امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آشنایی با کاربرد میلگرد A2

میلگرد از مقاطع فولادی بوده که در رده بندی های گوناگون تولید می شود. این میلگردها در دسته بندی های گوناگون قرار گرفته اند که می توان به میلگرد A2 اشاره کرد. تنش تسلیم میلگرد ها بسیار مهم است و در کیفیت میلگرد ها تاثیر می گذارد. در حقیقت استاندارد لازم برای تنش میلگردهای A2 حداقل ۳۴۰ مگا پاسکال است.

از پرکاربردترین میلگردهای آجدار می توان به میلگرد A2 اشاره کرد و در کشور ما تولید می شود. این میلگرد مقاومت خوبی دارد. در حقیقت موجب افزایش مقاومت سازه ها می شود و به همین دلیل سطح کیفیت و مقاومت آن حائز اهمیت است.

میلگرد A2 ، آجدار بوده و بهترین کارخانه های تولید میلگرد، اقدام به تولید میلگرد های A2 با کیفیت کرده اند. میلگرد A2 میلگردی نیمه سخت بوده و در رده ی S340 دسته بندی شده است. نسبت به محور که در امتداد طولی است ، یکسری دورپیچ وجود دارد.

کاربرد میلگرد A2

میلگرد A2 را به نام میلگردهای ساختمانی می شناسند. کاربردهای میلگرد در صنعت ساختمان سازی بسیار متفاوت است و در تیرچه ها، ستون ها ، تیرها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در هر جایی که نیاز به افزایش مقاومت و شکل پذیری بالا باشد از این میلگردها استفاده می کنند.

همانطور که می دانیم میلگرد A2، از جمله مصالح پرکاربرد در ساخت و ساز سازه های ساختمانی و پروژه های عمرانی است. از کاربرد میلگرد A2 می توان به مسلح کردن بتن اشاره کرد. بتن مقاومت کششی کمتری دارند به همین دلیل برای افزایش مقاومت آن از میلگردهایی به نام میلگرد A2 استفاده می کنند.

میلگرد سبب می شود تا مقاومت کششی بتن بالا رفته و در نهایت استحکام سازه تامین شود. میلگرد برای خاموت زنی استفاده می شود. از دیگر کاربرد میلگرد A2 می توان به مش بندی اشاره کرد. میلگرد در صنایع گوناگون کاربرد بسیار زیادی دارد این نوع میلگرد بیشتر در صنایع ساختمانی استفاده می شود و میلگردهای آجدار نقش عظیمی در ساخت و ساز های ساختمانی دارند.

 

کاربرد میلگرد A2

 

تست میلگرد چیست؟

به طور کلی میلگردها باید تست شوند چرا که در تست میلگرد کیفیت میلگرد تشخیص داده می شود؛ همچنین در مورد مشخصات فنی میلگرد ها اطمینان حاصل می کنند. برای تست میلگرد آزمون های گوناگونی طراحی شده و این آزمون ها توسط تولید کنندگان تعیین می شود.

برای انجام آزمون تست کشش میلگرد در ابتدای کار اقدام به تعیین کردن اندازه مشخصی از میلگرد می کنند. البته این تست ها مطابق با استاندارد های گوناگون طراحی شده اند و هدف اصلی از انجام تست برای میلگرد ها مشخص کردن درصد زیاد بودن طول میلگرد است.

برای انجام تست ها بر روی سطوح مختلف میلگرد، نشانه هایی مشخص می شود و در نهایت آن نشانه ها در معرض کشش قرار می گیرند. البته تست میلگرد به وسیله دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک انجام می گیرد.

مشخصات میلگرد A2

در حقیقت مشخصات میلگرد ها با توجه به رواداری میلگرد ها شکل پیدا می کند. برای اندازه کردن ارتفاع دو آج طولی و عرضی میلگرد ها یا برای اندازه گیری کردن عمق تورفتگی میلگرد ها رواداری میلگرد باید 0.01 میلی متر باشد.

البته در جاهایی ممکن است مشخصه اندازه گیری شده بیشتر از یک میلیمتر باشد، لذا در این بخش برای اندازه گیری کردن آج عرضی یا اندازه گیری تورفتگی میلگردها رواداری آن باید اندازه ی مناسبی در نظر گرفته شود. البته رواداری 0.5 میلی متر برای اندازه گیری فاصله بین آج عرضی و تو رفتگی ها لحاظ می شود.

توجه داشته باشید که وقتی تعیین گام بلند باشند از این رواداری استفاده می کنند. لذا رواداری های در نظر گرفته شده می تواند متفاوت باشد و برای اندازه گیری آج طولی و آج های عرضی در میلگرد ها و تورفتگی میلگردها درجا هایی که اندازه مورد ارزیابی کمتر از ۱ میلیمتر است رواداری فرق می کند. تنش جاری و گسیختگی میلگرد A2 ، به ترتیب 3000، 5000 kg بر سانتی متر مربع است. میلگرد A2 می تواند تا حدود 19٪ تغییر شکل پلاستیکی دهد.

 

مشخصات میلگرد A2

 

قیمت میلگرد A2

قیمت میلگرد A2 تحت تاثیر عوامل گوناگونی مانند میزان انعطاف، نوع آج ، مقاومت کششی، کیفیت و غیره قرار دارد.

در مورد قیمت میلگرد A2 نمی توان به صورت دقیق به رغم ثابتی اشاره کرد. چرا که بازار دارای نوسان بوده و قیمت میلگرد نیز تحت تأثیر عوامل دیگری مانند ابعاد و مقادیر میلگردها متفاوت است.

میلگرد A2 با دیگر میلگرد ها تفاوت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال انعطاف پذیری و آج یا مقاومت تسلیمی میلگرد A2 به میلگردهای دیگر متفاوت است. در هنگام خرید میلگرد باید به مقاومت کششی، نوع آج میلگرد و غیره توجه کنید. از جمله پارامترهایی که باعث تغییر قیمت میلگرد A2 شده، تغییر قیمت مواد اولیه است.

همانطور که می دانیم قیمت میلگردها تحت تاثیر قیمت مواد اولیه است و هر چه قیمت مواد اولیه بالاتر رود در نتیجه قیمت میلگرد نیز افزایش می یابد. همچنین میلگردها در سایت های گوناگونی عرضه شده به همین دلیل نمی توان به قیمت دقیقی اشاره کرد.

 

قیمت میلگرد A2

 

سخن پایانی 

کاربرد میلگرد A2 در صنعت ساخت و ساز سازه های فلزی ، ساختمان سازی ، پروژه های عمرانی و غیره بسیار است. میلگرد ها از جمله مقاطع فولادی بسیار مهم در صنایع گوناگون هستند که نقش عظیمی در ایجاد استحکام برای سازه ها دارند. از جمله پرکاربرد ترین میلگردهای آجدار می توان به میلگرد A2 اشاره کرد.

این میلگرد توسط دستگاه های خاصی تست می شود. برای تست کردن میلگرد ها از آزمون های گوناگونی استفاده می کنند. قیمت میلگرد با توجه به میزان آج و مقاومت کششی میلگرد و عوامل دیگر کاملاً متفاوت است، به همین دلیل نمی توان به یک قیمت ثابت برای میلگرد اشاره کرد.

در هنگام خرید میلگرد به مقاومت کششی میلگرد و نوع آج میلگرد توجه داشته باشید. در خرید اینترنتی میلگرد، دیگر نیاز به پرداخت هزینه رفت و آمد را ندارید و با استفاده از اینترنت می توانید تجربه یک خرید راحت را داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد ساده A1 (داکتیل) و کاربردهای آن

مشخصات میلگرد a1 ،a2 ،a3 و تفاوت آن‌ها

https://ahanhyper.com//?p=19304

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *