امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل

توری استنلس استیل محصولی است که از شبکه سازی سیم آلیاژ، فولاد ضدزنگ تهیه و ساخته می‌شود. این محصول از جمله توری‌های فلزی پرکاربرد می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

توری استنلس استیل با توجه به مقاومت بالا در برابر خوردگی و تنوع بالای آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید فولاد زنگ نزن معمولاً همان استنلس استیل آلیاژ پایه آهنی می باشد که معمولاً خاصیت ضد زنگ بودن آن در طی یک لایه کروم اکسید دریافت شده که این ماده علاوه بر حداقل ۱۱ درصد از عناصر دیگری مثل مولیبدن و نیکل نیز در گریدهای مختلف برخوردار می‌باشد.

در ادامه مبحث پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل باید ذکر کنیم که استفاده از این عناصر باعث می‌شود تا خواص مکانیکی و همچنین مقاومت در برابر حرارت آن بهبود پیدا کند. باعث می شود تا خاص و تنوع آن فولاد زنگ نزن به شکل های مختلفی به سر لوله و تولید توری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

بهتر است بدانید که به خاطر مقاومت در برابر خوردگی انعطاف پذیری و استحکام در برابر حرارت با بافت ها و اندازه های چشمی مختلفی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. که عمده ترین استفاده از آن به عنوان فیلتر یا محافظ و تقویت کننده در کامپوزیت استفاده خواهد شد.

 

خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی توری استنلس استیل

 

خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی توری استنلس استیل

در ادامه مبحث پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل اولین نکته آن خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی می باشد. با توجه به طراحی توری نوع و درصد مواد به کار رفته در آن خواص انواع محصول متفاوت می باشد که این مسئله تعیین کننده قیمت توری استنلس استیل نیز خواهد بود. از مهمترین خواص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر خوردگی که در اثر عوامل شیمیایی مثل کلر، انواع حلال ها، آب و محیط اسیدی و قلیایی و … امکان دارد ایجاد شود.
  • برخورداری از قابلیت انعطاف پذیری بالا
  • برخورداری از قابلیت جوش پذیری
  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر سایش
  • دارای مقاومت در برابر تغییر رنگ
  • دارای قابلیت با دوام بالا و سرما، گرما و پوسته نشدن در دماهای بالا
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال به خاطر وجود مثل ترکیبات آن
  • برخورداری از طول عمر بالا
  • برخوردار از اندازه های دقیق و ابعاد
  • برخورداری از انعطاف پذیری
  • قابل استفاده در ساخت و ساز محکم
  • دارای قابلیت برش راحت
  • دارای مقاومت کم در برابر بارهای باد
  • دارای خاصیت غیر مغناطیسی

نحوه تولید توری استنلس استیل

در ادامه مبحث پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل باید ذکر کنیم که دومین نکته آن نحوه تولید می باشد. برای ساخت و تولید این محصول دو روش وجود دارد که در ظاهر و کاربرد آن موثر می باشد.

بهتر است بدانید که این توری ها معمولا به صورت بافتن سیم استیل و همچنین جوش دادن ساخته و روانه بازار می‌شود. پس برای ساخت توری بافته شده باید از ماده اولیه توری یعنی میله یا لوله در قالب های اکستروژن قرار بگیرد که توسط فشرده سازی سیم های نازک با قطر مورد نظر تولید و خارج می‌شود.

 

نحوه تولید توری استنلس استیل

 

سپس آن را دور قرقره های مخصوص می‌پیچند که با استفاده از دستگاه مخصوص ساخته و به طول دلخواه و مورد نظر مشتریان برش داده می شود. سپس سیم های برش داده شده با طول بلند و مناسب را مثل فرفره پارچه بافی روی تسمه ای که قراردارد سوار می کنند و سپس شاتل طراحی شده سیم را مخالف جهت سیم های استوار شده به صورت مداوم می باشد که این بافت ساده می باشد و می تواند از الگوهای دیگر برای بافتن استفاده کرد.

توجه داشته باشید که برای تولید توری جوش داده شده سیم های نازک باید تهیه شود و به صورت موازی در دو جهت عمود بر هم بر روی دستگاه ها قرار بگیرند. در مرحله بعد قسمت دستگاه از بالا در فاصله های موازی توسط عایق الکتریکی نواحی اتصال دو سیم عمود بر هم چسبانده و پرس می کند. نکته مهم این است که در کنار انتخاب ماده تولید آن اندازه توری استنلس استیل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

کاربرد توری استنلس استیل

۵در ادامه مبحث پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل باید ذکر کنیم که یکی دیگر از نکات مهم نوع کاربرد های آن می باشد. با توجه به ویژگی هایی که محصول دارد به عنوان وسیله کمک کننده در صنعت چاپ، به عنوان فیلتر، سرند کردن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی انواع توری بر اساس طراحی بافت

در ادامه مبحث پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل باید ذکر کنیم که یکی از نکات آن انواع طراحی بافت می باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

بافت ساده: بافت ساده را معمولاً بافت تافته نیز می‌گویند در اینجا تارها یکی در میان زیر و روی پوسته قرار خواهد گرفت و برای تارهای بعدی که در فاصله‌ای از هم قرار می‌گیرند و جهت به ترتیب شروع زیر و رو بودن یک در میان برابر می باشد. این نوع بافت به خاطر تراکم ایجاد شده معمولاً افتادگی کمی دارد.

بافت توییل: این نوع بافت به بافت کجراه نیز شناخته می‌شود که در اثر جلو رفتن سیم های تار با ترتیب خاص راه راه‌های اریبی مشاهده خواهد شد. معمولاً از این نوع بافت برای ساخت کامپوزیت های با تقویت کننده توری استنلس استیل استفاده می‌شود که بسیار مناسب است.

بافت توییل هلندی: مثل بافت کجراه می باشد تنها تفاوتی که دارد این است که قطر سیم و اندازه توری متفاوت خواهد بود.

بافت هلندی معکوس: این نوع بافت نیز مثل بافت استاندارد هلندی می باشد. تنها تفاوتی که دارد این است که سیم تار ها تا حدودی ذخیره کرده و تعداد سیم های پود کمتر می باشد.

 

انواع توری ضد زنگ استیل

 

انواع توری ضد زنگ استیل

در ادامه مبحث پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل باید ذکر کنیم که این نوع محصول بر اساس کاربرد و خواص به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  1. توری استیل ۳۰۴
  2. توری استیل ۳۱۶
  3. توری استیل نسوز
  4. توری استیل ضد سایش

در این مقاله برای شما بازدیدکنندگان عزیز پنج نکته مهم در مورد توری استنلس استیل را بیان کردیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه آنلاین هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که شما این محصولات را می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. برخی از این محصولات که توسط این فروشگاه ارائه می گردد می توان به انواع تیراهن، انواع پروفیل ها و همچنین انواع توری ها، ناودانی و نبشی و .. اشاره کرد. جهت کسب راهنمایی و اطلاعات بیشتر با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش تشخیص انواع استیل را بدانید

کارخانه ایران توری

https://ahanhyper.com//?p=24970

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *