امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

حداکثر فاصله میلگرد ها

میلگرد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین انواع مقاطع فولادی می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد ها در انواع مختلفی موجود می باشد که هر یک در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید زمانی که از میلگرد ها استفاده می شود؛ فاصله آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید حداقل و حداکثر آن را در نظر بگیرید تا بتوان سازه ای ایمن و مطمئن را بسازید. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم حداکثر فاصله میلگرد ها را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

رعایت میزان حداکثر فاصله میلگرد ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از افراد که تخصص خاصی در این زمینه ندارند؛ فکر می کنند تراکم بالای میلگردها در ستون و یا هر قسمت دیگر یعنی ایمنی بیشتر از این سازه. در صورتی که رعایت فاصله بین میلگردها از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و که در همه اعضای فشاری و خمشی باید آن را مورد بررسی قرار دهید.

 توجه داشته باشید میلگرد ها در سطوح قسمت دیگر از بتن ریزی مناسب جلوگیری خواهد کرد و باعث عدم پیوستگی مناسب بین میلگرد و بتن می شود که منجر به ضعیف شدن مقاومت فشاری بتن شده و در پایان نیز تخریب سازه را به همراه خواهد داشت. با توجه به اهمیت حداکثر فاصله میلگرد ها شما باید ضوابط و استانداردهای لازم را مورد بررسی قرار دهید.

 

محدودیت های فاصله میلگرد ها

 

محدودیت های فاصله میلگرد ها

جهت افزایش مقاومت ستون ها در یک سازه محدودیت‌هایی برای حداکثر فاصله میلگرد ها در نظر گرفته می شود.

توجه داشته باشید که فاصله آزاد بین دو میلگرد موازی در یک سفره از استاندارد مطرح شده نباید کمتر باشد. این مقدار ها به صورت است که اول میلگرد بزرگتر ۲۵ میلیمتر و دومین نکته آن باید ۱.۳ برابر خود اسمی بزرگترین سنگدانه بتن باشد.

نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که در اعضای تحت خمش و فشار فاصله محوری میلگردهای طولی از یکدیگر باید آن را به کار ببرید؛ در نظر بگیرید که فاصله آن بیشتر از ۲۰۰ میلی متر نباشد.

همچنین زمانی که میلگردهای موازی در چندین سفره چیده شود؛ باید آن ها به گونه ای در نظر بگیرند که از بین میلگرد های بالایی و پایینی بتن عبور نمایند. علاوه بر این فاصله آزاد بین ۲۰ تا از قطر بزرگترین میلگرد 200 میلیمتر کوچکتر باشد. در نظر داشته باشید که تحت فشار قرار می‌گیرند؛ همراه با میلگرد ها در پیش فاصله بین هر دو میلگرد تولید از ۴۰ میلیمتر ۱.۵ برابر قطر بزرگ باشد.

حداقل فاصله آزاد بین میلگردهای طولی در ستون ها، ستون پایه ها و بست ها و اجزای مرز دیوارها نباید کمتر از مقادیر ۴۰ میلی متر و ۱.۵ برابر قطر بزرگترین میلگرد، همچنین ۱.۳۳ برابر قطر اسمی بزرگترین سنگدانه باشند.

ضوابط حداکثر فاصله آزاد بین میلگرد

با توجه به مبحث حداکثر فاصله میلگرد ها باید بدانید که حداقل درصد میلگرد های مورد استفاده در یک ستون یک درصد و حداکثر آن ها 8درصد می باشد. نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که جلوگیری از تراکم میلگرد در یک ستون و همچنین جلوگیری از بتن ریزی دارد؛ لازم است که درصد میلگرد حداکثر 3 درصد در نظر بگیرید. طبق مواردی که در آیین نامه ذکر شده است؛ میلگردهای طولی در ستون در زوایای خاموت یا با سنجاقی باید مهار شود.

 

ضوابط حداکثر فاصله آزاد بین میلگرد

 

 در نظر داشته باشید که اگر فاصله میلگرد مهار نشده تا میلگرد مهار شده از ۱۵ سانتی متر کمتر شود؛ توسط سنجاقی می توان آرماتور مهار نشده را یک در میان مهار کرد. در نظر داشته باشید که فاصله میلگردهای طولی از ۲۰۰ میلی متر نباید کمتر باشد. بهتر است بدانید طول گیرایی مستقیم کششی برای یک میلگرد نباید از ۳۰۰ میلیمتر کمتر باشد.

یکی از مهمترین معیارها و فاکتور هایی که در طراحی و ساخت سازه ها باید آن را مد نظر قرار دهید؛ حداکثر فاصله میلگرد ها و فاصله آزاد بین میلگرد می باشد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله فروشگاه های معتبر و شناخته شده می باشد که در زمینه عرضه و ارائه آهن آلات و مقاطع فولادی فعالیت دارد. این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد؛ همواره در تلاش است تا محصولاتی را ارائه کند که توسط برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید شده باشند که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. به همین خاطر شما بازدید کنندگان عزیز با اطمینان خاطر می توانید این مقاطع فولادی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوند.

 برخی از مقاطع فولادی که توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگیو … اشاره کرد. تمامی این مقاطع فولادی در ابعاد و سایز های مختلفی موجود است که شما عزیزان با توجه به کاربرد مدنظر خود می‌توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

حداکثر میلگرد فوندانسیون

حداکثر میزان میلگرد در ستون

حداکثر فاصله میلگرد حرارتی

https://ahanhyper.com//?p=29511

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *