امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

بتن الیافی چیست ؟

امروزه از آنجایی که ساختمان سازی به صورت انبوه انجام می شود باید از تجهیزات متنوع استفاده شود. مقاوم سازی ساختمان های متنوع با استفاده از بتن الیافی انجام می شود.

افزودنی هایی که مربوط به بتن و الیاف می باشد را به نام بتن های الیافی می شناسند. استفاده کردن از افزودنی های بتن موجب می گردد خواص مطلوب بتن بیشتر شود و همچنین در برخی از موارد کاهش وزن بتن را به همراه دارد. مصالح بسیار سبکی در ساختمان سازی باید مورد استفاده قرار بگیرند تا وزن ساختمان افزایش پیدا نکند.

بتن های الیافی به نوعی کامپوزیت به شمار می رود. شما باید بدانید که با استفاده از الیاف های تقویت کننده درون بتن، مقاومت کششی بتن افزایش پیدا می کند.

ترکیب کامپوزیتی که بتن الیافی دارد یکپارچگی و پیوستگی لازم درون بتن به وجود می آورد. با استفاده از بتن های الیافی شما می توانید ساختار ساختمان را تغییر شکل دهید و سطح مقاوم درون ساختمان طراحی کنید. بتن های الیافی از قابلیت جذب انرژی بی نظیری برخوردار می باشد.

با استفاده از این بتن بارهای ضربه ای به راحتی از یکدیگر پاشیده نمی شوند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که بتن های الیافی یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های ساختمان سازی به شمار می رود.

الیاف مصنوعی و طبیعی زیادی درون بتن های الیافی به کار برده می شود. بتن های الیافی خواص مناسبی دارند و قابلیت شکل پذیری شان بسیار بالا می باشد.

مقاومت فشاری بسیار بالایی که از این نمونه بتن ها دریافت می کنید موجب می شود ساختمان ها را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید.

بتن الیافی چیست ؟

مزیت های بتن الیافی

شما زمانی که قصد خریداری بتن الیافی را دارید باید به خوبی در مورد مزیت های آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. بتن های الیافی مزیت های خاص و ویژه ای دارند که برخی از مهمترین مزیت های بتن های الیافی عبارت است از :

  1. این نمونه از بتن ها در برابر سایش و تورق مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. به دلیل مقاومت زیادی که بتن ها در برابر سایش دارند آنها را در بسیاری از ساختمان ها نصب می کنند.
  2. در برابر بسیاری از تنش های خستگی ساختمان این نمونه از بتن ها مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. مقاومت ساختمان اگر در برابر تنش زیاد نباشد باید بدانید که بعد از مدتی ساختمان ساختار خود را از دست می دهد.
  3. مقاومت عالی و بی نظیری که این نمونه از بتن ها در برابر ضربه دارند یکی از دیگر ویژگی ها و مزیت های بتن های الیافی به شمار می رود. در صورتی که ضربه به بتن وارد شود اگر مقاومت زیادی از خود نشان ندهد دچار شکستگی می گردد.
  4. قابلیت کششی و ظرفیت بالایی که این نمونه بتن در برابر تغییر شکل دارد یکی از دیگر ویژگی ها و مزیت های آن می باشد. شما باید به خوبی بدانید که بتن های الیافی در برابر تغییر شکل نسبی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و همین ویژگی به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های بتن شناخته می شود.
  5. قابلیت باربری بعد از ترک خوردگی یکی از دیگر مزیت های بتن الیافی به شمار می رود. شما می توانید بدون اینکه ترک به الیاف بتن وارد شود آن را جابجا کنید. جابجا کردن بتن های الیافی بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود بسیار مهم است. برخی از بتن ها که الیافی نیستند مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهند و سریعا شکسته می شوند.
  6. افزایش در میزان جذب انرژی یکی از دیگر مزیت های مهم بتن های الیافی می باشد. شما می توانید به دلیل همین ویژگی بتن ها را در بیشتر ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار دهید.

بتن الیافی

هزینه بتن الیافی

یکی از مهمترین نکاتی که شما در مورد بتن های الیافی باید بدانید این است که استفاده از آنها در بیشتر بخش های ساختمان سازی به صرفه نمی باشد.

در آن دسته از ساختمان هایی که سرعت اجرا باید بالا باشد این نمونه از بتن ها را مورد استفاده قرار می دهند. همچنین شما باید به خوبی بدانید که در بسیاری از ساختمان هایی که نیاز است پاشش بتن به خوبی انجام شود این نمونه بتن را به کار می گیرند. هزینه استفاده کردن از بتن های الیافی به نسبت دیگر بتن ها در این موراد که بیان کردیم کمتر خواهد شد.

سرعت بالای اجرای این نمونه از بتن ها را باید به عنوان یکی از مزیت های آنها بشناسیم. شما زمانی که قصد خریداری بتن های الیافی را دارید باید به خوبی در مورد قیمت بتن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

توجه داشته باشید که قیمت بتن های الیافی به صورت روزانه در حال تغییر می باشد. دقت داشته باشید که اگر می خواهید برای ساخت انواع ساختمان های مدرن از این نمونه بتن استفاده کنید باید هزینه بیشتری را برای خرید بتن پرداخت کنید.

مزایای بتن الیافی چیست؟

• مقاومت د‍ر مقابل تورق و سایش • مقاومت در مقابل تنش‌های خستگی • مقاومت عالی در مقابل ضربه • قابلیت کششی و ظرفیت زیاد تغییر شکل نسبی • قابلیت باربری بعد از ترک‌خوردگی • افزایش در میزان جذب انرژی

انواع الیاف کاربردی در بتن الیافی کدام است؟

الیاف‌های مورد استفاده در بتن بیشتر شامل الیاف شیشه، فولاد، پلی پروپیلن، آزبست و کربن نیز می‌باشند.

تاثیر الیاف فولادی بر بتن چگونه است؟

الیاف فولادی در سازه می‌تواند نقش مکملی برای میلگرد داشته باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع بتن در ساختمان سازی

اسکلت بتنی چند درصد هزینه ساختمان است

انواع الیاف فولادی

الیاف فولادی برای بتن

https://ahanhyper.com//?p=12972

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *