امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

اسکلت بتنی چند درصد هزینه ساختمان است

در هر ساختمان برآورد هزینه ها به عنوان یکی از موارد و نکات بسیار با اهمیت شناخته می شود. می توان به شکل های مختلف و برای قسمت های گوناگون برآورد هایی را انجام داد. در ساختمان های مختلف تعیین قیمت بسیار متفاوت بوده و باید با توجه به نوع سازه این کار را انجام داد. در شروع کار ابتدا باید تعیین کرد که چه نوع ساختمانی را برای ساخت مد نظر قرار داده اید.

ساختمان های بتنی به عنوان بهترین و مقرون به صرفه ترین نمونه های موجود شناخته می شوند. به صورت کلی می توان بیان کرد که اسکلت اصلی ساختمان بسیاری از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد. اینکه اسکلت بتنی چند درصد هزینه ساختمان است را باید با توجه به بسیاری از شاخص های موجود تعیین کرد. اینکه شما از چه متریال هایی استفاده کرده و از چه روش هایی در ساخت بهره می برید بسیار با اهمیت می باشد.

باید در نظر داشته باشید که کیفیت در ساختمان شما می تواند باعث مشخص کردن هزینه های بسیار زیادی شود. اینکه اسکلت اصلی ساختمان که کلیت ساختمان می باشد را با چه نوع متریال هایی بسازید در حالت های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. قیمت روز بسیاری از متریال های موجود نیز در هزینه نهایی شما بسیار موثر می باشند. محاسبه قیمت اسکلت بتنی به عنوان بخشی از متره شناخته می شود که باید قبل از شروع کار آن را محاسبه کنید.

 در متره باید مقدار آهن، مصالح و افراد مورد نیاز و هزینه آن ها به صورت تقریبی محاسبه شود. به دلیل نوسانات موجود در برخی از بازار ها نمی توان به صورت دقیق متره را بیان کرد. با توجه به محاسبات انجام شده می توان برای هر مترمربع از ساختمان هزینه ای را در نظر داشت. این هزینه به دو صورت بیان می شود که یکی برای اسکلت و یکی دیگر برای پایان کار می باشد.

هزینه اسکلت بتنی چقدر است

 

اسکلت بتنی چند درصد هزینه ساختمان می باشد و اهمیت کیفیت در هزینه

اسکلت بتنی امروزه به دلایل بسیار زیادی برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بدانید اسکلت بتنی چند درصد هزینه ساختمان است ابتدا باید با مزایای این اسکلت آشنا شده و قسمت های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. به صورت کلی برای هزینه های ساخت و ساز می توان بخش های مختلف را به صورت جداگانه نیز مورد بررسی قرار داد. هرچه استاندارد های موجود را بهتر و دقیق تر رعایت کنید قطعا می توانید در هزینه های خود بیشتر صرفه جویی کنید.

برای اعلام درصد هزینه اسکلت بتنی نمی توان اعداد دقیقی را بیان کرد اما برای سفت کاری می توان تقریبا 50 درصد هزینه ها را در نظر گرفت. هزینه های نازک کاری در ساختمان ها بسیار متنوع بوده و روزانه نیز تغییر می کنند. در سفت کاری شما می توانید از ابتدا تمامی مصالح مورد نیاز را خریداری کنید. در صورتی که به صورت مرحله ای نیز خرید خود را انجام دهید قطعا تغییرات زیادی را مشاهده نخواهید کرد زیرا حجم مصالح موجود در سفت کاری بسیار زیاد بوده و تغییرات قیمت در چند ماه زیاد نمی باشد.

در ساختمان هایی که از اسکلت بتنی استفاده می کنند می توان مهم ترین و پرمصرف ترین متریال را میلگرد نامید. میلگرد ها برای مسلح کردن بتن به کار رفته و بالاترین انعطاف را برای ساختمان به وجود می آورند. از دیگر ویژگی های موجود در اسکلت بتنی می توان به سرعت انجام کار اشاره کرد که بسیار عالی می باشد یکی از موارد بسیار جذاب در این اسکلت ها وجود متریال های متنوع می باشد که می توان به راحتی آن ها را با نمونه های دیگر جایگزین کرد. این ویژگی باعث شده است تا شما در هنگام ساخت و ساز هیچگونه وقفه ای را مشاهده نکنید.

مزایا و معایب اسکلت بتنی

 

مزایای اسکلت بتنی

برای اسکلت بتنی می توان مزایا و معایب متعددی را شرح داد. برای افراد با بودجه های مختلف این نوع اسکلت بهترین گزینه برای ساختمان های مختلف می باشد. از ساختمان های یک طبقه تا آپارتمان های چندین طبقه می توان این اسکلت ها را به عنوان بهترین نمونه های موجود معرفی کرد. از مهم ترین مزایای موجود در این اسکلت می توان موارد زیر را نام برده و شرح داد.

  • مقاومت و تطبیق پذیری با اقلیم های مختلف و متنوع آب و هوایی
  • مقاومت در برابر انواع آتش سوزی و جلوگیری از انتشار آن
  • دسترسی ساده و راحت به مصالح مورد نیاز در هر زمان و در هر مکان
  • امکان قالب گیری راحت تر و سریع تر بتن به شکل های مختلف برای ایجاد ستون ها و فونداسیون های مختلف
  • سرعت در کار برای ایجاد طبقات مختلف با توجه به نوع سقف
  • آزادی در کار کردن با توجه به اینکه ابتدا اسکلت کلی ساختمان ایجاد شده و بعد از آن دیوار کشی صورت می گیرد.

معایب اسکلت بتنی

  • تاثیر پذیری بتن از عوامل و شرایط خارجی
  • توجه و رسیدگی به بتن تا زمانی که به خوبی خشک شود.
  • زمان بر بودن قالب بندی و آرماتور بندی
  • وزن بالاتر اسکلت بتن
  • وجود پارامتر های متنوع در قیمت اسکلت بتنی

توجه به این مزایا و معایب می تواند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را ایجاد کند. در اسکلت بتنی عوامل محیطی بسیار زیادی را می توان مشاهده کرد که در قیمت تمام شده اسکلت تاثیر گذار می باشد. با توجه به عیب های بیان شده برای این نوع اسکلت می توان با برخی از اقدامات این عیب ها را نیز پوشش داد. به عنوان مثال می توان با استفاده از برخی متریال های جدید وزن سازه را به صورت چشمگیری کاهش داد.

هزینه اسکلت بتنی

 

خرید متریال های مهم

برای اینکه بدانید اسکلت بتنی چند درصد هزینه ساختمان است باید در خرید متریال های مختلف بالاترین دقت را داشته باشید. در خرید محصولات متنوع می توان فروشگاه های بسیار زیادی را مشاهده کرد که بالاترین کیفیت را ارائه می کنند. آهن هایپر به عنوان یکی از بهترین مجموعه های موجود در ایران شناخته شده و می توان به راحتی خرید های خود را انجام داد.

در این مجموعه با توجه به نیاز افراد قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت پروفیل و … را به صورت دقیق اعلام می کنند. می توانید به راحتی میلگرد های مورد استفاده خود را نیز از این مجموعه بسیار قوی تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ارزان ترین سقف بتنی

عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟

https://ahanhyper.com//?p=37200

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *