امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

سقف سازه فولادی و انواع آن

فولاد یک آلیاژ بسیار پرکاربرد در صنایع ساختمان سازی می باشد. ویژگی های بارز فولاد یاعث شده تا صنایع مختلف برای پیشبرد اهدافشان ابتدا این فلز را مورد آزمایش و بررسی قرار دهند. اسکلت فلزی که در ساختمان بکار می رود تا سقف سازه همگی با استفاده از فلز فولاد ساخته می شوند. برای ساخت سازه ها نیازمند ابزار و مصالح زیادی خواهد بود، مقاومت مواد اولیه بکار رفته در سازه تعیین کننده ی دوام و پایداری سازه خواهد بود.

سقف سازه فولادی را بیشتر بشناسید

سازه ها پس از صرف هزینه های گزافی ساخته می شوند، ایمن سازی آن ها با استفاده از ابزار و تجهیزات زیادی انجام شده که در نهایت برای افزایش ایمنی و استحکام، مهندسین آن به سراغ فلز فولاد رفته اند. سازه باید مقاومت بسیار زیادی در برابر حوادث طبیعی داشته باشد.

بار ها شاهد ریزش سازه های زیادی در شرایط مختلف بوده ایم. به همین سبب بکار بردن مصالح برای سقف سازه چندان ایمنی برای سازه به ایجاد نمی کند. در پی این تجربه ها فلز فولاد توانسته از پس آزمون های سختی بر بیاد و بهترین متریال برای ساخت سقف سازه فولادی باشد.

 

سقف سازه فولادی را بیشتر بشناسید

 

در این مقاله سقف سازه فولادی و انواع آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه ی سقف سازه فولادی و انواع آن تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

مزایای ناشی از سقف سازه فولادی

سازه های بزرگی که در دنیا وجود دارند، در اثر اتصال قطعات فولادی ساخته شده اند. این قطعات با در کنار هم قرار گرفتن به شکل اصولی و دقیق، فشار و وزن های بالایی را تحمل می کنند. برای تمامی سازه ها یک سقف ساخته می شود، سقف سازه فولادی و انواع آن در امر مقاوم سازی بسیار موثر می باشد و از استهلاک سازه ناشی از حوادت مختلف می کاهد.

سقف سازه فولادی در شرایط زلزله کمترین آسیب را خواهد دید. هم چنین به دلیل مقاومت بالایی که دارد، فرو نمی ریزد. به همین دلیل آسیب های ناشی از ریزش سقف در شرایط زلزله کاملا رفع خواهد شد.

سقف سازه فولادی و انواع آن به عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی می باشد. این ویژگی باعث شده تا حاشیه ی سود ناشی از نصب سقف سازه فولادی افزایش باید. با این وجود برای عایق سازی سقف نیاز به تحمل هزینه های اضافی نخواهد بود.

 

مزایای سقف سازه فولادی

 

ممکن است قیمت سقف سازه فولادی و انواع آن در ابتدا و هنگام خریداری متریال زیاد باشد، اما با توجه به عمر مفید بسیار بالایی که دارند و هم چنین استهلاک به شدت پایین شان در برابر عوامل محیطی مختلف، در طولانی مدت مانع از ایجاد ضرر و زیان خواهند بود. چرا که به آسانی نیاز به تعمیر پیدا نخواهند کرد و در صورت نیاز به تعمیر، هزینه های ناشی از آن بسیار کم می باشد.

ایمن سازی به واسطه ی سقف سازه فولادی و انواع آن به شدت افزایش یافته است. همین که مطمئن باشیم، سقف بالای سرمان بلای جانمان نخواهد بود، یک امتیاز مثبت و فوق العاده می باشد.

انواع مختلف سقف سازه فولادی

  1. سقف تیرچه بلوک
  2. سقف طق ضربی
  3. سقف پیش تنیده
  4. سقف کامپوزیت
  5. سقف کاذب
  6. سقف متحرک
  7. سقف یوبوت
  8. سقف وافل
  9. سقف دل بتنی
  10. سقف خر پا های فضایی
  11. سقف کندویی
  12. دال توپر پیش ساخته
  13. دال تو خالی پیش ساخته
  14. سقف پیش ساخته پس کشیده
  15. سقف پیش ساخته با مقطع T شکلی
  16. سقف مجوف ساخته شده با استفاده از بلوک تو خالی
  17. سقف پیش ساخته دال ورقی
  18. سقف پیش ساخته بتنی
  19. سقف عرشه فولادی

 

انواع مختلف سقف سازه فولادی

 

معایب سقف سازه فولادی

متاسفانه نصب سازه فولادی به آسانی انجام نمی شود. طراحی سقف ابتدا توسط طرح مهندسین متعدد انجام شده و برای پیاده سازی آن باید زمان زیادی صرف شود. اتلاف وقت می تواند هزینه های ناشی از پروژه و پیمان ساخت سازه را افزایش دهد. البته پس از طراحی نیازمند افراد و نیروی متخصص برای نصب سقف خواهیم بود.

هر فردی نمی تواند این سازه ها را سر هم بندی و نصب کند. این سه فاکتور تنها چالش ناشی از استفاده و نصب سقف سازه فلزی و انواع آن می باشد. پس از گذراندن این سه خان هیچ مشکلی برای استفاده از سقف سازه فولادی وجود ندارد.

نحوه ی نصب سقف سازه فولادی و انواع آن

همانطور که شرح داده شد، نصب این نمونه از سقف ها کار ساده ای نبوده و نیازمند شرایط مختلفی است. سقف سازه فولادی از در کنار هم قرار گرفتن لوله و یا میلگرد ساخته می شود. این قطعات اندازه های مختلفی داشته و با برش و اتصال آن ها سقف ساخته می شود.

معمولا برای اتصال این قطعات در کنار هم از رابط های مجزایی انجام می شود. در بعضی از موارد نیز از جوشکاری برای اتصال قطعات سقف استفاده خواهد شد. نیروی نصاب سقف در ارتفاعات بالا قرار گرفته و با دقت فراوان سقف را سر هم بندی می کنند.

جمع بندی

سقف سازه فلزی و انواع آن مانند تار عنکبوت بوده که به شکل و ظاهر خاصی طراحی و نصب شده است. این سقف ها مزیت های بسیار زیادی در مقابل سقف های دیگر دارند. همین ویژگی باعث حذف سایر سقف ها شده است و در ساختمان سازی سقف سازه فلزی حرف اول را بزند.

مجموعه ی آهن هایپر یک فروشگاه بزرگ و عرضه کننده ی انواع آهن آلات اعم از؛ پروفیل، میلگرد و انواع آن، تیرآهن و انواع آن و …. می باشد. قطعا با استفاده از متریال مرغوب می توان یک سقف سازه فولادی درجه یک و تمام عیار را ساخت. مجموعه ی آهن هایپر با عرضه ی آهن آلات با کیفیت  کمک شایانی به ساخت چنین سقفی می کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

بهترین سقف شیروانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مقایسه سقف یوبوت و کوبیاکس

انواع سقف برای دهانه های بزرگ

https://ahanhyper.com//?p=25368

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *