امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ویژگی های ورق اسید شویی چیست؟

ورق اسید شویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ موضوعی است که در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

با توجه به مبحث ورق اسید شویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ قصد داریم تا شما را با ورق آشنا کنیم. همانطور که می دانید ماده خام مورد نیاز برای تولید بسیاری از محصولات فلزی معمولاً به صورت ورق می باشد. که دارای مشخصات ویژه ای بوده و برای اهداف خاصی تولید و روانه بازار می شود.  کشور ایران از بزرگترین تولید کنندگان فلز و ورق فلزی به شمار می رود و از این رو صادر کنندگان این محصول نیز به شمار می‌رود.

 ورق های فلزی به هفت دسته تقسیم می‌شود که یکی از آن ها ورق اسید شویی می باشد. این محصول از ورق گرم تولید شده و در طی فرایند های اسید شویی تولید شده که از متداول‌ترین فرآیندهای صنعتی به شمار می‌رود. در واقع در هر صنعت و کارخانه با ایجاد پوشش روی سطح یک فلز پایه سر و کار داشته باشد. در کنار بحث تنوع روش های ایجاد پوشش روی سطح فلز می توان از ورق اسید شویی استفاده کرد.

ورق اسید شویی

در ادامه مبحث ورق اسید شویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ شما را با ورق اسیدشویی آشنا می کنیم. همانطور که می دانید قیمت انواع ورق به عوامل مختلفی مثل کشور و برند تولیدکننده، نحوه تولید و عرضه و … وابسته است.

توجه داشته باشید که ورق اسیدشویی از جمله ورق ‌های آلیاژ پرکاربرد به شمار می‌روند که توسط نورد گرم و ورق سیاه تولید و ساخته می‌شود.

 

ورق اسید شویی

 

 در مواردی ظاهر و کیفیت سطح مورد توجه باشد این ورق بیشترین کاربرد را دارد. سطح ورق سیاهی که توسط نورد گرم و ضخامت دلخواه رسیده دارای چربی و آلودگی هایی است. این چربی و آلودگی ها به کمک نوعی اسید که اغلب اسید کلریدریک است از ورق پاک شده و زدوده می‌شود. به این فرآیند اسید شویی گفته شده و به ورق حاصل از این فرایند ورق اسید شویی می گویند.

 توسط این فرآیند ذغال های صنعتی و مقداری از ناخالصی های سطح آن حذف شده و در نتیجه سطح ظاهری ورق براق خواهد شد. توجه داشته باشید که این محصول به روش های مختلف و در ابعاد و ضخامت های گوناگون تولید و روانه بازار می شود. ورق اسیدشویی نوعی ورق می باشد که از سطحی درخشان، تمیز و عاری از اکسید ها و آلودگی ها برخوردار می‌باشد تا زمانی این عملیات انجام می‌شود تا حد زیادی به پوست زدایی آن کمک خواهد کرد و به کیفیت مناسب می رساند.

هدف از اسید شویی ورق گرم

در ادامه مبحث ورق اسید شویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ قصد داریم هدف از اسیدشویی ورق گرم را ذکر کنیم. توجه داشته باشید که ورق سیاه یا گرم در فرآیند نورد گرم متحمل دمای بالایی خواهد شد که باعث می‌شود تا این محصولات دارای سطحی با پوسته های اکسیدی شود. باعث می شود در سطح محصول زمینه رنگ و ضخامت ورق را به صورت ناهمگونی می کند. در این شرایط انجام عملیات اسید شویی ورق گرم تا حد زیادی به پوسته زدایی آن کمک کرده و سطح آن را به کیفیت مناسبی می‌رساند.

توجه داشته باشید که اسیدشویی به این هدف برای آن دسته از ورق است که پس از تولید مستقیماً به بازار وارد شود انجام خواهد شد. این فرآیند برای اهداف دیگری نیز انجام خواهد شد. برای ورق هایی که قرار است بر روی ان عملیات نورد سرد انجام شود نیز باید اسید روی شود که بر روی سطح ورق سیاه ایجاد شده اغلب سخت و ضد سایش می باشند.

 به همین خاطر انجام عملیات مورد نظر در روی چنین سطحی باعث آسیب به سطح صیقلی نورد سرد می‌شود و آن ها را از تلورانس خارج می‌کند. باعث می‌شود تا در فرآیند کلی نورد سرد مشکل ایجاد شود. اکسیدان‌های موجود بر ورق سیاه منجر به بروز دشواری دوچندان و فرآیند نورد سردخواهد شد. به همین خاطر انجام فرآیند اسیدشویی برای تمام ورق ها پیش از نورد سرد الزامی خواهد بود.

 

کاربردهای ورق اسید شویی

 

کاربردهای ورق اسید شویی

با توجه به مبحث ورق اسید شویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ حال که با ورق اسیدشویی آشنا شدید میخواهیم کاربردهای آن را بیان کنیم. بهتر است بدانید که این ورق ها از سطحی درخشان، تمیز و عاری از اکسید ها و آلودگی ها برخوردار می‌باشد که سطحی قبل از انجام هر عملیاتی روی ورق ها مورد نیاز می باشد.

به همین خاطر ورق اسید شویی ماده اولیه مورد نیاز برای بسیاری از انواع ورق های فلزی است. به عنوان مثال می‌توان گفت در کارخانه های تولید ورق گالوانیزه از این محصول به وفور استفاده خواهد شد. همچنین در همه کارخانه‌هایی که فرایند تکمیلی پس از تولید مثل رنگ های نیاز از ورق اسیدشویی استفاده خواهد شد. برخی از کاربردهای محصول عبارتند از:

  • استفاده در صنایع لوله سازی مثل صنایع تولید لوله انتقال آب، نفت و گاز
  • استفاده در صنایع اتومبیل سازی
  • استفاده در تولید مخازن تحت فشار و مخازن مایعات و گازها
  • استفاده در صنایع ساختمان سازی
  • برای تولید لوله و پروفیل
  • استفاده در تولید محصولات گالوانیزه
  • استفاده در شکل های سرد و کشش عمیق سیلندر گاز

در این مقاله به بررسی پاسخ سوال ورق اسید شویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ پرداختیم و شما را با این ورق ها و کاربرد های آن آشنا کردیم.  نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که در صورتی که نیاز به این محصولات داشته باشید باید سعی کنید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده تهیه نمایید.

 

قیمت ورق اسید شویی

 

 پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. بهتر است بدانید محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد توسط برترین کارخانه های داخلی و خارجی تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. به همین خاطر شما با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 از هر جای ایران می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com تمامی آهن آلات از جمله ورق اسیدشویی، ورق گالوانیزه، انواع میلگرد، انواع نبشی و ناودانی و محصولات دیگر مورد نیاز برای ساخت و ساز را تهیه نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع ورق های فولادی

معرفی انواع ورق فولادی سرد و گرم

ورق اسید شویی چیست؟ + موارد کاربرد و برجسته ترین ویژگی های آن

در مورد اسید شویی و روغن کاری بیشتر بدانیم

https://ahanhyper.com//?p=25338

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *