امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است

 نخاله های ساختمانی که معمولاً به عنوان ضایعات، پسماندها، زباله‌ها، زائده ها و دور ریزهای ساختمانی آن را می شناسیم، یک نام دیگر به نام طلای کثیف را به خود اختصاص داده است. معمولاً در پروژه‌های عمرانی و عملیات‌های ساخت و ساز موادی از مصالح ساختمانی باقی می مانند.

اکثر افراد آن ها را به عنوان آلاینده زیست‌محیطی نیز می‌شناسند، شاید ندانید اما با توجه به این مسئله که افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است فروش ضایعات و به قول معمول آلاینده های زیست‌محیطی برخی را به ثروت هنگفتی رسانده است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را این مقوله بیشتر آشنا کنیم.

ضایعات ساختمانی چیست؟

نخاله های ساختمانی به شکل ناخواسته و البته کاملا تصادفی در عملیات ساختمانی تولید می‌شوند و می‌توانند شامل مصالح ساختمانی همچون سیم برق، عایق … باشند. البته ناگفته نماند که مواد خطرناک دیگر باعث می‌شود تا این نوع نخاله ها عوارض خطرناکی مانند سربآ آزبست و… نیز داشته باشند.

ضایعات ساختمانی که از مصالحی هم چون بتن، آجر و چوب ساخته می‌شود ۱۰ تا ۱۵ درصد کل مصالحی هستند که در عملیات ساخت و ساز به کار می روند به همین دلیل، افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است.

 

ضایعات ساختمانی چیست؟

 

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید بسیاری از افراد از طریق خرید و فروش ضایعات و نخاله های ساختمانی یک منبع درآمد برای خود ترتیب داده اند. 10 درصد مواد خام کره زمین و ۱۲ درصد مصرف آب جهان را صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است و ۴۰ درصد از منابع انرژی کل دنیا برای فعالیت‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

۲۵ درصد کل چوب مصرفی در عملیات ساخت و ساز مورد کاربرد این صنعت است. به همین دلیل اتلاف مصالح و نخاله‌های ساختمانی صددرصد می تواند بر روی محیط زیست و بسیاری از شرایط اقتصادی و اجتماعی تاثیر واضح خود را بگذارد.

به گونه ای که امروزه طبق تحقیقات گسترده ۱۳ تا ۲۹ درصد حجمی نخاله‌های ساختمانی در بین دیگر زباله های جهان آمار بسیار بالایی به حساب می آید. نگرانی هایی بابت دفع ضایعات وجود دارد. بازیافت نخاله ها و ضایعات ساختمانی صددرصد می تواند به حفظ محیط زیست و البته ایجاد یک راه درامد عالی کمک کند.

طبقه بندی انواع ضایعات

طبقه بندی خاصی برای نخاله های ساختمانی وجود دارد. بتن، شیشه، فلزات آهنی، فلزات غیر آهنی، آجر و کاشی، مواد قیری، ضایعات گچ و … همگی در گروه اول نخاله های ساختمانی قرار می گیرند. اما اگر بخواهیم به گروه دوم اشاره ای داشته باشیم، عایق، میخ، سیم برق، میلگرد را امروزه به عنوان ضایعات مصالح ساختمانی و مصالح لایروبی می شناسند. اما کنده درختان و قلوه سنگ‌ ها ضایعاتی هستند که از فرایند آماده‌ سازی عملیات های ساختمانی به وجود می آیند. خاطر نشان می کنم که نخاله های گفته شده، سرب، آزبست و یا هر مواد خطرناک دیگری را می تواند درون خود جای دهد.

اما نوبت گروه سوم است که شامل آجر، بتن و چوب می شود اما معمولاً موارد گفته شده جزء نخاله هایی قرار می گیرند که 10 تا 15 درصد کل مصالح ساختمانی به شمار می آیند. اما خاک، شیشه، گچ، بتن، سرامیک، سیمان، چوب، قیرگونی و دیگر موارد اینچنینی همگی در گروه چهارم ضایعات ساختمانی جای می گیرند.

 

طبقه بندی انواع ضایعات

 

گروه پنجم نیز به بتن، سنگ ساختماني، قطعات گچي، چوب، پلاستيک و فلزات اشاره می کند. سنگ‌، آجر، بلوک، گچ‌، فولاد، شیشه، الوار، مصالح حاصل از لوله‌ کشی و برق‌ کشی، پوشش آسفالت بام و… در گروه ششم حرفی برای گفتن دارند. تولید این نوع نخاله ها به خاطر وجود طوفان، سیل و زلزله است.

کاربرد نخاله های ساختمانی

اما حال که موضوع صحبت ما افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است، بهتر است بدانید که بدانید بتن، آسفالت، آجر، بلوک، سنگ و خاک 40 تا ۵۰ درصد نخاله‌های ساختمانی را شامل می شوند، چوب و محصولاتی که مربوط به آن است ۲۰ و ۳۰ درصد و دیگر پسماندها مانند فلزات، شیشه، گچ و مواد عایق پلیمری که در اجرای تاسیسات آب و برق و فاضلاب کاربرد دارند.

 امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای بازیافت نخاله های ساختمانی مورد توجه قرار می گیرند. البته این نخاله ها کاربردهای ویژه ای را نیز به خود اختصاص می‌دهند. شما در راهسازی، زیرسازی راه ها، طراحی پارک ها، محوطه‌سازی و … به راحتی می توانید از انواع گوناگون نخاله های ساختمانی استفاده کنید.

 

کاربرد نخاله های ساختمانی

 

خرید مصالح ساختمانی باکیفیت

در مورد اهمیت افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است با شما صحبت کردیم، شما می‌توانید با خرید تجهیزات و مصالح ساختمانی با کیفیت تر از مجموعه اینترنتی آهن هایپر https://ahanhyper.com از ایجاد نخاله های ساختمانی بیشتر جلوگیری کنید. این مجموعه نسبت به رقبا همیشه حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که اگر به صورت درست از مصالح ساختمانی استفاده کنید، قطعاً با ضایعات کمتری در این عملیات ها روبرو خواهید شد.

البته برخی از افراد تنها با قیمت پایین به خرید مصالح ساخت و ساز اقدام می کنند و به همین جهت است که در کوتاه مدت با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شود انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی و… را می توانید از این مجموعه باسابقه با دریافت پیش فاکتور آنلاین خریداری کنید. تمامی این محصولات با کیفیت بالا می باشند که با اطمینان خاطر می توانید از ان بهره مند شوید.

همچنین بهتر است بدانید شما عزیزان می توانید از هر استان ایران جهت سفارش این محصولات اقدام نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

سخن پایانی

افزایش قیمت ضایعات، جذابیت نخاله های ساختمانی را بالا برده است موضوع اصلی این مقاله بود. به هر حال همه می دانیم امروزه حتی خرید و فروش نخاله های ساختمانی یک منبع درآمد به حساب می آید.  اما شما با خرید مصالح با کیفیت از مجموعه آهن هایپر می توانید از ایجاد ضایعات ساختمانی به شکلی ساده جلوگیری به عمل آورید. به هر حال با کیفیت بالا و خرید معقولانه پسماند کمتری بر جا می ماند که برخی از مهندسین، پیمانکاران و… به این موضوع متأسفانه توجهی ندارند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد ضایعات چیست ؟

فرایند تولید ضایعات

https://ahanhyper.com//?p=24072

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *