح دچار جمع شدگی خواهد شد.

 

فاصله میلگرد دال

 

 بهتر است بدانید بتن غیر مسلح به بتنی می گویند که در آن از میلگرد های حرارتی استفاده نشده باشد. اما در بتن های مسلح ترک های عرضی و خطرناک در بتن ایجاد نخواهد شد و امکان دارد تنها ترک های بسیار کوچک و متوالی در سطح بتن مشاهده نمایید. این ترک های کوچک هیچگونه آسیبی به ساختمان و بتن وارد نخواهد شد. به طور کلی می توان گفت آرماتور بندی با میلگرد حرارتی در سازه های بتنی همینطور سقف های دال بتنی، ستون ها و … کاربرد دارد. باید حداکثر فاصله میلگرد دال را نظر قرار دهید و به آن پایبند باشید.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد. با توجه به اینکه امروزه ساختمان سازی بسیار گسترش پیدا کرده است؛ از مقاطع فولادی بسیار استفاده می شود که شما باید سعی کنید این مقاطع فولادی را از فروشگاه های معتبری همچون فروشگاه تخصصی آهن هایپر تهیه نمایید. مجموعه تخصصی آهن هایپر همواره سعی کرده است تا تمامی مقاطع فولادی همچون انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها  و … را با کیفیت و مرغوبیت بالا ارائه دهد.

شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید تمامی مقاطع فولادی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. البته در نظر داشته باشید که باید با توجه به کاربرد مدنظر خود بتوانید سایز و طول مناسب میلگرد ها را تهیه نمایید در غیر این صورت امکان دارد سازه امنیت نداشته باشد. در صورتی که اطلاعات کامل در این زمینه نداشته باشید می توانید با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید تا بتوانید خریدی مطمئن و بهتر داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

حداکثر میلگرد فوندانسیون

حداکثر فاصله میلگرد ها

حداکثر فاصله میلگرد حرارتی

حداقل میلگرد دال

https://ahanhyper.com//?p=29644

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *