امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مراحل ساخت و سازه پروژه‌های عمرانی

توجه داشته باشید شما زمانی که قصد داشته باشید جهت ساخت و ساز اقدام کنید باید مراحل آن را بدانید. معمولا در پروژه های ساختمانی از نظر پیچیدگی، دامنه و نتایج دلخواه متفاوت و متنوع می باشد.

توجه داشته باشید صرف نظر از این که تقریبا تمامی پروژه های ساختمانی از یک روند مشابه پیروی می کند. شما اگر مراحل آن را بدانید به شما کمک خواهد کرد تا از صفر تا صد مرحله ساخت ساختمان بتوانید بهترین تصمیم ها را بگیرید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که این روند خسته کننده می باشد. اما برنامه ریزی صحیح می تواند تجربه تولید هیجان انگیز را به شما ارائه دهد. آگاهی عمیق از روند ساخت ساختمان به شما کمک خواهد کرد تا تصویر کلی کار خود را ببینید و چشم انداز خود را به یک پروژه ملموس و واقعی تبدیل نمایید.

 

مراحل ساخت و سازه پروژه‌های عمرانی

 

ساختمان سازی از صفر تا صد

بهتر است بدانید مدیریت پروژه مناسب راهنمایی منطقی در مورد وظیفه خاص اهداف و انتظارات در هر مرحله ارائه خواهد داد. همچنین اطمینان از تداوم در طول پروژه بسیار ضروری می‌باشد چرا که به پروژه کمک خواهد کرد تا در محدودیت های زمانی و بودجه تعیین شده باقی بماند.

بهتر است بدانید اجرای صحیح مراحل ساخت و ساز ساختمان معمولاً چهارچوب موفقیت پروژه را تعیین خواهد کرد. مراحل ساخت و ساز پروژه های عمرانی به شرح زیر می باشد:

طراحی و برنامه ریزی پروژه

ایده پروژه عمانی می باشد که می توانید قبل از شروع به کار ایده های اولیه پروژه را طراحی نمایید که شامل برخورد با محل پروژه و مقررات ساختمان خواهد بود. در این مرحله مشارکت معمار برای اطمینان از همه چیز امکان‌پذیر خواهد بود. توجه داشته باشید قبل از عرضه کارا و خدمات و قبل از شروع پروژه انجام می شود که این مرحله شامل طراحی شماتیک، توافقنامه‌ای قراردادی و توسعه طراحی می باشد.

قبل از اینکه شما طراحی شماتیک را انجام دهید باید اهداف پروژه را مشخص نمایید. تصمیمات مهمی مثل اندازه ساختمان و میزان فضای مورد استفاده در در این مرحله وارد بحث قرار خواهد گرفت. در مرحله بعد مساحت و کاربرد مصالح را نشان خواهد داد. قبل از اقدام به ساخت محاسبه هزینه پروژه در این مرحله انجام خواهد شد.

اجرای سازه های ساختمان

بهتر است بدانید ساخت و ساز ساختمان به طور کلی می تواند فلزی یا بتنی باشد. نوع سازه ساختمان توسط مهندسین سازه در نقشه های طراحی شده مشخص خواهد شد. توجه داشته باشید سازه هایی که از فلز ساخته شده باشد معمولا صفحه و صفحات ستون باید در هنگام ساخت فوندانسیون بر روی فونداسیون قرار بگیرند تا ستون ها بر روی آن ها نصب شوند.

بهتر است بدانید ستون های هر طبقه مطابق نقشه های طراحی شده توسط مهندس سازه آماده خواهد شد. سپس توسط جذب به محل خود انتقال داده شده که نصب می‌شود.

اما اگر سازه از بتن باشد برای حرکت ستون در حالی که منتظر ماندن استفاده خواهد شد. سازه های بتنی به خاطر هزینه کمتر و خطاهای کاربرد کمتر نسبت به سازه های فلزی از طرفداران بیشتری برخوردار می باشد. اما اجرای آن نسبت به سازه فلزی نیاز به زمان بیشتری دارد.

توجه داشته باشید میلگردی که در این مرحله انجام می شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا استحکام و امنیت سازه را تامین  می نماید. معمولاً میلگرد ها در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند. شما سازندگان می توانید با توجه به کاربرد مد نظر خود نوع مناسب ان را انتخاب کرده و بهره مند شوید. برخی از انواع میلگرد ها عبارتند از: میلگرد ساده، میلگرد آجدار و …

همانطور که ذکر شد هر یک از انواع میلگردها دارای کاربردهای خاص خود می باشد. اما برای بتن معمولا از میلگردهای آجدار استفاده می کنند. اج میلگرد بر سطح بتن قرار گرفته و در اطراف خود درگیری ایجاد می‌کند که خارج شدن آن از بتن امکان ندارد. میلگرد های ساده برای استفاده در بتن مناسب نیست. چرا که در اثر وارد شدن فشار امکان دارد از بین بتن خارج شود.

انواع پلان ساختمان

در ادامه مبحث ساخت و ساز پروژه های عمرانی باید ذکر کرد نقشه های معماری اولیه که ساختمان را در سه بعد نشان می دهد برای مهندسان بسیار مهم و مفید می باشد. برنامه های فنی و اجرایی در سه مرحله تعیین می‌شوند که عبارتند از:

نقشه های معماری

نقشه برای تعیین ابعاد ساختمان جزئیات بیرونی و سازه های داخلی و خارجی استفاده می شود. توجه داشته باشید پیمانکاران مطلع هستند و وجه های از مسائل فنی برای ساخت و سازه مورد نیاز در زمینه طراحی معماری را مشخص خواهند کرد.

برنامه های اجرایی

بهتر است بدانید این نقشه های چیدمان، فوندانسیون، گرانش، شیب، نما و … این پلان هایی که از جزئیات گوناگونی برخوردار هستند با تغییر این ویژگی ها برای کاربرد صحیح و اصولی مورد استفاده سازندگان و طبق نقشه های تفصیلی تهیه خواهد شد. نقشه های فوق الذکر کار را به صورت دقیق و اصولی انجام خواهد داد. علاوه بر این اسکلت ساختمان بصورت نازک کاری ساخته می شود.

 

مراحل ساخت و سازه پروژه‌های عمرانی

 

برنامه های تسهیلات

این طرح‌ها معمولاً شامل کلیات و جزئیات مربوط به تامین آب، فاضلاب، گرمایش و سرمایش، طرح های معماری و ساختاری می باشد. در مواردی مثل زلزله، سیل، آتش سوزی و … زمانی که قسمتی از ساختمان تخریب شود توسط نقشه های موجود می توانید پسماندهای ساختمان را تجدید نمایید.

در این مطلب مراحل ساخت و سازه پروژه‌های عمرانی را ذکر کردیم. شما می توانید محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز از جمله میلگرد، تیرآهن و ناودانی، نبشی و … که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید و از آن بهره مند شوند.

در نظر داشته باشید که تمامی این محصولات توسط تولیدکنندگان برتر و مطرح داخلی و خارجی تولید و عرضه می‌شود. شما بازدید کنندگان گرامی با اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوبیت محصولات می توانید از آن استفاده نمایید. جهت خرید این محصولات کافیست به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مراحل بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه قدیمی و المان های سبک سنتی

https://ahanhyper.com//?p=20743

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *