امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چسب بتن برای کاشت میلگرد

در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم چسب بتن برای کاشت میلگرد را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با این نوع چسب ها و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

معرفی چسب بتن برای کاشت میلگرد

برای انجام عملیات کاشت میلگرد روش های تقویت و مقاوم سازی سازه های بتنی می باشد که در این موارد اتصال دهنده نیاز است؛ چسب بتن برای کاشت میلگرد این امکان را خواهد داد که به راحتی بتوانید تغییرات انجام شده در نقشه های اجرایی را پیاده سازی کنید. با استفاده از روش کاشت میلگرد می توانید این قابلیت را فراهم کرده تا اتصال بتن جدید به قدیم و اتصال اعضا و سازه های فولادی به سازه های بتنی انجام شود.

 توجه داشته باشید که کاشت میلگرد عملیاتی می باشد که جهت افزایش دوام و مقاومت بتن انجام می شود. در واقع می توان گفت امروزه از جمله پرکاربردترین روش ها جهت افزایش مقاومت سازه های بتنی کاشت میلگرد می باشد. ازجمله شرایطی که باید از این روش برای تقویت سازه های بتنی استفاده کرد؛ می توان به تغییر مشخصات فنی و نقشه های طرح و اجرای سازه ها تغییر کاربری و شرایط بهره برداری، ایجاد سهولت در اجرا و در دسترس بودن مصالح و تجهیزات و … اشاره کرد.

 بهتر است بدانید مراحل روش کاشت میلگرد در بتن توسط چسب بتن برای کاشت میلگرد به گونه ای انجام می شود که در بتن سوراخ ایجاد شده و توسط دریل یا کرگیری در سطح بتنی می توان سوراخ را ایجاد کرد. سپس تمیزو شستشو داده و داخل سوراخ های ایجاد شده توسط دمنده و مکنده های هوا چسب کاشت تزریق خواهد شد و در نهایت درون سازه بتنی؛ میلگرد نصب می شود.

 

ویژگی های چسب بتن برای کاشت میلگرد

 

ویژگی های چسب بتن برای کاشت میلگرد

در نظر داشته باشید که چسب بتن برای کاشت میلگرد یک ماده شیمیایی می باشد. این ماده بر پایه رزین های اپوکسی، پلی استر و وینیل استر تولید و عرضه می شود. در نظر داشته باشید که چسب هایی که برای کاشت میلگرد استفاده می‌شود علاوه بر رزین های پلیمری که دارد دارای افزودنی های بتن نیز می باشد که برخی از این افزودنی ها شامل مواد نرم کننده بوده که جهت افزایش انعطاف پذیری و همچنین کاهش دمای تبدیل شیشه ای، پرکننده ها که باعث می‌شود تا در موقع گیرش و سخت شدن انقباض را کاهش دهد و خصوصیات مکانیکی آن را تقویت دهد.

 یکی از مهمترین ویژگی چسب بتن برای کاشت میلگرد این است که باید میلگرد به صورت عمودی وجود داشته باشد. شماره ویسکوزیته مناسب در زمان مخلوط کردن و نصب زمان مصرف مناسب، زمان ژله ای شدن مناسب، مدت نگهداری مناسب، اجماع سازی قابل قبول و … است.

به طور کلی می توان گفت ویژگی های مقاومتی این نوع چسبی در برابر بارهای استاتیکی، دینامیکی و شبه دینامیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از جمله نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که عملکرد چسب ها در محیط های خورنده و اسیدی باید به چه صورت باشد؟ در زمان تهیه این نوع چسب ها باید به این نکات توجه کنید.

کاربرد چسب بتن برای کاشت میلگرد

چسب بتن برای کاشت میلگرد فرآورده های بسیاری را به همراه دارد و در موارد بسیاری نیز علاوه بر بتن می توان از آن استفاده کرد. از جمله می‌توان به مواردی همچون پر کردن شکاف های موجود در سقف، دیوار و کف و همچنین اتصال به صفحات فلزی روی سطوح عمودی و کاشت بولت و میلگرد بر روی سطوح عمودی و افقی و … اشاره کرد.

 

کاربرد چسب بتن برای کاشت میلگرد

 

مزایای استفاده از چسب بتن برای کاشت میلگرد

همانطور که ذکر شد از چسب بتن برای کاشت میلگرد به گونه ای استفاده می شود که مقاومت بتن را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که استفاده از این نوع چسب از مزایای بسیاری را به همراه دارد و به همین خاطر امروزه در موارد بسیاری از آن استفاده خواهد شد. برخی از مزایای استفاده از این نوع چسب عبارتند از:

  • اجرا و پیاده سازی سریع و آسان
  • عدم نیاز به استفاده از حلال ها
  • دارای خاصیت چسبندگی بالا و مقاوم در برابر عوامل جوی و محیطی و …

نحوه استفاده از چسب بتن برای کاشت میلگرد

برای اینکه بتوانید از چسب بتن برای کاشت میلگرد استفاده کنید؛ باید ابتدا محل در غیر از سوراخ تعداد نقاط قوت و ضعف آن را مشخص نمایید. سپس توسط دریلر یا دستگاه کرگیری سوراخ مورد نظر را ایجاد کنید و پس از آن توسط برس سیمی درون سوراخ های تمیز کرده و یا با دور برقی صنعتی گرد و غبار آن را جذب کنید. سپس باید به سراغ درپوش چسب کاشت میلگرد بروید و آن را بردارید و درون گان متناسب با چسب قرار دهید.

 در نظر داشته باشید که چند پالس اولیه چسب را مصرف نکنید. چسب زدن را باید از انتهای سوراخ شروع کرده سپس میلگرد یا بولت مورد نظر خود را به صورت چرخشی درون چسب قرار دهید. اجازه دهید به صورت کامل بر روی میلگرد خشک شود سپس آن را بکارید. توجه داشته باشید که در این موارد می توانید از انواع چسب ها استفاده کرده و کاشت میلگرد را انجام دهید.

 

قیمت چسب بتن برای کاشت میلگرد

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری و … می باشد. این محصولات در انواع و سایز های مختلفی موجود بوده که شما با توجه به کاربردهای مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. اما در نظر داشته باشید که شما باید بتوانید با توجه به کاربرد مدنظر خود نوع مناسب آن را انتخاب نمایید که در این صورت با انواع این سیستم ها آشنا باشید.

پیشنهاد می کنیم حتما سعی کنید با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت کرده تا بتوانید با توجه به کاربرد مدنظر خود از نوع محصول مناسب بهره مند شوید. بهتر است بدانید شما عزیزان از سراسر ایران می توانید جهت سفارش این مقاطع از طریق وب سایت  https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید و تمامی محصولات و با کیفیت بالا و بدون واسطه تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های کاشت میلگرد

انواع روش های کاشت میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=26552

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *