امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد لوله داربست

کاربرد لوله داربست که یکی از انواع لوله های فلزی هستند که با بسیاری از دیگر لوله های فلزی در صنعت متفاوت می باشند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که لوله داربست به عنوان انتقال دهنده مورد استفاده نخواهد قرار گرفت. بیشترین استفاده ای که از لوله های داربست می شود برای نگهداری سازه ساختمان است.

بسیاری از کارگران ساختمان برای اینکه به نقاط دشوار ساختمان دسترسی داشته باشند از لوله های داربست باید استفاده کنند. این نمونه لوله ها را به وسیله بست های ویژه و خاصی به یکدیگر متصل می سازند تا کاربرد ویژه ای در ساختمان سازی از خود نشان دهد. به عبارتی شما باید به خوبی بدانید که داربست ها را با استفاده از لوله های فلزی تولید می کنند.

اندازه های لوله داربست با یکدیگر متفاوت می باشد که هر یک از آنها را با استفاده از بهترین آلیاژها تولید و طراحی می کنند. هر یک از تولیدکنندگانی که در زمینه تولید لوله های داربست تخصص دارند می دانند که باید بر چه اساسی لوله ها را تولید و طراحی کنند.

دستگاه هایی که برای تولید انواع لوله ها به کار برده می شود پیشرفته و به روز می باشد. شما باید به خوبی بدانید که قیمت انواع لوله های داربست بر اساس فاکتورهای متنوع با یکدیگر فرق می کند. لوله های داربست را در دو مدل بدون درز و درزدار تولید می کنند.

 

کاربرد لوله داربست

کاربردهای لوله داربست بر اساس مدلی که دارند

شما باید به طور کلی بدانید که لوله داربست برای مستحکم کردن سازه به کار برده می شود. کارگران با استفاده از این لوله ها می توانند به راحتی به بخش های متنوع ساختمان سازی دسترسی داشته باشند. لوله های داربست مدل های متنوعی دارند که هر یک از آنها کاربردهای ویژه ای از خود نشان می دهند. برخی از انواع این لوله ها همراه با کاربردشان عبارت است از :

  1. داربست های چکشی :

این نمونه داربست مهارهای افقی و قائم دارد که به راحتی با استفاده از چکش روی پایه های داربست نصب می گردند. سبک بودن قطعات این داربست و عدم نیاز به مهاربندی از جمله اصلی ترین مزیت های این داربست به شمار می رود. در نمای بسیاری از ساختمان ها و تاسیسات پالایشگاهی این نمونه داربست را نصب می کنند.

  1. داربست های مثلثی :

اجزای این نمونه داربست شبیه به مثلث می باشد که به صورت نر و ماده مورد استفاده قرار گرفته خواهد شد. این نمونه داربست را بیشتر در دال ها و تیرها مورد استفاده قرار می دهند.

شما برای نصب کردن این نمونه لوله های داربست نیازی به کارگران متخصص ندارید. شما به راحتی و بدون آچار می توانید این نمونه لوله های داربست را در کمترین بازه زمانی نصب کنید. شما برای نصب کردن این نمونه از داربست ها نیازی به آچار ندارید و به راحتی می توانید داربست ها را نصب کنید.

  1. داربست های کاسه ای :

یکی دیگر از انواع لوله داربست که مهارهای افقی دارد و پایه هایش قائم می باشد این نمونه داربست است. سرعت بالای باز و بسته شدن این داربست و عدم نیاز به کارگر برای نصب داربست از مزیت های این داربست به شمار می رود.

شما به راحتی می توانید برای جابجایی و انتقال لوله ها داربست این نمونه داربست را انتخاب کنید. این نمونه داربست قابلیت توسعه در پلان های متنوع را دارد. در نمای ساختمان ها می توانید این نمونه از لوله ها را بدون هیچ مشکلی نصب کنید.

 

کاربرد لوله داربست

  1. داربست های معلق :

شما زمانی می توانید از این نمونه داربست استفاده کنید که مکان اتصال داربست به زمین را نداشته باشید. هر یک از افرادی که نمی توانند داربست ها را روی زمین نصب کنند مجبور می شوند که این نمونه داربست ها را روی دیوار نصب نمایند.

این نمونه داربست ها را شما با قیمتی مناسب می توانید خریداری کنید و در بیشتر بخش های ساختمان سازی نصب کنید. توجه داشته باشید که نصب این نمونه داربست ها باید با احتیاط انجام شود تا داربست ها ساختمان را مستحکم نگه دارند.

  1. داربست های پایه دار :

سرعت نصب و آماده سازی داربست های پایه دار فوق العاده بالا می باشد، شما می توانید در کمترین بازه زمانی این نمونه لوله داربست را نصب کنید. یکی از مهمترین ایراداتی که این نمونه از داربست ها دارند محدودیت نصبشان در ارتفاع سه متری می باشد. از آنجایی که این داربست ها در کمترین بازه زمانی نصب می شوند بین بسیاری از افراد محبوبیت ویژه ای دارد.

پایه ها در این نمونه از داربست ها به صورت ثابت می باشد. بالا و پایین آمدن از این نمونه داربست به وسیله نردبان باید انجام شود. دقت داشت باشید که برای نصب این نمونه داربست بهتر است که با افراد حرفه ای مشورت کنید. بیشتر ساختمان سازان از این نمونه لوله های داربست برای ساختمان سازی استفاده می کنند تا استحکام ساختمان را افزایش دهند.

لوله داربستی چیست؟

لوله‌ داربستی، لوله سیاه فلزی است که از ورق سیاه به روش نورد گرم ساخته شده است و در بازار به طول 6 یا 3 متر یافت می‌شود. این لوله ‌ها دارای اتصالات مخصوص به خود هستند و معمولاً به صورت قالب و بست ساختار را تشکیل می‌دهند.

اجزای تشکیل دهنده لوله داربست به ترتیب کدام اند؟

به طور کلی لوله ‌های داربست، فولادی و گالوانیزه می ‌باشد که خود در دو نوع درزدار و بدون درز است. لوله‌های بدون درز دارای ایمنی بالاتری بوده و طبیعتاً هزینه تولید لوله بدون درز نیز بالاتر از لوله درزدار می‌باشد. در لوله داربستی هم از لوله ‌های سنگین و هم از لوله ‌های سبک می‌توان استفاده نمود.

مهم ترین نکته برای مرحله اجرای داربست ها چیست؟

ستون های داربست می بایست روی یک پایه محکم و روی صفحات زیرستون واقع گردند. به همین جهت هرگز نبایست از آجرهای آزاد و یا لایی استفاده نمود؛ همچنین تخته های سکوی داربست می بایست به حالت کیپ با یکدیگر به صورت مسدود چیده شوند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

نکات امنیتی اجرای داربست

کارخانه‌های تولید کننده لوله داربست

لوله داربست، انواع داربست و عملیات داربست بندی

https://ahanhyper.com//?p=11535

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *