امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید ضایعات

بسیاری از افراد ضایعات متنوعی را تولید کرده و وارد محیط زیست می نمایند. هر یک از کارخانه هایی که در زمینه تولید ضایعات و بازیافت آنها فعالیت دارند می توانند انواع ضایعات را دسته بندی کرده و جهت بازیافت کردن آنها اقدام نمایند. شما باید به خوبی بدانید که برای بازیافت انواع ضایعات مراحل مشخص شده‌ ای نیاز است که طی شود.

دستگاه هایی که برای بازیافت ضایعات مورد استفاده قرار می گیرند دارای ویژگی ‌های خاصی هستند و شدت ویژه‌ ای برای بازیافت دارند. هر یک از دستگاه های مورد استفاده برای بازیافت ضایعات باید دارای استانداردهای خاصی باشند تا ضایعات دسته بندی شده درون آنها قرار بگیرد.

افرادی که در زمینه تولید ضایعات فعالیت می‌ کنند به خوبی با مراحل بازیافت ضایعات آشنا هستند. آن دسته از ضایعاتی که پلاستیکی می باشند در صنعت بیشتر وجود دارند. هر یک از انواع ضایعات باید با استفاده از دستگاه های متنوع به بهترین نحو ممکن بازیافت شوند تا به طبیعت بازگردند.

انواع مراحلی که جهت بازیافت ضایعات طی می ‌شود را بهتر است که شما بشناسید تا در این صنعت اطلاعات تان را افزایش دهید. برخی از مهمترین مراحل مربوط به بازیافت کردن ضایعات را در ادامه معرفی می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد این پروسه تولید داشته باشید.

 

تولید ضایعات

 مراحل تولید ضایعات

برای تولید انواع ضایعات باید مراحل مشخص شده طی شود. در واقع شما باید به خوبی بدانید که ضایعات را انسان ها در طبیعت به وجود می آورند. هر یک از ضایعات تولید شده در طبیعت دارای ویژگی ‌های خاصی هستند که باید به نحو خاصی بازیافت شوند.  برخی از مهمترین مراحل مربوط به تولید ضایعات و بازیافت کردن آنها عبارت می ‌باشد از :

  1. جداسازی ضایعات :

 به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که ضایعات انواع متنوعی دارند و هر یک از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. اینکه شما تمامی آنها را با یکدیگر درون دستگاه بازیافت قرار دهید اصلا گزینه مناسبی برای بازیافت کردن آنها به شمار نمی ‌رود. در واقع باید به خوبی بدانید که جداسازی و تفکیک کردن ضایعات یکی از مهمترین مراحل مربوط به بازیافت ضایعات می باشد.

اگر جداسازی و تفکیک ضایعات به بهترین نحو ممکن انجام شود شما می توانید به راحتی انواع ضایعات را در پروسه زمانی بسیار کوتاه بازیافت کرده و به صنعت بازگردانید.

  1. آسیاب و خرد کردن پلاستیک :

آسیاب و خرد کردن ضایعات یکی دیگر از مراحلی به شمار می رود که باید به آن دقت شود. در این مرحله نیاز است که تمامی ضایعات جدا شده با استفاده از دستگاه های مخصوص خرد گردند و به ماده اولیه تبدیل شوند. در واقع خورد شدن آنها موجب می‌ شود که میزان خالصی شان مشخص گردد و برای تولید محصول جدید آماده شوند.

ضایعات متنوعی باید درون دستگاه‌ های خاص قرار بگیرند. به عنوان مثال شما باید بدانید که ضایعات پلاستیک به دستگاه‌ های خاصی نیاز دارند و ضایعات مربوط به شیشه دستگاه های شان ویژه است و با دستگاه‌ های ضایعات پلاستیک متفاوت می باشد. شما برای راه اندازی خط بازیافت انواع ضایعات باید به خوبی ضایعات را در دسته بندی های مشخص شده قرار دهید.

اینکه ضایعات در دسته بندی مشخص شده باشند نحوه بازیافت شان هم تعیین می گردد. شما با شناسایی ضایعات می توانید بهترین دستگاه ها را برای بازیافت آنها خریداری کنید.

  1. شست و شوی ضایعات :

در مرحله بعدی بعد از اینکه آسیاب کردن و خرد کردن ضایعات تمام شود باید شستشوی ضایعات انجام گردد. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که این مرحله یکی از مهمترین مراحل تولید ضایعات به شمار می ‌رود. جهت شستشوی ضایعات باید از خطوط مکانیزه مشخص شده استفاده نمایند. یک خط شستشو دارای استانداردهای مشخص شده است.

کانوایر، سانتریفیوژ و وان شستشو از جمله مهمترین خطوط شست‌ و شوی مربوط به ضایعات به شمار می رود.

 

تولید ضایعات

  1. خشک کردن ضایعات :

خشک کردن ضایعات آسیاب شده یکی دیگر از مراحلی می‌ باشد که باید به آن اهمیت داده شود. ضایعات آسیاب شده به طور معمول دارای رطوبت و آب هستند چرا که آنها را شستشو داده اند. به همین دلیل برای رطوبت زدایی آنها این مرحله یکی از مهمترین مراحل به شمار می‌ رود.

کیفیت ضایعات خشک شده بالاتر خواهد بود چرا که خالص بودن آنها مشخص می شود. بر همین اساس تولید کنندگان به این مرحله اهمیت بسیار زیادی می دهند تا مواد اولیه با کیفیتی را تولید کنند.

  1. تولید محصول جدید و به دست آوردن ماده اصلی :

یکی دیگر از مراحلی که مربوط به تولید ضایعات می ‌باشد این است که از بازیافت ضایعات محصول جدید تولید شود. اینکه محصول جدید تولید شود و یا ضایعات به مواد اولیه تبدیل شود بستگی به نوع بازیافت دارد. هر یک از افرادی که کارخانه و کارگاه های تولید ضایعات دارند باید به بهترین نحو ممکن این مرحله را طی کنند و به آن اهمیت دهند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است

کاربرد ضایعات چیست ؟

ضایعات چیست و انواع آن

https://ahanhyper.com//?p=11362

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *