امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟

همیشه بابت ایمنی و امنیت ساختمان سؤالاتی ذهن کاربران را به خود مشغول می کند. از جمله سؤالات بسیار کاربرد در این حوزه می تواند این باشد که عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟ به این دلیل که از متریال های متنوع برای ساخت و ساز استفاده می شود کاملاً طبیعی است که باید راهکارهایی را باید افزایش عمر مفید ساختمان در نظر گرفت. ما در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز را با پاسخی دقیق و البته معقولانه آشنا کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

بتن مسلح چیست؟

بتن مسلح بتنی است که با استفاده از میلگرد های آهنی و حرارتی شما میتوانید اسکلت بندی را مستحکم و با دوام تر انجام دهید. البته به بتن مسلح، بتن آرمه هم گفته می‌شود که ما در مقاله قبلی، در مورد مسلح سازی بتن با میلگرد حرارتی نیز با شما صحبت کرده ایم.

بدین ترتیب، بتن مسلح می تواند به استحکام بالای ساختمان اشاره واضحی داشته باشد؛ چرا که به هیچ عنوان بتن خود به تنهایی، این قدرت را ندارد که مقاومت و دوام قابل توجهی را به نمایش بگذارد. به خاطر شکنندگی خاصی که بتن دارد، امروزه از روش مسلح کردن در عملیات ساخت و ساز استفاده می کنند.

 

بتن مسلح چیست؟

 

این گونه می توان نسبت به استحکام اصلی و مقاومت سازه در طولانی مدت مطمئن شد. افرادی که به ساختار و استفاده از بتن مسلح اعتقادی ندارند، صد درصد باید طول عمر بسیار کمتری را در نظر بگیرند؛ چرا که شرایط جوی، تغییرات دمایی، اختلاف دما، باران اسیدی و بسیاری از موارد دیگر این چنینی می تواند مشکلات زیادی را برای ساختمان های بتنی به مرور زمان به وجود آورد. حال به نظر شما عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟

پارامترهای بررسی عمر مفید ساختمان بتنی

  کارشناسانی که در حوزه معماری فعالیت می کنند، برای پاسخ به این سوال که عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟ پارامترهایی را مانند سن واقعی ساختمان، سن بهره‌برداری و سن سندی ساختمان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 سن واقعی ساختمان ‌بتنی زمانی است که پروانه ساخت ساختمان صادر و عملیات ساخت و ساز آغاز می شود و سن بهره برداری ساختمان بتنی زمانی است که بهره برداری آن نیز شروع شده است که معمولاً، سن بهره برداری از آن زمان محاسبه می‌شود اما سن سندی، همانطور که از نام آن می‌توانید به سادگی متوجه شوید از زمانی است که سند ساختمان به ثبت می‌رسد.

 با توجه به این سه پارامتر می توان عمر مفید ساختمان بتنی را مورد بررسی قرار داد. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد بعد از چند سال از بهره برداری نسبت به ثبت سند اقدام می کنند و به همین دلیل، باید مسئله عمر مفید ساختمان بتنی را با دقت بیشتری پیگیری نمود.

 

پارامترهای بررسی عمر مفید ساختمان بتنی

 

عوامل کاهش عمر مفید سازه بتنی

پاسخ این سؤال که عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟ را بهتر است با عوامل موثری که می‌تواند بر روی افزایش و کاهش عمر مفید آن اشاره‌ای داشته باشد در نظر بگیرید. مهمترین عواملی که می تواند عمر ساختمان بتنی را کاهش دهد، متأسفانه نم و رطوبت است.

البته برخی این مورد را با اهمیت نمی دانند. به مرور زمان است که نم و رطوبت به ظاهر ساده مشکلات و خسارات زیادی را به وجود می آورد. به همین دلیل است که ایمنی ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل باید از مصالحی که می‌تواند در مقابل رطوبت مقاوم باشد استفاده کرد.

همچنین، شما قبل از ساخت و ساز ساختمان بتنی باید این مسئله بسیار کلیدی را مورد بررسی قرار دهید که آیا آب زیرزمینی در آن منطقه وجود دارد یا خیر؛ چرا که تجمع آب زیرزمینی خود می‌تواند سازه را دچار آسیب بسیار جدی قرار دهد.

اما از باران های اسیدی که از جمله مخرب‌ترین حوادث به شمار می آیند نباید غافل شد که صد در صد بر روی عمر مفید ساختمان تاثیر واضح خود را می‌گذارد؛ اما تغییراتی که به خاطر دمای فصول به وجود می آید را نیز، نمی‌توان نادیده گرفت؛ زیرا اختلاف دمای شب و روز همیشه ساختمان بتنی را با تغییرات انبساط و انقباض مواجه می کند و این چنین است که با کاهش استحکام مقاومت اصلی سازه بتنی خود در طولانی مدت رو به رو خواهید شد.

 

عوامل کاهش عمر مفید سازه بتنی

 

خرید مصالح ساختمانی مرغوب

مجموعه آنلاین و اینترنتی آهن هایپر بهترین گزینه برای خرید انواع مصالح با کیفیت و مرغوب جهت ساخت و ساز ساختمان های بتنی است. تیراهن، میلگرد، سپری، نبشی، انواع لوله نظیر لوله داربستی، لوله مانیسمان و بسیاری از مصالح کاربردی دیگر را نسبت به دیگر رقبا می توانید از این مجموعه تهیه و خریداری کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که در حال حاضر دیگر لازم نیست تا زمان زیادی را در فروشگاه های مختلف سطح شهر بگذارید، کافیست به وب سایت اینترنتی https://ahanhyper.com مراجعه کنید.

 در این وب سایت قیمت روز محصولات به صورت کاملا به روز محاسبه می گردد. همچنین با کارشناس هربخش می توانید به صورت کاملاً مستقیم در ارتباط باشید. این خود به استرس کمتر در حین خرید و باکیفیت تر می تواند به راحتی کمک کند. همچنین می توانید از سراسر کشور جهت سفارش این محصولات اقدام نمائید.

در صورت که با محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز اشنا نیستید می توانید از مشاوره های لازم که توسط کارشناسان خبره اهن هایپر ارائه می گردد بهره مند شوید. در این صورت می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

پاسخ به این سؤال که عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟ چندان پاسخ سختی نبود. با توجه به 3 پارامتری که بیان کردیم، به راحتی می توانید به عمر مفید ساختمان بتنی خود پی ببرید. در حال حاضر بهترین روش برای تضمین عمر مفید سازه های بتنی، استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیتی است که بتواند در برابر شرایط جوی ناگوار بسیار با دوام عمل کنند.

 البته اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه به قیمت بیشتر از کیفیت مصالح ساختمانی اهمیت می دهید، قطعاً عمر چندان بالایی را برای ساخت و ساز خود نمی توانید در نظر بگیرید. به هر حال همیشه کیفیت به بقای هر عملکردی به شکلی واضح کمک می کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

برای ساختمان سازی از سازه بتنی یا سازه فولادی استفاده کنیم؟

روش مقاوم سازی و تقویت ساختمان فولادی و بتنی

https://ahanhyper.com//?p=24751

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *