امروز : سه‌شنبه 23 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع مقاطع فولادی

گستره وسیع انواع مقاطع فولادی موجود در بازار نشان دهنده خصوصیات مختلفی می باشد که با توجه به درصد کربن همچنین عملیات مختلف گرمایی و اضافه کردن مواد آلی و … متغیر می باشد. توجه داشته باشید که در بازار آهن ایران از آهن آلاتی که توسط تولید کنندگان معتبر عرضه می شوند در صنعت ساختمان جهت تشکیل اسکلت مورد استفاده قرار می گیرد. این اسکلت همه چیز را در کنار یکدیگر قرار خواهد داشت.

 توجه داشته باشید که از فولاد سازه معمولاً به عنوان ماده تقویت کننده و مقابله با مقاومت در برابر کشش و شکل پذیری بتن استفاده خواهد شد. در ادامه این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی انواع مقاطع فولادی بپردازیم. جهت آشنایی با این مقاطع با ما همراه باشید.

انواع مقاطع فولادی توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و خارجی تولید و عرضه می شود که هر یک از این محصولات دارای ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فرد خود می باشد. بهتر است بدانید این قطعات درون قالب ریخته گری به صورت پیوسته و بدون اتصال تولید خواهد شد که در شکل های مختلفی وجود دارد.

معرفی انواع مقاطع فولادی

همانطور که ذکر شد انواع مقاطع فولادی تولید شده توسط کارخانجات فولاد بسیار زیاد می باشد. از جمله آن ها می توان به همچون انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی،ورق ها، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. در ادامه به برخی از پرکاربردترین مقاطع فولادی می پردازیم.

 

معرفی انواع مقاطع فولادی

 

ناودانی

ناودانی محصولی می‌باشد که توسط فرآیند نورد گرم تولید خواهد شد. توجه داشته باشید که شکل مقطع ناودانی از یک صفحه عمودی تشکیل شده است که دارای بال های افقی و رو به بالا می باشد. برخورداری از این شکل هندسی باعث شده است برای ایجاد مقاومت سخت تری مورد استفاده قرار گرفته و همچنین به عنوان مقطع ایده آل در ساخت قاب و مهاربند می باشد.

توجه داشته باشید که از این مقطع فولادی می توان در ساخت ماشین آلات و محفظه وسایل نقلیه و در پروژه های ساخت و ساز، ساخت کشتی و ماشین آلات، ساخت راه پله و .. استفاده کرد. مقطع ناودانی از جمله انواع مقاطع فولادی پر استفاده و پرکاربرد در ساختمان سازی به شمار می‌رود.

نبشی

از دیگر انواع مقاطع فولادی می توان به نبشی اشاره کرد. این مقطع فولادی دارای شکل L انگلیسی می باشد. بهتر است بدانید این مقاطع دارای زاویه ۹۰ درجه می باشد که برای کاربری سازه ساختمان، تعمیر پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی ها می توانند دارای بال مساوی یا بال نامساوی باشند. زاویه بین دو بال در آن حدود ۹۰ درجه می باشد. در نظر داشته باشید که این مقاطع فولادی دارای دو بال می باشند که این هر دو بال در انتهای مقطع به یکدیگر اتصال داده شده و به صورت گسترده در قاب های فولادی کاربرد دارد که در سایزهای مختلفی در بازار موجود است.

 

خرید نبشی

 

مقاطع قوطی شکل

مقاطع قوطی شکل از انواع مقاطع فولادی به شمار می‌رود که در دو گروه لوله فولادی با مقطع دایره ای و قوطی با مقطع مستطیلی و مربعی در بازار موجود است. از این مقاطع جهت ساخت ستون، تیر و خرپا و … می توان استفاده کرد. این نوع مقطع فولادی را می توانید در طیف وسیعی از ابعاد و سایزهای مختلف استفاده نمایید.

برخی از مزایای لوله فولادی می توان به قدرت تحمل بالا، مقاومت یکنواختی و همچنین مقاومت در برابر بارگذاری پیچشی، افزایش شکل پذیری سازه و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که این مقاطع فولادی در برابر جریان هوای آب از مقاومت کمتری برخوردار می باشد.

تیرآهن

تیرآهن جمله مهمترین پروژه های ساختمانی به شمار می‌رود که معمولاً در ساخت اسکلت و بدنه اصلی ساختمان استفاده خواهد شد. این نوع مقطع برای تحمل تنش های حاصل از نیروی برشی و خمشی می باشد که در ساختمان سازی بیشترین استفاده را به همراه دارد. توجه داشته باشید تیرآهن که از جمله انواع مقاطع فولادی است؛ توسط فرآیند نورد گرم تولید می شود که دارای سطح مقطع به شکل H  و I می باشند و درکاربری ‌های متفاوتی در ساختمان استفاده خواهد شد.

در نظر داشته باشید که تیرآهن معمولا از دو بخش بال و یک جان تشکیل می شود. از مزایای آن می توان به کاربرد فراوان در ارتفاعات زیاد، سرعت بالا در اجرا و نصب چند قطعه به یکدیگر و … اشاره کرد.

 

خرید تیرآهن

 

میلگرد

از دیگر انواع مقاطع فولادی می توان به میلگرد با آرماتور اشاره کرد. به خاطر کاربرد فراوان این مقطع در صنعت ساختمان و صنایع دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که این میلگردها در دو نوع ساده و آجدار موجود می باشد که این میلگردها دارای سطح مقطع دایره ای شکل می باشد و معمولا با تقویت کننده سازه های بتنی با پول های فلزی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مقاطع فولادی در قطر هایی از ۵ تا ۲۵۰ میلیمتر در بازار موجود است که هر یک از آن دارای کاربری خاص خود می باشد. برخی از انواع میلگرد ها می توان به میلگرد های جوش شده شبکه، میلگرد حرارتی و میلگردهای فولادی معمولی، میلگرد با مقاومت بالا و … اشاره کرد.

ورق

ورق از جمله انواع مقاطع فولادی می باشد که معمولاً در انواع مختلف ورق آجدار، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق سیاه و … در بازار موجود است. توجه داشته باشید ورق های آجدار معمولا از ورق های فولادی ساده ساخته می شود که در ساخت آن ها از دستگاه هایی استفاده خواهد شد که توسط فشار قوی ورق های ساده بر روی آن‌ها شکل می‌گیرد. معمولا جهت ساخت سقف ها، ستون و … از این ورق ها استفاده خواهد شد.

صفحه فولادی

از دیگر انواع مقاطع فولادی می توان به مقاطع صفحه فولادی اشاره کرد.  از ورق های فلزی سبک ساخته و تولید خواهد شد و سپس توسط دستگاه برش داده شده و ساخته می شود. به طور کلی می‌توان گفت در این مقاطع یک شبکه لوزی شکل ساخته و تولید می شود. در نظر داشته باشید که در سازه های فلزی بیشترین کاربرد را صفحات فلزی دارند. معمولا برای نصب تیرهای فلزی و اعضای کششی در خرپا، سقف و … مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این صفحات معمولاً در ضخامت های مختلفی از ۵ تا ۵۰ میلیمتر در بازار موجود است.

 

قیمت مقاطع فولادی

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز برخی از انواع مقاطع فولادی را مورد بررسی قرار دادیم که هر یک از این مقاطع فولادی دارای کاربردهای خاص خود می باشد. شما عزیزان برای اینکه بتوانید این محصولات را تهیه کرده و از آن استفاده کنید؛ باید از طریق فروشگاه های معتبر و شناخته شده اقدام نمایید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد.

 تمامی مقاطعی که ذکر شد؛ توسط این مجموعه عرضه می‌شود که با اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوب بودن کالا می توانید از طریق وب سایت  https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست با شماره ذکر شده تماس بگیرید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمائید. امکان سفارش از سراسر ایران وجود دارد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع محصولات فولادی

انواع گرید فولاد

https://ahanhyper.com//?p=31624

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *