امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع الیاف فولادی

در نظر داشته باشید که الیاف فولادی در انواع مختلفی با توجه به شکل مقطع آن وجود دارد که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از انواع الیاف فولادی می توان به الیاف فولادی دایره ای شکل، الیاف فلزی مستطیل شکل و الیاف فولادی نیم دایره شکل و الیاف با مقاطع نامنظم یا متغیر اشاره کرد. البته در نظر داشته باشید که این الیاف می‌توانند به صورت صاف یا خمیده باشند که در ابعاد مختلف نیز وجود خواهند داشت.

توجه داشته باشید که این نوع الیاف ها طبق مقررات ملی ساختمان مبحث نهم به صورت آجدار می باشد که لازم است و ضوابط استاندارد ملی شماره 17697 را به خوبی برآورده کند.

بهتر است بدانید نسبت طول به قطر این الیاف حدود ۵۰ تا ۱۰۰ می باشد. به همین خاطر انواع الیاف فولادی تولید شده دارای قطر ۰.۴ تا ۱.۳ می باشد و طول آن نیز حدود ۲۵ تا ۶۳ میلیمتر خواهد بود.

 این الیاف ها جهت تامین مقاومت کششی بتن و همچنین جلوگیری از ترک خوردگی ناشی از بارها و عوامل محیطی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان انتخاب این الیاف دو موضوع اصلی یعنی نوع آلیاژ و یا میزان زبری آن را باید مورد بررسی قرار داد. توجه داشته باشید که مقاومت مورد نیاز از جمله عوامل طراحی بتن و همچنین تنظیم دقیق طرح اختلاط خواهد بود و به خاطر جهت جلوگیری از گسیختگی ناگهانی در سازه های بتن آرمه از این نوع الیاف ها استفاده خواهد شد.

توجه داشته باشید انواع الیاف فولادی با توجه به آسانی تولید از جمله الیاف هایی می باشند که به بتن اضافه خواهد شد. در سال ۱۹۷۱ پانل قابل حمل کوچک برای پارکینگ فرودگاه هیترو لندن با ۰.۳ درصد وزنی الیاف فولاد اولین سازه بتنی حاوی الیاف فولاد بود که بهره برداری شد. این نوع فولادی به صورت سیم سرد نورد کشیده شده، ورق برش خورده شده و اصلاح شده تولید خواهد شد. این نوع الیاف برای خاصیت جذب انرژی در الویت قرار می‌گیرد.

 

الیاف فولادی چیست

 

 توجه داشته باشید که سطح مقطع این گروه از الیاف قطری بین ۰.۷ تا ۱.۲ میلی متر می باشد و به صورت دایره و مستطیل می باشد. بهتر است بدانید در طراحی آزمایشی جهت تست میزان خوردگی و پوسیدگی انواع الیاف فولادی نمونه با دو درصد حجمی الیاف و آب شور ساخته و تولید شد. پس از اینکه بر روی نمونه تست انجام می گیرد و تغییری در مقاومت مشاهده نشد. به همین خاطر از این الیاف در صنایع بتن پیش ساخته شاتکریت، لوله های بتنی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های انواع الیاف فولادی

همان طور که ذکر شد انواع الیاف فولادی وجود دارد که از آن در کاربردهای بسیاری استفاده خواهد شد. بهتر است بدانید هر یک از انواع الیاف دارای ویژگی ها و همچنین کاربرد های منحصر به فردی می باشد. برخی از ویژگی های الیاف فولادی عبارتند از:

  • برخورداری از افزایش مقاومت کششی
  • برخورداری از افزایش استحکام و مقاومت در برابر ضربه
  • برخورداری از افزایش مقاومت در برابر خستگی
  • برخورداری از افزایش مقاومت در برابر تنش های حرارتی و جمع شدگی
  • دارای افزایش مقاومت برشی، خمشی و فشاری
  • دارای قابلیت افزایش چکش خواری و شکل پذیری
  • صرفه جویی در زمان و هزینه مصالح و …

ویژگی های انواع الیاف فولادی

 

کاربرد انواع الیاف فولادی

همانطور که ذکر شد هر یک از انواع الیاف فولادی در کاربرد ها و مکان های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای این الیاف ها عبارتند از:

  • استفاده در پل و بزرگراه‌ها
  • استفاده در سد ها و سازه های هیدرولیکی
  • استفاده در سازه های راه آهن
  • استفاده در پروژه های بندر سازی و سازه‌های دریایی
  • استفاده در تونل سازی و معدن
  • استفاده در مسلح سازی کفپوش بتنی کارخانه ها و …

رنگ انواع الیاف فولادی

بهتر است بدانید انواع الیاف فولادی از جمله الیاف هایی می باشد که معمولاً در بسته های ۱۰ الی ۲۰ کیلویی در بازار موجود است. این محصول در رنگ های مختلفی موجود است که می توان به رنگ های مسی، خاکستری و … اشاره کرد. بهتر است بدانید که شما باید سعی کنید نوع الیاف مناسب را انتخاب کرده و با توجه به کاربرد مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

البته بهتر است بدانید مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع الیاف فولادی می باشد که شما عزیزان به راحتی و با اطمینان خاطر می توانید این الیاف ها را از طریق فروشگاه اینترنتی آهن هایپر تهیه نمایید و از آن استفاده کنید.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

همان طور که می‌دانید ساخت و ساز بسیار گسترش پیدا کرده است و امروزه نیاز به مقاطع فولادی نیز گسترش پیدا کرده است. باید سعی کنید مقاطع فولادی را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده تهیه نمایید تا بابت کیفیت و همچنین مرغوب بودن مقاطع فولادی دغدغه و نگرانی نداشته باشید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد که می توانید تمامی مقاطع مورد نیاز جهت ساخت و ساز را از طریق این فروشگاه تهیه نمایید.

 همچنین در نظر داشته باشید مقاطع فولادی که توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردد توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و ساخته شده اند که از مرغوب ترین محصولات بازار به شمار می روند. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. این مقاطع فولادی در سایز ها و ابعاد مختلفی موجود است که با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

الیاف فولادی برای بتن

https://ahanhyper.com//?p=31608

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *