امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

لوله داربست، انواع داربست و عملیات داربست بندی

یکی از مهمترین تجهیزاتی که برای ساختمان سازی مورد نیاز بسیاری از افراد است لوله داربست می باشد. لوله های داربست انواع متنوعی دارند و هر یک از انواع آنها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. پیش از اینکه اقدام به خریداری لوله های داربست نمایید باید به خوبی در مورد انواع آن و همچنین عملیاتی که مربوط به بستن آنها می باشد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ساختاری که لوله های داربست دارند را اگر بشناسید می توانید در کمترین بازه زمانی انواع لوله ها را به یکدیگر نصب کنید. دقت داشته باشید که پیش از نصب لوله ها باید اطلاعات بیشتری در مورد ساختار و ویژگی های لوله های داربست به دست آورید.

شما اگر به خوبی نوع لوله داربست را بشناسید می توانید در مورد عملکرد آن هم اطلاعات بیشتری داشته باشید. در واقع هر یک از داربست ها عملیات نصب متنوعی دارند که شما باید در مورد این عملیات اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.

هر یک از افرادی که نصاب داربست هستند می توانند لوله های داربست را در کمترین بازه زمانی و بدون هیچ ایرادی روی بخش های متنوع ساختمان نصب کنند.

دقت داشته باشید که شما پیش از خریداری لوله های داربست برای نصب جهت ساختمان سازی باید به خوبی ساختار نصب آنها را تشخیص دهید. به طور کلی باید بدانید که اگر نصب لوله های داربست را به افراد حرفه ای بسپارید نیازی نیست که زمان زیادی برای نصب داربست صرف کنید.

لوله داربست، انواع داربست و عملیات داربست بندی

معرفی مدل های لوله داربست، انواع داربست و عملیات داربست بندی

هر یک از مدل های متنوع لوله داربست که شما باید به خوبی آنها را بشناسید و با نحوه نصبشان هم آشنایی داشته باشید تا روی ساختمان اجرا کنید عبارت هستند از :

  1. داربست های دوبل :

داربست های دوبل از جمله داربست هایی به شمار می رود که استفاده از این داربست ها برای ساختمان سازی به نسبت دیگر داربست ها رایج تر می باشد. شما باید به خوبی بدانید که استفاده از این داربست ها بیشتر در آن ساختمان سازی هایی می باشد که سنگی هستند. در دیوارهایی که سنگی هستند جهت ایجاد کردن حفره درون دیوار به این داربست ها نیاز است.

برای اینکه نصب داربست با اطمینان بیشتری انجام شود افراد داربست های دوبل را برای ساختمان سازی انتخاب می کنند. البته که شما باید به خوبی بدانید برای استحکام بیشتر ساختمان در این داربست بندی از تیرهای شیب دار استفاده می نمایند.

  1. داربست فلزی :

داربست های فلزی یکی دیگر از انواع داربست هایی می باشد که با استفاده از لوله های فولادی این نمونه داربست را طراحی کرده اند. لوله داربست فلزی را با استفاده از کوپلر به یکدیگر وصل می کنند تا استحکام لازم را به دست بیاورد. باز و بسته کردن این نمونه از داربست ها به نسب بسیاری از داربست های دیگر آسان می باشد.

در واقع شما باید به خوبی بدانید که مهمترین مزیت داربست های فلزی باز و بسته کردن آسان آنها می باشد. ماندگاری و استحکام بالایی که این نمونه از داربست ها دارند به عنوان یکی از دیگر ویژگی ها و مشخصات داربست ها می باشد.

با اینکه هزینه خریداری و نصب این داربست ها تا حدودی بالا است ولی بادی بدانید که به دلیل امنیت بالا امروزه بیشتر ساختمان سازی ها از این داربست استفاده می کنند.

 

انواع داربست و عملیات داربست بندی

  1. داربست کویج استیج :

یکی از دیگر داربست هایی که سیستم نصب آن از فولاد گالوانیزه می باشد داربست کویج استیج می باشد. باز و بسته کردن این نمونه از داربست ها به نسبت بسیاری از دیگر لوله های داربست آسان می باشد. بسیاری از افرادی که پروژه های بزرگ و کوچک ساختمان سازی دارند این نمونه داربست ها را نصب می کنند.

از آنجایی که سیستم نصب این داربست بسیار مقاوم می باشد افراد به جای دیگر داربست ها از این نمونه استفاده می کنند. شما می توانید لوله هایی که این داربست دارد را در ارتفاع های بلند نصب کنید و به کار ببرید.

  1. داربست مدل بورد :

یکی دیگر از انواع لوله داربست که کاربر زیادی در ساختمان سازی دارد داربست های مدل بورد هستند. این نمونه از داربست ها اندازه کوچکی دارند و قابلیت حمل آنها یکی از مهمترین مزیت هایشان می باشد.

در این نمونه داربست ها روی آن بستری که کارگران فعالیت می کنند تغییراتی ایجاد می نمایند و تیرهای افقی و عمودی آن را بزرگ و کوچک می نمایند. این نمونه از داربست ها از آنجایی که اندازه کوچکی دارند و محرک هستند برای  فضاهای داخلی گزینه مناسبی به شمار می روند.

  1. داربست مدل معلق :

یکی از دیگر داربست هایی که قابلیت حمل دارند داربست های معلق می باشند. شما باید به خوبی بدانید که این نمونه از داربست ها را در برج های بلند مرتبه مورد استفاده قرار می دهند. با استفاده از این داربست ها موتورهای برق را بالا و پایین می برند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع بست داربست از نظر نحوه اتصال چیست؟

بست داربست چهار پیچ، بست داربست دو پیچ، بست داربست تک پیچ، بست داربست چهار پیچ گردان، بست داربست H، بست داربست مغزی.

نحوه ساخت و تولید انواع بست داربست چگونه است؟

ریخته گری قطعات، خرد کردن و جداسازی قطعات، ماشین کاری قطعات، شات کردن قطعات، کنترل کیفی قطعات و پلیسه گیری، مونتاژ، کنترل کیفیت محصول مونتاژ شده، بسته بندی.

انواع بست داربست از نظر جنس چیست؟

انواع بست داربست، دسته ای از با اهمیت ترین وسایل در سازه ی داربست ها هستند که بدون حضور این قطعات، امکان ساخت سازه های موقت داربستی وجود نداشت. وظیفه اصلی بست داربست، اتصال لوله های داربست به یکدیگر در شرایط و موقعیت های مختلف است.

مقالات مرتبط:

بست لوله داربستی

مهم ترین مشخصات فنی لوله داربستی را بشناسیم

کارخانه‌های تولید کننده لوله داربست

https://ahanhyper.com//?p=12922

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *