امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

خرید، فروش و کاربرد ضایعات آهنی

ضایعات آهنی به علت قابل بازگردانی بودن، در بخش ها و حوزه های مختلف صنعتی مورد استفاده واقع می شوند. ضایعات در بسیاری از مناطق و محیط ها اعم از محیط های مسکونی و ساختمانی و واحدهای تولیدی و صنعتی یافت می شوند. از سوی دیگر، عده ای نیز همواره به جمع آوری و انبار کردن انواع ضایعات فلزی و آهنی مشغول می باشند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در ضایعات انواع و اقسام فلزات و مقاطع فولادی و آهنی به چشم می خورد. به طور معمول، ضایعات آهنی از لحاظ اقتصادی، بسیار با ارزش و دارای قیمت های نسبتا مطلوبی می باشند. بر همین اساس، بسیاری از افراد با جمع آوری ضایعات در انبارهای بزرگ و فروش کلی این مواد، به سود قابل توجهی دست پیدا می کنند.

علاوه بر این، ضایعات حجم زیادی از مواد اولیه کارخانه های صنعتی را تامین می کنند. با این حال، از کنار خطرات و آلودگی ها و زیان های موجود در ضایعات نمی توان به سادگی عبور کرد. در ضایعات مواد سمی و خطرناکی مانند کادمیوم، جیوه و بریلیوم وجود داشته که زیان های بی شماری برای محیط زیست و سلامت انسان در بر دارند.خرید ضایعات آهنی

انواع درجه بندی ضایعات آهنی

به طور کلی، ضایعات آهنی تولید شده از آلیاژهایی مانند فولاد و آهن در دو نوع قراضه داخلی و قراضه خارجی طبقه بندی می شوند. در فرآیند فولاد سازی، هنگامی که محصول تولیدی فاقد استانداردهای کیفی باشد، به عنوان قراضه داخلی محسوب می شود. از طرف دیگر، قراضه خارجی، غالبا خارج از فرآیند ساخت، تولید می شود.

قراضه‌های خارجی در دو نوع قراضه صنعتی جدید و قراضه صنعتی قدیمی موجود هستند. برش های تولید شده به وسیله واحدهای صنعتی، صفحات و مفتول ها، در ردیف قراضه های صنعتی جدید قرار می گیرند. در سوی مقابل، قراضه های مربوط به وسایل خانگی، پل، اجزای ساختمان ها و خودروها، در ردیف قراضه های صنعتی قدیمی قرار دارند.

ضایعات یا قراضه، در سطح بازار و متناسب با نوع و جنس آنها، در رده های مختلفی درجه بندی شده که در ادامه به آن اشاره می شود.

1- درجه روغنی: ورق های با ضخامت پایین تر از 1 میلیمتر در این درجه بندی قرار می گیرند.

2- درجه آلیاژی: در این رده آهن آلاتی نظیر چرخ دنده و فنرهای برش خورده دارای عناصر آلیاژی قرار دارند. در مقاطع آلیاژی عناصری مانند منگنز و کروم وجود دارد.

3- درجه ویژه: در این رده غالبا مقاطع فولادی استفاده شده در سازه های ساختمانی نظیر پروفیل، خرده های میلگرد و تیرآهن، قرار می گیرند.

4- درجه گالوانیزه: این رده محصولات دارای روکش گالوانیزه مانند کانال کولر و لوله های آب را شامل می شود.

5- درجه یک: آرمیچر فاقد آلومینیوم، ورق های ترانس، آبگرمکن و شوفاژ، بدنه موتور سیکلت و مفتول های با شکل و فرم کلاف و سیم، از محصولات اصلی این رده محسوب می شوند.

6- درجه دو: محصولاتی مانند توری مرغی، کمدهای بزرگ، بشکه، بدنه و اگزوز ماشین، در درجه دو قرار می‌گیرند.

7- درجه سه: در این درجه آهن آلات با کیفیت بسیار پایین قرار دارند. بر این اساس، فیلتر نسوخته، سیم و حلب از ضایعات درجه سه به حساب می آیند.

فروش ضایعات آهنی

موارد کاربرد ضایعات

ضایعات آهنی در بسیاری از حوزه ها مورد استفاده قرار می گیرند. عمده ترین موارد کاربرد ضایعات در حوزه صنعت صورت می گیرد. صنایع الکترونیک، حمل و نقل و ساخت و ساز، برخی از موارد کاربرد این محصولات به شمار می آیند. همچنین، تولیدکنندگان باتری به منظور مقرون به صرفه بودن مواد اولیه ضایعات، از این مواد در تولید و ساخت محصولات خود استفاده می کنند.

در ضمن، برای طراحی و ساخت وسایل منزل مانند ظروف آشپزی، میز و نیمکت، صنعت مبلمان نیز از فلزات قراضه در طیف وسیع و گسترده ای استفاده می گردد. علاوه بر این، ضایعات برای ساخت آثار هنری استفاده شده در اماکنی مانند محیط های اداری و پارک ها، بسیار کاربرد دارند.

ناگفته نماند که بازیافت ضایعات در کاهش آلودگی های زیست محیطی، تاثیر مطلوب و بسزایی برجای می گذارد. بر اساس بررسی های انجام شده، این فرآیند در حدود 86 درصد کاهش آلودگی هوا و 76 درصد کاهش آلودگی آب را به دنبال دارد. همچنین، بازیافت این محصولات موجب کاهش 40 درصدی مصرف آب می شود.

نحوه خرید، فروش و کاربرد ضایعات آهنی

فروش ضایعات و قراضه، عمدتا از طریق درج آگهی توسط فروشندگان این محصولات صورت می گیرد. به طور معمول، فروشندگان قراضه در آگهی های ثبت شده حجم و نوع ضایعات را مشخص می کنند. خریداران با مشاهده آگهی و اطلاع یافتن از ریز و جزئیات و مقایسه قیمت ها با یکدیگر، خرید ضایعات مورد نیاز را در دستور کار قرار می دهند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که درج آگهی در سایت های معتبر فروش آهن، شانس خرید این محصولات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین، در این سایت ها خریدار با اعتماد بیشتری خرید خود را نهایی می کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ضایعات چیست و انواع آن

افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است

کاربرد ضایعات چیست ؟

فرایند تولید ضایعات

https://ahanhyper.com//?p=6795

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *